Για 52 χρόνια ο Γιώργος Γεράρδος είναι πάνω στη δουλειά. Από το 1969, όταν ο νεαρός φοιτητής του Πολυτεχνείου με 80.000 δρχ. (235 ευρώ) δανεικά και πολλά όνειρα δημιούργησε το πρώτο του κατάστημα με είδη σχεδιαστηρίου και γραφείου σε ένα χώρο 12 τ.μ. στην οδό Στουρνάρη, μέχρι και σήμερα, που η Πλαίσιο έχει καταφέρει να γίνει the top of mind choice για τον Έλληνα καταναλωτή στο κομμάτι της τεχνολογίας, ο αεικίνητος Γιώργος Γεράρδος είναι πάντα ένα βήμα πιο μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Influential retailer από πάντα, δεν επέλεξε το υψηλό κοινωνικό status που προσδίδει η καριέρα γιατρού (πριν να μπει στο Πολυτεχνείο είχε περάσει στην Ιατρική), αποφασίζοντας να δοκιμαστεί στον επιχειρηματικό στίβο.

Η σύλληψη της ιδέας για τη δημιουργία της Πλαίσιο γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όταν, όντας φοιτητής, ο Γιώργος Γεράρδος, ανακαλύπτει ότι οι τιμές στα είδη σχεδίου στη συμπρωτεύουσα ήταν δραματικά φθηνότερες σε σχέση με την αγορά της Αττικής.

Θεωρώντας το ως επιχειρηματική ευκαιρία και έχοντας πλέον μεταγραφεί στο Μετσόβιο, δανείζεται και ανοίγει μαγαζί δίπλα στη σχολή Πολιτικών Μηχανικών.

Προσπαθώντας να εφοδιαστεί απευθείας από τους κατασκευαστές, παρέκαμψε τους ενδιάμεσους και κατάφερε να παρέχει πολύ χαμηλότερες τιμές σε προϊόντα που χρησιμοποιούνται από πολιτικούς μηχανικούς, αρχιτέκτονες και συναφείς κλάδους.

Το μοντέλο αυτό ήταν πρωτόγνωρο για την εποχή εκείνη του 1969.

Παρά τις δυσκολίες (το 1976 διοικούσε την Πλαίσιο, μια μικρομεσαία επιχείρηση με 13 εργαζομένους, από το μοναδικό τηλέφωνο του ΚαΨιΜι στον Έβρο, όπου υπηρετούσε τη θητεία του) και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, ο Γιώργος Γεράρδος συνέχισε να χτίζει αυτό που ονομάζει «κεφαλαιοποίηση της πιστότητας των πελατών».

Άλλωστε, η άμεση προσαρμοστικότητα στις συνθήκες της αγοράς (agile management) και το real-time management είναι βασικά χαρακτηριστικά του καινοτόμου επιχειρηματικού μοντέλου της Πλαίσιο και δομικά συστατικά της προσωπικότητας του Γιώργου Γεράρδου.

Ακολούθησαν η είσοδος στην πληροφορική το 1985, το άνοιγμα του mail-order business με τον πρώτο ελληνικό κατάλογο και το καινοτόμο τμήμα για απευθείας πωλήσεις, το πρώτο site τεχνολογίας στην Ελλάδα με παράδοση προϊόντων την επόμενη μέρα, η είσοδος σε κατηγορίες όπως κινητή τηλεφωνία και τηλεοράσεις, οι επενδύσεις σε state-of-the-art logistics centers, έως την πρόσφατη «είσοδο» στην αγορά των οικιακών συσκευών και τη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης, την οποία προσέγγισε «επιθετικά», με αυξημένο προϋπολογισμό marketing και εμπορικών ενεργειών, την περίοδο που η ζήτηση ήταν εξαιρετικά αμφίβολη.

Μισό αιώνα μετά από το «μαγαζάκι» της Στουρνάρη, οι πωλήσεις της Πλαίσιο αγγίζουν τα 350 εκατ. ευρώ, ενώ απασχολεί 1.500 εργαζομένους και διαθέτει 24 φυσικά καταστήματα σε όλη την Ελλάδα καθώς και e-shop.

Ισχυρά οικονομικά στοιχεία και επενδύσεις

Με το βλέμμα στραμμένο πάντα στην καινοτομία που βρίσκεται στο DNA της Πλαίσιο, η εταιρεία όχι μόνο οδηγεί αλλά διαμορφώνει την αγορά, πρωταγωνιστώντας στην επανεκκίνηση της ελληνικής post-covid οικονομίας.

