Η πανδημία δεν άλλαξε απλώς πού και πώς εργάζονται οι περισσότεροι Αμερικανοί – ώθησε επίσης πολλούς να επανεκτιμήσουν τις σχέσεις τους με τη δουλειά τους και τι θέλουν από την καριέρα τους. Ως αποτέλεσμα, οι άνθρωποι εγκαταλείπουν τη δουλειά τους με ρυθμούς ρεκόρ τους τελευταίους μήνες, δημιουργώντας το νέο φαινόμενο που ονομάζεται Μεγάλη Παραίτηση.
Το να εγκαταλείψετε μια δουλειά σπάνια είναι μια απλή, ομαλή διαδικασία, ακόμα κι αν μισείτε το αφεντικό σας ή έχετε μια καλύτερη προσφορά με εξαψήφιο μισθό να σας περιμένει.
Ο Anthony Klotz, οργανωτικός ψυχολόγος και καθηγητής στο Texas A&M, ο οποίος κατέγραψε για πρώτη φορά την «μεγάλη παραίτηση», λέει ότι η παραίτηση από μια δουλειά δεν διαφέρει πολύ από τον χωρισμό με έναν ρομαντικό σύντροφο.
«Ανεξάρτητα από το πώς κάνετε αυτή τη συνομιλία, είναι μια διαπροσωπική αλληλεπίδραση που σχετίζεται με μια μεγάλη απόφαση που πρόκειται να επηρεάσει πολλά άτομα», είπε ο Klotz στο CNBC Make It .
«Ως προϊστάμενος, το να παραιτηθεί ένας υπάλληλος μπορεί να προκαλέσει πολλά αρνητικά συναισθήματα, όπως κάποιος που χωρίζει μαζί σου».
Ο Klotz προσθέτει ότι η πανδημία «δεν έχει αλλάξει πραγματικά τη βασική εθιμοτυπία» και τον αντίκτυπο των παραιτήσεων, ακόμα κι αν οι περισσότεροι υπάλληλοι εγκαταλείπουν τώρα μέσω βιντεοκλήσεων και email.
Στην πραγματικότητα, οι αναζητήσεις για «email παραίτησης» έχουν αυξηθεί στο Google τους τελευταίους τρεις μήνες, καθώς οι άνθρωποι παλεύουν με το πότε να παραιτηθούν και τι να πουν στα αφεντικά τους.
Στο δημοσίευμα του CNBC ο Klotz και δύο άλλοι ειδικοί σταδιοδρομίας μοιράζονται τις καλύτερες συμβουλές τους για να γράψετε ένα ισχυρό email παραίτησης και να εγκαταλείψετε τη δουλειά σας χωρίς να γκρεμίσετε τις γέφυρες με τον πρώην εργοδότη σας.
Μην εκπλήσσετε το αφεντικό σας
Το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνετε αφού αποφασίσετε να εγκαταλείψετε τη δουλειά σας είναι να προγραμματίσετε μια προσωπική, τηλεφωνική ή ιντερνετική συνάντηση με τον διευθυντή σας για να τους ενημερώσετε για τα σχέδιά σας — «και όσο πιο γρήγορα τόσο το καλύτερο», τονίζει ο ειδικός σταδιοδρομίας του LinkedIn, Andrew McCaskill.
«Κανένας διευθυντής δεν θέλει να εκπλαγεί», λέει. «Στείλτε τους email και πείτε ότι θέλετε να σας αφιερώσει λίγο χρόνο για μια σημαντική συζήτηση»
Ο McCaskill συνιστά να ειδοποιήσετε τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν από την αναχώρησή σας. «Δεν βοηθά μόνο τον σημερινό εργοδότη σας να κάνει σχέδια για να καλύψει τον ρόλο, αλλά δίνει επίσης σε εσάς και την ομάδα σας περιθώριο για ομαλή έξοδο», εξηγεί.
Στην αρχική συνομιλία με τον μάνατζέρ σας, ο McCaskill προτείνει να καταστήσετε σαφείς τις προθέσεις σας, αλλά να κρατάτε την ανακοίνωση σύντομη: «Φεύγω στις (εισάγετε ημερομηνία εδώ) καθώς προετοιμάζομαι για την επόμενη θέση μου» και στη συνέχεια να ακολουθεί μια σύντομη επιστολή παραίτησης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν δεν αισθάνεστε άνετα να πείτε στον διευθυντή σας πού θα εργαστείτε, υπάρχουν μερικές διαφορετικές εξηγήσεις που λέει ο McCaskill ότι μπορείτε να αναβάλλετε. «Μπορείτε να πείτε,
«Όλες οι λεπτομέρειες δεν έχουν ξεκαθαριστεί ακόμα, αλλά μόλις βρεθώ στη θέση μου, θα χαιρόμουν να μιλήσω για τον νέο μου ρόλο και ακόμη και να αποκτήσω την άποψή σου για τρόπους με τους οποίους μπορώ να αναπτυχθώ σε αυτό το επόμενο βήμα», σημειώνει.
