Με προσωρινό μειοδότη την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ ολοκληρώθηκε σήμερα η κατάθεση και αποσφράγιση των προσφορών για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού από τη Λεωφόρο Κύμης ως την έξοδο Καλυφτάκη. Όπως αναμενόταν, για το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 434 εκατ. ευρώ, οι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας εκδήλωσαν ισχυρό ενδιαφέρον. Στον διαγωνισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, συμμετείχε επίσης και η ΑΒΑΞ.
Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης είναι ένα έργο «πνοής» για την πρωτεύουσα, καθώς θα αποσυμφορήσει τον ανισόπεδο κόμβο Μεταμόρφωσης, όπου καθημερινά σχηματίζονται ατελείωτες ουρές οχημάτων. Είναι το μοναδικό σημείο όπου συναντιούνται σήμερα οι δύο κύριοι αυτοκινητόδρομοι του Λεκανοπεδίου.
Το αντικείμενο της σύμβασης, που θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο, θα είναι η μελέτη και η κατασκευή του έργου, συνολικής διάρκειας 48 μηνών. Η επέκταση του αυτοκινητόδρομου θα μετρά περίπου 4,2 χλμ. από τον ανισόπεδο κόμβο Κύμης ως τον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη. Διαθέτει ήδη ανανεωμένη ΚΥΑ Έγκρισης Περιβαλλοντικών όρων σε ισχύ ως τις 05.08.2024.
Στόχος είναι να υπογραφεί εντός του 2022. Εφόσον οι φάκελοι που κατατέθηκαν πληρούν όλες τις τυπικές προδιαγραφές της προκήρυξης και δεν υπάρξουν ενστάσεις ή προσφυγές το σχήμα που μειοδότησε θα ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος.
Θα περιλαμβάνει υπόγειο τμήμα, συνολικού μήκους περί τα 2,5 χλμ., το οποίο θα κατασκευαστεί με υπόγεια διάνοιξη για περίπου 1,25 χλμ. και δια της μεθόδου εκσκαφής και επανεπίχωσης (cutandcover) για περίπου 1,15 χλμ. Περιλαμβάνει βεβαίως και συνοδά έργα, όπως παράπλευρα οδικά δίκτυα, διευθέτηση ρεμάτων, έργα αποχέτευσης ομβρίων – αποστράγγισης, έργα σήμανσης, φωτισμού, φωτεινής σηματοδότησης κ.ά.
Ως προς την χρηματοδότηση του έργου, στις 10.12.2021, εγκρίθηκε με απόφαση του υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων η ένταξή του στο ΠΔΕ 2021 (ενάριθμο 2021ΣΕ07100015). Σημειώνεται ότι στον προϋπολογισμό του έργου έχουν εκτιμηθεί απαλλοτριώσεις, δίκτυα Κοινής Ωφέλειας, αρχαιολογικά, ενώ προβλέπεται και δικαίωμα προαίρεσης ποσού 32,53 εκατ. ευρώ.
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου