Το μεγάλο ενδιαφέρον των εγχώριων κατασκευαστικών ομίλων για τα νέα έργα επιβεβαιώθηκε σήμερα, που ήταν η ημέρα της κρίσεως για τρεις διαγωνισμούς, συνολικού ύψους 748 εκατ. ευρώ.

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, το ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ από Νεάπολη ως Άγιο Νικόλαο και η Παράκαμψη Χαλκίδας τροχοδρόμησαν, με την κατάθεση και το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες από την προκήρυξή τους, τα τρία δημόσια έργα προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς με στόχο να μπουν οι υπογραφές και να ξεκινήσουν τα έργα εντός του 2022.

Για το έργο «Μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο του ΒΟΑΚ, τμήμα: Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου», με προϋπολογισμό 186 εκατ. ευρώ, προσωρινός μειοδότης είναι η ΑΚΤΩΡ, ενώ προσφορές κατέθεσαν επίσης οι ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, προβλέπεται η κατασκευή και η επισκευή παράπλευρού και κάθετου οδικού δικτύου μήκους 14χλμ. με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης.

Επίσης, για την «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών», με προϋπολογισμό 210 εκατ. ευρώ, προσωρινός ανάδοχος είναι η εταιρεία Μυτιληναίος, ενώ συμμετείχαν ακόμη οι ΑΒΑΞ, η ένωση CMC – ΙΝΤΕΡΚΑΤ – ΤΕΚΑΛ και ΑΚΤΩΡ. Η οδός Παράκαμψης Χαλκίδας με τα συνεχόμενα τμήματα της Παράκαμψης Ψαχνών και της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας, εντάσσεται στα έργα βελτίωσης της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια και – παράλληλα – στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών από τη διερχόμενη κυκλοφορία, η οποία σήμερα, αναγκαστικά διέρχεται από τις παραπάνω αστικές περιοχές.

Το έργο αυτό σε συνδυασμό με τον νέο οδικό άξονα προς τη Βόρεια Εύβοια που μελετάται θα προσφέρει στο μέλλον έναν ενιαίο και ασφαλή οδικό άξονα μέχρι την Αιδηψό με τα αναγκαία χαρακτηριστικά ασφάλειας και ταχύτητας, που θα ανταποκρίνονται στο διατιθέμενο τουριστικό και λοιπό δυναμικό της βόρειας Εύβοιας.

Για το έργο «Ολοκλήρωση Λ. Κύμης στο τμήμα: Αττική Οδός (Α/Κ Κύμης) έως Ε.Ο.Α1 (Α/Κ Καλυφτάκη)», με προϋπολογισμό 352 εκατ. ευρώ, προσωρινός μειοδότης είναι η ένωση ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Στον διαγωνισμό συμμετείχε και η ΑΒΑΞ.

Πρόκειται για έναν οδικό άξονα εξαιρετικής σημασίας καθώς θα εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων την ημέρα, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της Αθήνας (περιλαμβανομένων των περιοχών Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου) και της Εθνικής Οδού Αθηνών Λαμίας βόρεια της Κηφισιάς.

Επόμενα βήματα και για τους τρεις διαγωνισμούς είναι ο έλεγχος των δικαιολογητικών, η αξιολόγηση των προσφορών και η ανάδειξη του Οριστικού Αναδόχου. Εφόσον δεν υπάρξουν ενστάσεις ή προσφυγές από τους άλλους συμμετέχοντες το επόμενο διάστημα οι σημερινοί μειοδότες θα αναδειχθούν σε προσωρινούς αναδόχους. Στη συνέχεια οι συμβάσεις θα σταλούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο, θα παρουσιαστούν στη Βουλή και θα πέσουν οι υπογραφές. Μεγάλος στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι τα έργα να ξεκινήσουν εντός του 2022.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές