Τα μέτρα κατά της πανδημίας η οποία «σηκώνει και πάλι κεφάλι» στην Κίνα και ο πληθωρισμός είναι οι απειλές για το θαλάσσιο εμπόριο, σύμφωνα με τις αναλύσεις δυο ναυλομεσιτικών οίκων (Allied Shipbroking και Xclusiv).
Καθώς η Κίνα μάχεται για να περιορίσει και να ελέγξει ένα νέο ξέσπασμα του κορωνοϊού αναμένεται αναταραχή στις αλυσίδες εφοδιασμού για άλλη μια φορά και επιβράδυνση της ζήτησης και των εισαγωγών για πολυάριθμα βιομηχανικά προϊόντα, αναφέρει η Allied.
Για περισσότερες από τέσσερις εβδομάδες τώρα η κεντρική κυβέρνηση της Κίνας προσπαθεί να θέσει υπό έλεγχο ένα ξέσπασμα της παραλλαγής Όμικρον με περιορισμένη επιτυχία. Διατηρώντας την πολιτική «μηδέν Covid», τελικά αποφάσισε να «κλείσει» πλήρως τη Σαγκάη παρά τον μικρό αριθμό των κρουσμάτων.
Έτσι η επιβράδυνση στην εφοδιαστική αλυσίδα ήταν εμφανής την περασμένη εβδομάδα και στις ναυτιλιακές αγορές, οι οποίες επηρεάζονται ακόμη από τον πληθωρισμό και την ενεργειακή κρίση.
Κίνδυνος
Σε ένα άλλο σημείωμα του ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv αναφέρει μεταξύ άλλων ότι αποτέλεσμα της ενεργειακής κρίσης και της νομισματικής πολιτικής της εποχής του Covid των κεντρικών τραπεζών, είναι η παγκόσμια οικονομία να αντιμετωπίζει έναν μεγάλο κίνδυνο στο δρόμο προς έναν μετα-covid κόσμο, τον παγκόσμιο πληθωρισμό.
Από τη Σιγκαπούρη στον Καναδά και από την ΕΕ στη Βραζιλία, ο πληθωρισμός έχει κινηθεί σε επίπεδα ρεκόρ από την αυγή του 2022.
Οι πληθωριστικές πιέσεις στα εμπορεύματα και τα τελικά προϊόντα μαζί με την ενεργειακή κρίση μπορεί να αποδειχθούν σοβαρό εμπόδιο στην παγκόσμια ανάπτυξη.
Κάτι που είναι πολύ σημαντικό για τη ναυτιλιακή βιομηχανία καθώς η παγκόσμια ανάπτυξη σχετίζεται άμεσα με το θαλάσσιο εμπόριο και κατά συνέπεια τους ναύλους και τις τιμές αγοραπωλησιών πλοίων, όπως δείχνουν και τα γραφήματα που επισυνάπτει η Xclusiv.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών