Το μεγαλύτερο λευκό διαμάντι που έχει βγει ποτέ σε δημοπρασία θα βγει στο σφυρό από τον οίκο Christie’s στη Γενεύη στις 11 Μαΐου. Το διαμάντι 228 καρατίων σε σχήμα αχλαδιού υπολογίζεται σε προπώληση από 20 έως 30 εκατομμύρια δολάρια. Όπως αναφέρει το Bloomberg, η πέτρα, η οποία είναι περίπου στο μέγεθος ενός αυγού κότας, εξορύχθηκε πριν από περίπου 20 χρόνια στη Νότια Αφρική, αλλά μόλις τώρα βγαίνει σε δημόσια πώληση.

«Αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλη όρεξη στην αγορά για διαμάντια», λέει ο Ραχούλ Καντάκια, ο διεθνής επικεφαλής κοσμήματος στον Christie’s. Η εταιρεία μεσολάβησε επίσης για την αρχική ιδιωτική πώληση του πολύτιμου λίθου σε έναν συλλέκτη, ο οποίος το κράτησε για το μεγαλύτερο μέρος των δύο τελευταίων δεκαετιών. «Με την αγορά όπως είναι – το 2021 σημειώθηκε τεράστια αναζωπύρωση τόσο στην αγορά τέχνης όσο και στην αγορά κοσμημάτων – ο δεύτερος ιδιοκτήτης μας πλησίασε και είπε: “Πώς θα σας φαινόταν να το πουλούσατε για εμάς σε δημόσια δημοπρασία;”

«Είναι μια ευκαιρία που δίνεται μια φορά στη ζωή», λέει. «Αν, μετά την πώληση, έρθεις σε μένα και μου πεις, «Μπορείς να μου βρεις άλλο διαμάντι 230 καρατίων;»—καλά, δεν μπορώ».

Εάν η πέτρα πουληθεί στην υψηλή της εκτίμηση, θα γινόταν αμέσως ένα από τα πιο ακριβά λευκά διαμάντια στον κόσμο. Ωστόσο, ο Ραχούλ Καντάκια λέει ότι η συγκριτικά μέτρια τιμή ανά καράτι της εκτίμησης – μόλις 88.000 $ – κάνει το στολίδι μια ελκυστική επένδυση.

Ο Christie’s ανυπομονεί να συγκρίνει την εκτίμηση του πολύτιμου λίθου με λευκά διαμάντια που πώλησε στο παρελθόν, συμπεριλαμβανομένης μιας πέτρας 102 καρατίων που πωλήθηκε το 2013 έναντι 26,7 εκατ.δολαρίων και ενός κολιέ από σμαράγδι και διαμάντι de Grisogono με κεντρικό τεμάχιο 163 καρατίων, που πωλήθηκε έναντι 33,7 εκατ. δολαρίων.

«Τίποτε δεν είναι απίθανο»

Οι τιμές των διαμαντιών αυξήθηκαν κατακόρυφα τους τελευταίους μήνες. Η De Beers ανέβασε τις τιμές κατά σχεδόν 10% τον Ιανουάριο, με τα «φθηνότερα» διαμάντια να αυξάνονται έως και 20%.

Η βιομηχανία διαμαντιών ήταν ένας από τους νικητές-έκπληξη καθώς η παγκόσμια οικονομία ανέκαμψε από τις πρώτες επιπτώσεις της πανδημίας. Η ζήτηση των καταναλωτών για διαμαντένια κοσμήματα έχει καταγράψει σημαντική αύξηση, ενώ η προσφορά παρέμεινε περιορισμένη.

Η De Beers αύξησε τις τιμές των ακατέργαστων διαμαντιών σε μεγάλο μέρος του 2021, καθώς προσπαθούσε να ανακάμψει από το πρώτο έτος της πανδημίας, όταν ο κλάδος σχεδόν σταμάτησε. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές τις αυξήσεις τιμών επικεντρώθηκαν σε μεγαλύτερα και ακριβότερα διαμάντια, ενώ τώρα δίνεται έμφαση σε φθηνότερες πέτρες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tέχνη και Ζωή
Τζορτζ Λόις: Πέθανε ο «χρυσός Έλληνας», ο «μάγος της διαφήμισης»
Plus |

Τζορτζ Λόις: Πέθανε ο «χρυσός Έλληνας», ο «μάγος της διαφήμισης»

Με καταγωγή από την ορεινή Ναυπακτία, ο Λόις ίδρυσε στην τεράστια καριέρα του των έξι δεκαετιών, και ηγήθηκε πολλών διαφημιστικών πρακτορείων, έγραψε βιβλία, δημιούργησε καμπάνιες που βραβεύτηκαν