Παρά τις αντίξοες συνθήκες στο επιχειρείν λόγω της πανδημίας, κατέγραψε εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα το Α’ εξάμηνο 2021, συνέχισε τη δυναμική της πορεία ανεβάζοντας ψηλά τον πήχη.

Στα οικονομικά αποτελέσματα Α’ εξαμήνου 2021, καταγράφηκε σημαντική αύξηση των πωλήσεων στα 199,2 εκατ. ευρώ από 148,6 εκατ. κατά την αντίστοιχη περσινή περίοδο και καθαρή ρευστότητα 21,8 εκατ. ευρώ που δείχνει την υγιή οικονομική κατάσταση της εταιρείας.

Την ίδια ώρα, με επενδύσεις που δεν ήταν απλά αποδοτικές, αλλά ευνόησαν πολλαπλά την εταιρεία, όπως το ημιαυτόματο logistics center 22.500 τ.μ. στη Μαγούλα (30 εκατ. ευρώ), η αποθήκη στη Μάνδρα 10.000 τ.μ. (8 εκατ. ευρώ) και το Enterprise platform για το e-commerce (1,8 εκατ. ευρώ), η εταιρεία διαθέτει την απαραίτητη ευελιξία, τεχνογνωσία αλλά και την υποδομή να αντιμετωπίσει έγκαιρα τις δυσκολίες, έτσι ώστε να ενδυναμωθεί και να μεγαλουργήσει.

Καταλύτης επιτυχίας οι άνθρωποι της εταιρείας

Με υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας, ετοιμότητα και ευελιξία, η Πλαίσιο έχει επενδύσει στους ανθρώπους της. Πρόκειται για μια δεμένη ομάδα ανθρώπων που αλληλό-εμπνέονται στην καθημερινή τους συνεργασία και διαμορφώνουν μια ιδιαίτερα παραγωγική κουλτούρα συνεργασίας. Η λήψη καθημερινών αποφάσεων γίνεται με βάση τις Αξίες της εταιρείας: Αμεσότητα, Καινοτομία – Πρωτοπορία, Ομαδικότητα, Διαφάνεια, Αξιοκρατία, Εξέλιξη-Ανάπτυξη, Συνεχή εκπαίδευση και  Έμφαση στο αποτέλεσμα.

Δομικό κομμάτι της Πλαίσιο η συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο

Ταυτόχρονα η εταιρεία υλοποιεί διαχρονικά δράσεις που δίνουν πρόσβαση σε υποδομές και εργαλεία, τα οποία προάγουν την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ιδανικά μέσω της τεχνολογίας.

Αξιοσημείωτες δράσεις είναι η σύσταση της αγωνιστικής ομάδας ρομποτικής Plaisiobots, από παιδιά συνεργατών της Πλαίσιο, που απέσπασε το Χρυσό Μετάλλιο στην Διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής (IROC) το 2021 και η ομάδα εθελοντών της εταιρείας, «Πλάι σου», έχει δημιουργήσει την πρώτη STEM Library σε δημόσιο σχολείο της Αττικής.

Παράλληλα η Πλαίσιο είναι αρωγός στις πάγιες ανάγκες φορέων και πρωτοβουλιών, όπως το Ινστιτούτο Prolepsis και το Πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ, η Ένωση «Μαζί για το Παιδί», το Make-A-Wish Ελλάδας, το Χαμόγελο του Παιδιού και η Κιβωτός του Κόσμου.

Και στις έκτακτες κοινωνικές ανάγκες, η Πλαίσιο παραμένει παρούσα, όπως πρόσφατα έκανε καλύπτοντας τα σχολικά είδη των 3.089 μαθητών που επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές στη Βόρεια Εύβοια και συνεισφέροντας με τεχνολογικό εξοπλισμό που αποσκοπεί στην ενίσχυση των δράσεων του Πυροσβεστικού Σώματος. Επίσης, συνεισέφερε στο έργο του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού πραγματοποιώντας δωρεά για την κάλυψη αναγκών της ανθρωπιστικής κρίσης που έχει προκύψει στην Ουκρανία.

«Επιχειρηματίας της Χρονιάς» 2021  

Για την πορεία του στo επιχειρείν, τον καινοτόμο τρόπο σκέψης του, την διορατικότητά του, την επιχειρηματική του αριστεία, την ισχυρή τόλμη στις αποφάσεις και τη διαρκή προσπάθεια βελτίωσης, ο αιώνιος startupper Γιώργος Γεράρδος βραβεύτηκε ως «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» 2021 στον πρόσφατο διαγωνισμό της ΕΥ.