Ή, εάν παίρνετε άδεια, ο McCaskill προτείνει την ακόλουθη γραμμή: «Θα πάρω λίγο χρόνο μεταξύ αυτής της δουλειάς και αυτού που κάνω στη συνέχεια για να κάνω μια καλή επαναφορά πριν ξεκινήσω αυτή τη νέα ευκαιρία, αλλά Θα σας ενημερώσω σίγουρα για το τι έρχεται μόλις τακτοποιηθώ».
Διατηρήστε μια στάση ευγνωμοσύνης
Είναι σημαντικό να ξεκινήσετε την παραίτησή σας με εκφράσεις ευγνωμοσύνης, συμβουλεύει η business coach Letisha Bereola . «Θέλετε να φαίνεστε ευγενικοί», σημειώνει. «Το να πείτε στον διευθυντή σας πόσο ευγνώμονες είστε για τις ευκαιρίες που είχατε κατά τη διάρκεια του ρόλου σας θα κάνει το γλυκόπικρο συναίσθημα της παραίτησης λίγο πιο γλυκό».
Τον Οκτώβριο, η Bereola παράτησε τη δουλειά της ως παρουσιάστρια ειδήσεων στο Τζάκσονβιλ της Φλόριντα, για να ξεκινήσει την επιχείρησή της ως coach. Το να πει στο αφεντικό της ότι έφευγε ήταν «τράβηγμα των νεύρων», θυμάται η Bereola, αλλά το να ξεκινήσει τη συζήτηση με θετικό τρόπο – λαμβάνοντας υπόψη πόσο ευγνώμων ήταν για τη δουλειά – της έδωσε αυτοπεποίθηση να πει στο αφεντικό της γιατί έφευγε και πότε ήταν η τελευταία της.
Εάν παλεύετε με αρνητικά συναισθήματα προς τον εργοδότη σας και δεν νιώθετε τόση ευγνωμοσύνη, η Bereola συνιστά να δοκιμάσετε μια άσκηση σκέψης πριν από μια συνάντηση παραίτησης ή ένα email.
«Σκεφτείτε πότε πήρατε για πρώτη φορά συνέντευξη για αυτή τη δουλειά και πόσο πολύ θέλατε να σας προσλάβουν», λέει. «Σκεφτείτε τους ανθρώπους που έχετε γνωρίσει, τις σχέσεις που δημιουργήσατε και μερικά από τα μεγαλύτερα επιτεύγματά σας ώστε να μπορέσετε να εκφράσετε ευγνωμοσύνη».
Οι διευθυντές τείνουν να ανταποκρίνονται πιο θετικά στις παραιτήσεις όταν ο υπάλληλος εκφράζει ευγνωμοσύνη στις συνεντεύξεις αποχώρησης ή στις επιστολές παραίτησης, λέει ο Klotz.
«Απαλύνει εντελώς την παράδοση των κακών ειδήσεων», προσθέτει. «Διατηρήστε το email αρκετά σύντομο: Ξεκινήστε με ειδοποίηση ότι παραιτείστε, από ποια ημερομηνία, και μετά εκφράστε λίγη ευγνωμοσύνη για όλες τις εμπειρίες που είχατε στον προηγούμενο ρόλο σας».
Δημιουργήστε ένα σχέδιο μετάβασης
Οι τελευταίες δύο εβδομάδες σε μια δουλειά είναι η τελευταία σας ευκαιρία να αφήσετε ένα θετικό σημάδι — και μια μόνιμη εντύπωση στους συναδέλφους σας. Μπορεί να είναι δελεαστικό να μειώσετε τον φόρτο εργασίας σας και να αρχίσετε να σκέφτεστε την επόμενη δουλειά σας, αλλά ο Klotz συμβουλεύει να σκεφτείτε πώς μπορείτε να ελαχιστοποιήσετε τον αντίκτυπο της αποχώρησής σας στον τρέχοντα οργανισμό σας.
Η Bereola λέει ότι προσφέρθηκε να βοηθήσει το αφεντικό της να κάνει την αποχώρησή της μια «απρόσκοπτη μετάβαση» στην επιστολή παραίτησής της. «Με βοήθησε επίσης να σκεφτώ την κληρονομιά που ήθελα να έχω», εξηγεί. «Τον τελευταίο μήνα που ήμουν εκεί, ρώτησα τον εαυτό μου, «Τι είδους υπάλληλος θα γίνω; Θα μαζέψω τα πράγματά μου και θα βάλω τα πόδια μου στο γραφείο μου; Ή μήπως θα είμαι πιο αφοσιωμένος και βοηθητικός για να προετοιμάσω το επόμενο άτομο ώστε ώστε να πετύχει;»
Μπορείτε να προσφέρετε συγκεκριμένες προτάσεις στο email παραίτησής σας για να βοηθήσετε και σε αυτή τη μετάβαση, λέει ο Klotz. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν το να πείτε ότι είστε ανοιχτός σε μια ευέλικτη περίοδο ειδοποίησης ή να εκπαιδεύσετε έναν αντικαταστάτη.
«Αυτό το είδος προσφοράς θα έκανε αμέσως το μυαλό του αφεντικού σας ήσυχο», λέει. «Είναι ο πιο θετικός τρόπος για να παραιτηθείς… όλοι ανταποκρίνονται καλά στην καλοσύνη».
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης