Με προσωρινό μειοδότη την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ ολοκληρώθηκε σήμερα η κατάθεση και αποσφράγιση των προσφορών για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού από τη Λεωφόρο Κύμης ως την έξοδο Καλυφτάκη. Όπως αναμενόταν, για το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 434 εκατ. ευρώ, οι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας εκδήλωσαν ισχυρό ενδιαφέρον. Στον διαγωνισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, συμμετείχε επίσης και η ΑΒΑΞ.
Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης είναι ένα έργο «πνοής» για την πρωτεύουσα, καθώς θα αποσυμφορήσει τον ανισόπεδο κόμβο Μεταμόρφωσης, όπου καθημερινά σχηματίζονται ατελείωτες ουρές οχημάτων. Είναι το μοναδικό σημείο όπου συναντιούνται σήμερα οι δύο κύριοι αυτοκινητόδρομοι του Λεκανοπεδίου.
Το αντικείμενο της σύμβασης, που θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο, θα είναι η μελέτη και η κατασκευή του έργου, συνολικής διάρκειας 48 μηνών. Η επέκταση του αυτοκινητόδρομου θα μετρά περίπου 4,2 χλμ. από τον ανισόπεδο κόμβο Κύμης ως τον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη. Διαθέτει ήδη ανανεωμένη ΚΥΑ Έγκρισης Περιβαλλοντικών όρων σε ισχύ ως τις 05.08.2024.
Στόχος είναι να υπογραφεί εντός του 2022. Εφόσον οι φάκελοι που κατατέθηκαν πληρούν όλες τις τυπικές προδιαγραφές της προκήρυξης και δεν υπάρξουν ενστάσεις ή προσφυγές το σχήμα που μειοδότησε θα ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος.
Θα περιλαμβάνει υπόγειο τμήμα, συνολικού μήκους περί τα 2,5 χλμ., το οποίο θα κατασκευαστεί με υπόγεια διάνοιξη για περίπου 1,25 χλμ. και δια της μεθόδου εκσκαφής και επανεπίχωσης (cutandcover) για περίπου 1,15 χλμ. Περιλαμβάνει βεβαίως και συνοδά έργα, όπως παράπλευρα οδικά δίκτυα, διευθέτηση ρεμάτων, έργα αποχέτευσης ομβρίων – αποστράγγισης, έργα σήμανσης, φωτισμού, φωτεινής σηματοδότησης κ.ά.
Ως προς την χρηματοδότηση του έργου, στις 10.12.2021, εγκρίθηκε με απόφαση του υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων η ένταξή του στο ΠΔΕ 2021 (ενάριθμο 2021ΣΕ07100015). Σημειώνεται ότι στον προϋπολογισμό του έργου έχουν εκτιμηθεί απαλλοτριώσεις, δίκτυα Κοινής Ωφέλειας, αρχαιολογικά, ενώ προβλέπεται και δικαίωμα προαίρεσης ποσού 32,53 εκατ. ευρώ.
Latest News
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου
Σύμμαχος στην ανάπτυξη ο Ε65 – Πώς έγινε το reset του έργου από ΤΕΡΝΑ
Στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος – Τι είπαν Μητσοτάκης, Περιστέρης και Σταϊκούρας