Προβλήματα στην προμήθεια εξαρτημάτων, που έχουν οδηγήσει ακόμη και στην αναστολή της παραγωγής αυτοκινήτων από μεγάλους ευρωπαίους κατασκευαστές, έχει προκαλέσει ο πόλεμος στην Ουκρανία. Στη χώρα βρίσκονται 38 εργοστάσια εξαρτημάτων, πολλά από τα οποία έχουν κλείσει λόγω των συνεχιζόμενων συγκρούσεων.
Οι μεγαλύτερες ελλείψεις μάλιστα καταγράφονται σε καλωδιώσεις για οχήματα, εξαρτήματα τόσο βασικά που δεν μπορούν να αντικατασταθούν με κανέναν άλλον τρόπο, αφού είναι πολύ συγκεκριμένα όχι μόνο για κάθε εταιρεία αλλά και για κάθε μοντέλο της χωριστά. Πρόκειται τόσο για καλωδιώσεις για συμβατικά όσο και για ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Αυτό έχει κάνει αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW και ο όμιλος Volkswagen να παγώσουν την παραγωγή μοντέλων στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία των «Financial Times».
Ηδη από τις αρχές Μαρτίου στην εταιρεία προμήθειας καλωδιώσεων Leoni έχει σημάνει συναγερμός για να αντιμετωπίσει η διακοπή της παράδοσης τέτοιων εξαρτημάτων που προκλήθηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Η Volkswagen, η Audi, η Porsche, η BMW και η Mercedes-Benz αναγκάστηκαν να μειώσουν δραστικά την παραγωγή τους στη Γερμανία μετά την εξάντληση των προμηθειών καλωδιώσεων από τα δύο εργοστάσια της Leoni στην Ουκρανία, αναφέρει ο ιστότοπος Autonews.
Πρόκειται κυρίως για ολοκληρωμένες καλωδιώσεις («πλεξούδες» όπως είναι επίσης γνωστές στην Ελλάδα) οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του ηλεκτρικού συστήματος ενός οχήματος. Το συνολικό μήκος των καλωδίων σε ένα συμβατικό επιβατικό όχημα μπορεί να φτάνει και τα 5 χιλιόμετρα, λένε οι ειδικοί του χώρου.
«Εργαζόμαστε με πλήρη ταχύτητα – σε στενή συνεργασία με τους πελάτες και τους προμηθευτές μας – για να διαχειριστούμε τις συνέπειες των τρεχουσών διακοπών παραγωγής στα δύο εργοστάσιά μας σε Stryi και Kolomyja, που προκλήθηκαν από την επίθεση της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας», δήλωσε η Leoni στο Automotive News Europe.
«Ειδική ομάδα, η οποία έχει ενισχυθεί πολλές φορές, εργάζεται σχεδόν όλο το εικοσιτετράωρο στη Leoni για να αναλύει και να αξιολογεί συνεχώς επιτόπου τις δυναμικές εξελίξεις. Αυτή τη στιγμή εξετάζουμε όλες τις επιλογές για την απορρόφηση των απωλειών στην παραγωγή» ανακοίνωσε η εταιρεία, που έχει έδρα στη Γερμανία. Τα δύο ουκρανικά εργοστάσια της Leoni απασχολούν κανονικά 7.000 εργαζομένους.
Η Leoni προμηθεύει επί του παρόντος τους πελάτες της στην αυτοκινητοβιομηχανία από εργοστάσια στο Μαρόκο, την Τυνησία, τη Σερβία και τη Ρουμανία, σύμφωνα με το Autonews. Σύμφωνα με την ουκρανική εταιρεία επενδύσεων Ukraineinvest, στην Ουκρανία υπάρχουν 22 ξένες εταιρείες με έδρα τη χώρα αυτή, οι οποίες κατασκευάζουν εξαρτήματα για την αυτοκινητοβιομηχανία σε 38 εργοστάσια.
Εκτός από τη Leoni, περιλαμβάνουν και άλλους κατασκευαστές συστημάτων καλωδίωσης. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επίσης προετοιμάζονται για ελλείψεις μικροτσίπ, παλλαδίου για καταλυτικούς μετατροπείς και μεταλλεύματος νικελίου για μπαταρίες ιόντων λιθίου, αναφέρεται ακόμη.
«Συνεργαζόμαστε με τους προμηθευτές μας που επλήγησαν από την κρίση στην Ουκρανία για να βρούμε μαζί λύσεις και να τους υποστηρίξουμε στην εφαρμογή αυτών των λύσεων, είτε πρόκειται για διατήρηση της παραγωγής στην Ουκρανία είτε σε εναλλακτικές τοποθεσίες», δήλωσε η BMW, η οποία έκλεισε δύο γερμανικά εργοστάσια και την παραγωγή Mini στη Βρετανία, αναφέρουν οι «Financial Times».
