Σήμερα Δευτέρα, σύμφωνα με όλες τις διαθέσιμες ενδείξεις, θα έχουμε νέα από το μέτωπο της Κρήτης καθώς αναμένεται να αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος και στη ΣΔΙΤ του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Αξονα (ΒΟΑΚ).
Υπενθυμίζεται ότι στον συγκεκριμένο διαγωνισμό υπέβαλε τελική δεσμευτική προσφορά μόνο ένα σχήμα, εκείνο των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Ακτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat. Το έργο αφορά την κατασκευή και λειτουργία τμήματος του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) από Χερσόνησο έως Νεάπολη που αναβαθμίζεται σε αυτοκινητόδρομο. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 290 εκατομμύρια ευρώ, με το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας να συνεισφέρει το ποσό των 90 εκατομμυρίων ευρώ.
Το παράδειγμα της ΣΔΙΤ για το τμήμα του ΒΟΑΚ είναι πολύ χαρακτηριστικό του τρόπου προσέγγισης αλλά και της γενικότερης συμβολής του Ταμείου Ανάκαμψης για την προώθηση του αποτελεσματικού εργαλείου των Συμπράξεων σε έργα με ισχυρό οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά. Από τις αρχές του 2022 έχουν προωθηθεί με την πρωτοβουλία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έργα (κυρίως οδικά) συνολικού προϋπολογισμού 1,15 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα, προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε για τη ΣΔΙΤ που έχει να κάνει με τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του τμήματος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη του καταταλαιπωρημένου Οδικού Αξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου. Προσωρινός ανάδοχος το κοινοπρακτικό σχήμα των εταιρειών Ακτωρ Παραχωρήσεις και Intrakat.
Το έργο περιλαμβάνει τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χιλιομέτρων υφιστάμενων οδών, την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χιλιομέτρων, την προσαρμογή και βελτίωση 14 χιλιομέτρων κάθετου οδικού δικτύου, την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 41,4 χιλιομέτρων, την κατασκευή 12 γεφυρών και πολλών συνοδών τεχνικών έργων. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.
«Fly Over» της Θεσσαλονίκης
Νωρίτερα, μέσα στην εβδομάδα είχε αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος και για τη ΣΔΙΤ για την Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Λεωφόρου Θεσσαλονίκης (Fly Over). Ανάδοχος το σχήμα ΑΒΑΞ – Mytilineos.
Το έργο ως γνωστόν αφορά την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο Flyover), μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 373,2 εκατ. ευρώ.
Τέλος, λίγο πριν το τέλος του Ιανουαρίου εκδηλώθηκε το ενδιαφέρον για τη ΣΔΙΤ για το Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα Αττικής. Δύο τα σχήματα που θα παλέψουν μέχρι τέλους, ένα σχήμα από εταιρείες της Ελλάκτωρ (Ακτωρ Παραχωρήσεις – Ηλέκτωρ) και το σχήμα Intrakat – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το έργο περιλαμβάνει το σύνολο των παρεχόμενων Υπηρεσιών για 20ετή περίοδο, που αφορούν τη Λειτουργία, Συντήρηση, Επισκευή, Αποκατάσταση των Παγίων που ανήκουν στην Εταιρεία Παγίων ΕΥΔΑΠ. Ο συνολικός προϋπολογισμός έργου ανέρχεται σε 235 εκατ. ευρώ.
Αλλά δεν υπάρχουν μόνο τα οδικά έργα. Στο τελευταίο πακέτο των 55 έργων που ανακοίνωσε το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας περιλαμβάνονται και τα 13 Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (ΠΕΚΕΠΠ), ένα σε καθεμία περιφέρεια της χώρας. Τα 13 ΠΕΚΕΠΠ είναι κατανεμημένα σε 2 clusters και ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 131,5 εκατ. ευρώ. Η συμβολή του Ταμείου στον προϋπολογισμό της κατασκευής θα φθάσει στο ποσό των 23,56 εκατ. ευρώ.
Εθνικό αρδευτικό δίκτυο
Συμβολή στον προϋπολογισμό του επενδυτικού προγράμματος για το εθνικό αρδευτικό δίκτυο μέσω προγραμμάτων σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα έχει και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η οικονομική συμβολή του υπολογίζεται σε 200 εκατ. ευρώ, σε έναν προϋπολογισμό αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ που θα κινητοποιήσει δημόσιους (ελληνικούς και ενωσιακούς) πόρους αλλά και ιδιωτικά επενδυτικά και επιχειρηματικά κεφάλαια.
Αμεσα συνδεδεμένο με αυτό το πρόγραμμα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων είναι και ένα έργο που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για το Φράγμα Χαβρία, που αποτελεί το πρώτο έργο φράγματος που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ και θα καλύψει τις υδρευτικές ανάγκες του 33% των συνολικών αναγκών της Χαλκιδικής. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 85,4 εκατ. ευρώ.
Latest News
Ελλάκτωρ: Πότε κληρώνει για Ηλέκτωρ και επιστροφή κεφαλαίου
Έργα 6 δισ. ευρώ διεκδικεί η Ελλάκτωρ, όπως είπε στους αναλυτές ο CEO Ευθύμιος Μπουλούτας
Στην τελική ευθεία η ανάπλαση της ΔΕΘ - Τα σενάρια για το χρηματοδοτικό σχήμα
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης κα τα οφέλη του μεγαλεπήβολου project για την Θεσσαλονίκη
Σταϊκούρας: To TEE εδώ και 100 χρόνια ανταποκρίνεται στις μεγάλες εθνικές και κοινωνικές προκλήσεις
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηρίζει τον τεχνικό κόσμο. Διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον κλάδο»
ΕΕ: Υποχώρησε η παραγωγή στις κατασκευές τον Φεβρουάριο
Στην ευρωζώνη η παραγωγή μειώθηκε κατά 2,5% στην κατασκευή κτιρίων, ενώ αυξήθηκε κατά 4,9% στα έργα πολιτικού μηχανικού
Υπεγράφη σύμβαση 6 εκατ. ευρώ για έργα στο αρδευτικό δίκτυο Νιγρίτας Σερρών
Η χρηματοδότηση πραγματοποιείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Εθνικούς Πόρους
Ταχιάος: «Προτεραιότητα η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό»
«Υπολογίζουμε πως 51.000 νέοι επιβάτες θα εξυπηρετούνται καθημερινά από την επέκταση "Ανθούπολη – Ίλιον"», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Αυτοκινητόδρομος Ε65: Αθήνα – Τρίκαλα σε 3 ώρες το Πάσχα [χάρτης]
Εγκαίνια για 2 τμήματα του οδικού άξονα που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ
Εξάρχου: «Ξανά σε αδιέξοδο η οικονομία, αν δεν αλλάξει το μοντέλο παραγωγής»
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου στον διευθυντή σύνταξης του ΟΤ Νίκο Φιλιππίδη για τις προκλήσεις της ελληνικής οικονομίας
Ταχιάος: Τι αλλάζει στις ΣΔΙΤ ως μοντέλο δημοπράτησης δημοσίων έργων
Στην πορεία των διαγωνισμών και την προκήρυξη νέων έργων, αυτό που προέχει είναι η δημοσιονομική σταθερότητα στη χώρα
Εξάρχου (Intrakat): Η Ελλάδα να αποκτήσει ισχυρές βάσεις για μία πιο ισχυρή οικονομία
Η Ελλάδα πρέπει να στοχεύσε σε μία οικονομία που θα εξάγει, παράγοντας πλούτο και αξία