
Το να κερδίσεις ένα βραβείο Όσκαρ θεωρείται συχνά η πιο διάσημη τιμή που μπορεί να λάβει ένας ηθοποιός ή άλλος επαγγελματίας του κινηματογράφου στο Χόλιγουντ.
Η απόκτηση ενός Όσκαρ μπορεί να επιτρέψει αμέσως στους ηθοποιούς να κερδίσουν έως και 20% περισσότερα χρήματα στο επόμενο έργο τους. Αλλά παρόλο που η απόκτηση του κορυφαίου βραβείου σε μια από τις κορυφαίες κατηγορίες υποκριτικής μπορεί να εκτινάξει την καριέρα ενός/μιας ηθοποιού, το ίδιο το τρόπαιο αξίζει λιγότερο από ένα… φλιτζάνι καφέ.
Αυτό συμβαίνει επειδή η αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών, η οποία απονέμει τα βραβεια Όσκαρ, έχει θεσπίσει αυστηρούς κανόνες ώστε να εμποδίσει τους νικητές να επωφεληθούν από την πώληση των τροπαίων τους.
Δεν επιτρέπεται η πώληση
Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τους επίσημους κανονισμούς της Ακαδημίας, οι νικητές δεν επιτρέπεται να «πουλήσουν ή να διαθέσουν με άλλον τρόπο το αγαλματίδιο του Όσκαρ… χωρίς προηγουμένως να προσφερθούν να το πουλήσουν στην Ακαδημία για το ποσό του 1 δολαρίου».
Και αν ένας βραβευμένος με Όσκαρ πεθάνει και μεταβιβάσει το βραβείο του στα παιδιά του, οι κληρονόμοι του πρέπει επίσης να τηρούν τους ίδιους κανόνες και δεν μπορούν να πουλήσουν ή να χαρίσουν το αγαλματίδιο.
Αυτοί οι κανόνες εισήχθησαν για πρώτη φορά το 1951 και ισχύουν για να «διατηρηθεί η ακεραιότητα του συμβόλου των Όσκαρ», αναφέρει η Ακαδημία στα υλικά της.
Τα Όσκαρ που απονεμήθηκαν πριν από την εισαγωγή του κανόνα αυτού απογείωσαν τις τιμές απόκτησής τους από φανατικούς συλλέκτες. Για παράδειγμα, το 1999, ο Μάικλ Τζάκσον πλήρωσε 1,54 εκατομμύρια δολάρια για να αποκτήσει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας που απονεμήθηκε στο «Όσα παίρνει ο άνεμος», το 1940. Και το 2011, το Όσκαρ του 1942 που απονεμήθηκε στην ταινία «Πολίτης Κέιν», για το σενάριό της, πουλήθηκε σε δημοπρασία για 861.542 δολάρια.
Εκτός από τον περιορισμό του τι μπορούν να κάνουν οι νικητές με τα τρόπαιά τους, η Ακαδημία έχει επίσης «περιορίσει προσεκτικά τις αναπαραγωγές του αγαλματιδίου Όσκαρ». Οι Los Angeles Times ανέφεραν το 2016 ότι η Ακαδημία έχει μηνύσει ζαχαροπλαστεία επειδή έφτιαχναν αντίγραφα σοκολάτας αγαλματιδίων των Όσκαρ, ενώ έχει στραφεί ακόμα και κατά ιστοσελίδων που χρησιμοποιούν το «Όσκαρ» στον τίτλο τους.


Latest News

Άνοδος του Δείκτη Οικονομικού Κλίματος στο πρώτο τρίμηνο του 2025 - Τι δείχνουν τα στοιχεία ΕΑΣΕ και ICAPCRIF
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 ο γενικός δείκτης οικονομικού κλίματος (ΕΑΣΕ/ICAP CRIF-CEO General Index) σημείωσε πτώση στις 146 μονάδες έναντι 160 το προηγούμενο τρίμηνο

Η UEFA ετοιμάζει σαρωτικές αλλαγές στο Champions League – Όλα τα δεδομένα
Ποιες επιπρόσθετες αλλαγές εξετάζει η UEFA για το Champions League, μετά το νέο φορμάτ και τη League Phase.

Θανόπουλος στον ΟΤ: «Γινόμαστε 100% αυτόνομοι ενεργειακά - Τα σχέδια στο delivery»
Ο πρόεδρος της εταιρείας Θανόπουλος, Τέλης Θανόπουλος, μιλάει στον ΟΤ για την πρόσφατη επένδυση σε ΑΠΕ, τη σημασία του Q-Commerce στον κλάδο των τροφίμων και τα επόμενα σχέδια της αλυσίδας

Νέος πρεσβευτής της Chanel ο ράπερ Κέντρικ Λαμάρ
Η σχέση του Κέντρικ Λαμάρ με τον οίκο ξεκίνησε το 2023, όταν παρευρέθηκε στο Met Gala το οποίο είχε ως θέμα «Karl Lagerfeld: A Line of Beauty».

Ο Τι Τζέι Σορτς, οι 450.000 στην Παρί και το «χρυσό» συμβόλαιο που ψάχνει στην αγορά
Ο Τι Τζέι Σορτς απασχολεί τη… μισή Euroleague, μετά την καταπληκτική σεζόν με την Παρί – Πόσα χρήματα παίρνει στη γαλλική ομάδα και πόσα αναμένεται να βρει στην αγορά…

Ποια επαγγέλματα «ανθούν» στην αγορά εργασίας - Τι δείχνει έρευνα του ΙΟΒΕ
Η απασχόληση κερδίζει έδαφος με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα να βελτιώνεται αλλά παραμένουν δομικές προκλήσεις

GenZ: Ένας στους δύο σκέφτεται να αλλάξει δουλειά
Ενώ η GenΖ στη Γερμανία θέλει να αλλάζει θέση εργασίας, οι Boomer μένουν δεκαετίες στον ίδιο εργοδότη, αναφέρει η Deutsche Welle

Warner Bros και DC τιμούν την 87η επέτειο του Superman
Η ταινία «Superman» του Τζέιμς Γκαν, μία από πολυαναμενόμενες ταινίες του καλοκαιριού, αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες στις 11 Ιουλίου

Επίσημο: Ο Ντιαλό ανανέωσε για τρία χρόνια με τη Μονακό
Ο Άλφα Ντιαλό παραμένει και επίσημα στο Μόντε Κάρλο, καθώς η Μονακό ανακοίνωσε την ανανέωση του συμβολαίου του για τα επόμενα τρία χρόνια.

Γιατί για κάποιους η ακαταστασία είναι παραγωγική
Όλες οι έρευνες επιμένουν πως η ακαταστασία μειώνει την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, για κάποιους, αποτελεί κομμάτι της δημιουργικότητάς τους.