Ορισμένοι προμηθευτές στην Ουκρανία επανεκκίνησαν τις εργασίες τους, σύμφωνα με κατασκευαστές αυτοκινήτων, προμηθευτές και άτομα που γνωρίζουν την κατάσταση. Την Τρίτη, η VW είπε ότι εννέα από τους 11 προμηθευτές της στη χώρα λειτουργούν, αν και με μειωμένη παραγωγική ικανότητα.
Ενα μεγάλο πρόβλημα είναι η αποστολή τελικών προϊόντων μέσω των συνόρων της Πολωνίας και της Ουκρανίας. Υπάρχει σοβαρή έλλειψη οδηγών φορτηγών, οι οποίοι είναι σε μεγάλο βαθμό άνδρες που έχουν επιστρατευτεί και τους απαγορεύεται να φύγουν από τη χώρα.
Ορισμένα εργοστάσια έχουν στραφεί σε συνταξιούχους, οι οποίοι έχουν υπερβεί το όριο ηλικίας στρατολόγησης, προκειμένου να μεταφέρουν προϊόντα. Και οι μεταφορικές όμως της Ουκρανίας φοβούνται να στείλουν οχήματα εκτός συνόρων επειδή θεωρούν ότι πολλοί οδηγοί και οχήματα μπορεί να μην επιστρέψουν, αναφέρουν επίσης οι «Financial Times».
Latest News
Σε αλλαγές και απολύσεις προχωρούν οι επενδυτικές τράπεζες στην Ασία
Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 οι δημόσιες εγγραφές (IPO) στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ είχαν πτώση 30% σε ετήσια βάση
Ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην έρημο «αποκαλύπτει» τις τουριστικές προοπτικές της Σαουδικής Αραβίας
Oι ακραίες αντιθέσεις της Σαουδικής Αραβίας μεταξύ άκριτης πολυτέλειας και αυταρχισμού
H Γαλλία εξάγει περισσότερες τσάντες Louis Vuitton από... τυριά
Τα προϊόντα της εταιρείας που πωλήθηκαν στο εξωτερικό πέρυσι ανήλθαν σε 23,5 δισ. ευρώ, υπογραμμίζοντας τη σημασία του τομέα πολυτελείας της χώρας
Γιατί μια αποτυχημένη Boeing θα έβλαπτε τους πάντες - ακόμα και την Airbus
Παρόλο που το Κογκρέσο διεξάγει δύο ακροάσεις σχετικά με ισχυρισμούς για αστοχίες ασφάλειας στο 787 Dreamliner και σε άλλα αεροσκάφη, η Boeing έχει σε μεγάλο βαθμό απομονωθεί από τις συνέπειες των λαθών της - όχι για πολύ όμως
Γιατί οι πισίνες των ξενοδοχείων στην Ισπανία έγιναν πεδίο… μάχης
Οι πισίνες των ξενοδοχείων είναι το πιο πρόσφατο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ισπανία στη μάχη της με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής
Ποια μοντέλα της Adidas γίνονται ανάρπαστα και εκτοξεύουν τις πωλήσεις
Η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών υπολογίζει ότι τα λειτουργικά της κέρδη θα ανέλθουν σε περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ έναντι προηγούμενου στόχου 500 εκατομμυρίων ευρώ,
Ποια χώρα της Ευρώπης έχει 2% πληθωρισμό -Γιατί δεν επιταχύνει τη μείωση των επιτοκίων
Η οικονομία των 300 δισ. δολαρίων της Τσεχικής Δημοκρατίας ανακάμπτει από δύο χρόνια στασιμότητας
Η Wall Street ρίχνει δισεκατομμύρια σε κινεζικές εταιρείες
Το αποκαλύπτει έκθεση του Κογκρέσου
Ο Μπάϊντεν δηλώνει σε εργαζομένους ότι διαφωνεί με την εξαγορά της U.S. Steel
Στο μικροσκόπιο της ισχυρής Επιτροπής για τις ξένες επενδύσεις η συμφωνία
Πώς η Ρωσία παρακάμπτει τις κυρώσεις - Κατασκευάζει νέους εμπορικούς δρόμους στην Ασία
Τα ναυτιλιακά και σιδηροδρομικά δίκτυα μέσω Ιράν και ένα θαλάσσιο πέρασμα της Αρκτικής θα μπορούσαν να δώσουν νέες διεξόδους στη Μόσχα