Τον Ιούνιο, ο «καπετάνιος» της Πλαίσιο θα εκπροσωπήσει τα ελληνικά χρώματα στον διεθνή διαγωνισμό στο Μόντε Κάρλο, όπου, μαζί με τους νικητές του αντίστοιχου εθνικού βραβείου από 60 περίπου χώρες, θα διαγωνιστεί για τον τίτλο ΕΥ World Entrepreneur Of The Year 2022.

Εάν το success story της Πλαίσιο θα συγκινήσει την κριτική επιτροπή μένει να φανεί.

Το Πλαίσιο σε αριθμούς

Το 1986, όταν συναρμολογήθηκε ο πρώτος tailor made υπολογιστής Turbo-X, η Πλαίσιο Computers από μια micro επιχείρηση έκανε το άλμα στη νέα εποχή, φθάνοντας σήμερα στα 24 καταστήματα και service points σε όλη την Ελλάδα, με πάνω από 180 εξειδικευμένους τεχνικούς και 1.500 εργαζόμενους.

Οι πρώτες πωλήσεις μέσω καταλόγων στην Ελληνική αγορά πραγματοποιούνται από τους καταλόγους της Πλαίσιο το 1995. Ένας κατάλογος Πλαίσιο Computers σε κάθε σπίτι και γραφείο με παράδοση των ειδών σε 24 ώρες.

Το 1999 η Πλαίσιο εισάγεται στο Χρηματιστήριο Αθηνών, με ρεκόρ υπερκάλυψης του ποσού κατά 393 φορές. Η εταιρεία άντλησε 460 εκατ. δρχ. (σ.σ. περίπου 1,35 εκατ. ευρώ) και έκτοτε δεν πραγματοποίησε άλλη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Την ίδια χρονιά εγκαινιάζεται το www.plaisio.gr, το πρώτο ηλεκτρονικό κατάστημα προϊόντων τεχνολογίας στην Ελλάδα, που είχε και δυνατότητα αποστολής της παραγγελίας την επόμενη ημέρα.

Το 2008 χτίζει ένα ημι-αυτόματο κέντρο διανομής 22.500 τ.μ. στη Μαγούλα Αττικής, το οποίο επιτρέπει στην Πλαίσιο να μειώσει το κόστος διαχείρισης και αποστολής κάθε παραγγελίας και παράλληλα να σπάσει το φράγμα του δυνητικού ορίου συλλογής κι αποστολής προϊόντων, δίνοντας τη δυνατότητα να προετοιμάζει και να αποστέλλει μαζικά τεράστιο όγκο παραγγελιών.

Οι υπολογιστές Turbo-X είναι το μόνο brand name της δεκαετίας του ’80 που έχει επιβιώσει μέχρι σήμερα.

Το 2005 ιδρύεται το πρώτο κατάστημα Πλαίσιο στη Βουλγαρία σηματοδοτώντας μια νέα εποχή πολυεθνικής δράσης για την εταιρεία.

Για 8 συνεχόμενα χρόνια η Πλαίσιο κέρδιζε µια θέση στις 500 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες της Ευρώπης.

Μέσα σε 3 χρόνια από την είσοδο της εταιρείας στην αγορά των οικιακών συσκευών το 2019, το μερίδιο της Πλαίσιο έχει φθάσει στο 10%.

H Πλαίσιο επενδύει σταθερά στο μοντέλο omni channel τα τελευταία 25 χρόνια.

Κατά την περίοδο του πρώτου lockdown εξυπηρετήθηκαν 230.000 πελάτες με μέσο χρόνο παράδοσης της παραγγελίας  2 -3 μέρες έναντι 15+ ημερών που ήταν ο μέσος χρόνος παράδοσης για τις εταιρείες μεταφορών.

Το β’ εξάμηνο του 2020, εν μέσω της κορύφωσης της πανδημίας του κορωνοϊού, το Πλαίσιο πέτυχε τις υψηλότερες ενοποιημένες πωλήσεις κατά την τελευταία δεκαετία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Stories
Πώς ο Μασκ κατάφερε να αποκτήσει το Twitter
Partners |

Πώς ο Μασκ κατάφερε να αποκτήσει το Twitter

Το δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης αναμενόταν να απορρίψει την προσφορά του CEO της Tesla, αλλά οι τραπεζίτες του χαρακτήρισαν την προσφορά δίκαιη και είπαν ότι η εταιρεία θα μπορούσε να δυσκολευτεί να φτάσει σε αυτή την τιμή μετοχής μόνη της