Με το Βραβείο Καινοτομίας & Τεχνολογίας διακρίθηκε η ναυτιλιακή εταιρεία Capital Product Partners LP, στο πλαίσιο του Gala dinner “Technology and Innovation in 2022 and beyond”, που διοργανώθηκε από τον Economist.

Η Capital Product Partners LP αλλά και ο ευρύτερος ναυτιλιακός όμιλος της Capital, τα τελευταία χρόνια έχουν θέσει την βιωσιμότητα και την πρωτοπορία που φέρνουν οι νέες τεχνολογίες στο επίκεντρο της στρατηγικής τους, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη και τις καθαρές θαλάσσιες μεταφορές.

Επενδύσεις

Εχοντας προχωρήσει σε ένα από τα μεγαλύτερα και πιο προηγμένα προγράμματα ναυπήγησης στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς με 41 πλοία υπό παραγγελία, αξίας περί τα 4 δισ. δολάρια, επενδύει διαρκώς στην αναζήτηση και εφαρμογή τεχνολογιών αιχμής στο σχεδιασμό, την κατασκευή και διαχείριση του υψηλών προδιαγραφών στόλου της, με απώτερο στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και την αποτελεσματικότερη διαχείριση του στόλου της.

Σε αυτές συγκαταλέγονται η χρήση εναλλακτικών καυσίμων και συστημάτων πρόωσης, συμπεριλαμβανομένου του φυσικού αερίου, της αιολικής και ηλεκτρικής ενέργειας, λύσεις τεχνητής νοημοσύνης και στρατηγικές κυβερνοασφάλειας με απώτερο στόχο, τη διαμόρφωση μίας σύγχρονης και βιώσιμης ναυτιλίας.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η Capital Product Partners LP έχει τοποθετηθεί στρατηγικά στην αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου αναγνωρίζοντας τον κρίσιμο ρόλο του στην ενεργειακή μετάβαση, αφού επιλέγεται διεθνώς ως το καύσιμο-γέφυρα. Η μεταφορά υγροποιήμενου φυσικού αερίου με πλοία μετά από τα πρόσφατα γεγονότα στην Ευρώπη, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ενεργειακής στρατηγικής τόσο των παραγωγών όσο και των καταναλωτών φυσικού αερίου.

«Πράσινες» τεχνολογίες αιχμής

Η Capital πρωτοπορεί εφαρμόζοντας τις πλέον πρόσφατες τεχνολογίες αιχμής με γνώμονα την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου της.

Πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα ναυπήγησης της Capital έχει τα εξής καινοτόμα χαρακτηριστικά:

● Πλοία LNG υπό ναυπήγηση στα ναυπηγεία Hyundai, στα οποία, ο όμιλος της Capital είναι ο πρώτος ιδιωτικός όμιλος που τον Μάϊο του 2021 επένδυσε στην εγκατάσταση μηχανών που μειώνουν σημαντικά τις εκπομπές μεθανίου για τα υπό κατασκευή πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Επίσης έχει εγκαταστήσει σε όλα του τα πλοία μεταφοράς LNG το προηγμένο σύστημα λίπανσης της γάστρας με αέρα και την τεχνολογία χρήσης διπλού καυσίμου με την εναλλακτική επιλογή του φυσικού αερίου ως καύσιμο. Σε σύγκριση με τα τετράχρονα πλοία DFDE/TFDE που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2011-2016, οι εκπομπές μεθανίου μειώνονται κατά 80%, καθώς διαθέτουν και ηλεκτρογεννήτριες αξόνων που αφαιρούν την ανάγκη να λειτουργούν οι βοηθητικές ηλεκτρογεννήτριες του πλοίου στη θάλασσα μέσω της αξιοποίησης της ενέργειας από τους άξονες των κυρίων μηχανών, μειώνοντας έτσι περαιτέρω τις εκπομπές μεθανίου και CO2.

● Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 1.800 Teu (Feeder) στα ναυπηγεία Hyundai Mipo. Στα πλοία έχει προσχεδιαστεί η εγκατάσταση για επιλογή εναλλακτικού καυσίμου (LNG ή Αμμωνία) ενώ είναι τα πρώτα στο κόσμο αυτού του μεγέθους πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που μπορούν να εφαρμόσουν σύστημα Alternate Marine Power (AMP/Cold ironic) δηλαδή ηλεκτροδότησης από την στεριά όταν βρίσκονται στο λιμάνι. Είναι εξοπλισμένα με μηχανές ΜΑΝ B&W, με την κατασκευάστρια να αναμένει σε σύγκριση με τα πλοία που παραγγέλθηκαν πριν από 2 χρόνια ετήσιες μειώσεις εκπομπών ΝΟx κατά 80% που ισοδυναμεί με ημερήσια εξοικονόμηση NOx 2.162 kg. Επίσης παρουσιάζουν 6.093 kg χαμηλότερες εκπομπές CO2 ετησίως και 35.640 kg χαμηλότερες εκπομπές Sox ετησίως.

● Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 13.200 Teu Neo Panamax, στο ναυπηγείο Hyundai Samho. Τα πλοία φέρουν σύστημα καθαρισμού καυσαερίων SOX (scrubber κλειστού βρόχου), ενώ έχει προσχεδιαστεί η εγκατάσταση για επιλογή εναλλακτικού καυσίμου (LNG ή Αμμωνία) και θα διαθέτουν και σύστημα AMP. Παράλληλα διαθέτουν καινοτόμες προπέλες επικαλυμμένες με πυρίτιο για βελτίωση της υδροδυναμικής απόδοσης, ενώ διαθέτουν συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας στην προπέλα και τον βολβό. είναι εξοπλισμένα με ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας για το πλήρωμα και το φορτίο και βαφές τελευταίας γενιάς με χαμηλής τριβής αντιρρυπαντικά και χωρίς διαλύτες.

● Δεξαμενόπλοια πετρελαίου και χημικών προϊόντων μέσης εμβέλειας, μεταφορικής ικανότητας 50.000 dwt έκαστο, είναι υπό ναυπήγηση στα ναυπηγεία Hyundai Vinashin. Επιπλέον όλων των υπολοίπων καινοτομιών που εφαρμόζονται και στον υπόλοιπο στόλο είναι τα πρώτα πλοία αυτού του τύπου στον κόσμο που θα αξιοποιούν και την αιολική ενέργεια για την πρόωση τους καθώς θα φέρουν το καινοτόμο σύστημα «WIND Rotor Sails» (2 πτυσσόμενοι ρότορες ύψους 35 μέτρων στο κατάστρωμα).Τα δεξαμενόπλοια αυτά θα είναι τα πρώτα στον κόσμο που θα έχουν αυτές τις δυνατότητες και διαθέτουν τις πρώτες σχετικές πιστοποιήσεις (notations) που ανέπτυξε ο αμερικανικός νηογνώμονας ABS με την βοήθεια της Capital. Τα notations, που μπορούν να εφαρμοστούν σε κάθε τύπο πλοίου, αναπτύχθηκαν για να υποστηρίξουν τις προσπάθειες της ναυτιλιακής βιομηχανίας που στοχεύουν στην απαλλαγή από τον άνθρακα και να αναγνωρίσουν τις επενδύσεις αειφορίας.

Ενεργός ρόλος στην «πράσινη» ναυτιλία

Με το βλέμμα στραμμένο στην μετάβαση σε μια πιο «πράσινη» ναυτιλία η Capital Product Partners, επιδιώκει να έχει έναν ενεργό ρόλο.

Παρακολουθεί στενά τις τεχνολογικές εξελίξεις, συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των υπαρχόντων συστημάτων, αλλά και για την ανάπτυξη νέων πιο καθαρών καυσίμων που μπορούν να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας και αναπτύσσει σημαντικές συμπράξεις με πανεπιστημιακούς φορείς και νηογνώμονες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόσφατη ολοκλήρωση του ερευνητικού έργου “Smart Bearing” σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και τον Αμερικάνικο Νηογνώμονα ABS. Ένα ακόμη παράδειγμα είναι η συμμετοχή στον Ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα ShipFC για τη χρήση της αμμωνίας ως καύσιμο στα πλοία, αλλά και η συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα και ομάδες εργασίας του αγγλικού νηογνώμονα Lloyd’s Register και του γαλλικού νηογνώμονα Bureau Veritas για τη χρήση των βιοκαύσιμων ως εναλλακτική μορφή ενέργειας.

H Capital αποτελεί και μία από τις πρώτες ναυτιλιακές εταιρείες που ενέταξε πλήρως στη λειτουργία της τα κριτήρια ESG και είναι απολύτως ευθυγραμμισμένη με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και τις απαιτήσεις των ρυθμιστικών αρχών, όπως η Ε.Ε και ο ΙΜΟ με απώτερο στόχο την βιώσιμη μετάβαση της ναυτιλίας στην εποχή των μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Φωτο: Niki Pateraki – PaterakisPhoto

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία