Σταδιακά η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία συντάσσεται με την θέση ότι οι ναυλωτές θα πρέπει να είναι υπεύθυνοι να πληρώσουν για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία. Τελευταίο παράδειγμα η BΙMCO, μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές οργανώσεις του πλανήτη που έρχεται κοντά στη θέση των ευρωπαίων (Ecsa) και Ελλήνων πλοιοκτητών (Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών) ο οποίοι έχουν προτείνει και αυτό έχει γίνει δεκτό από την ΕΕ το κόστος αγοράς δικαιωμάτων εκπομπής άνθρακα να μετακυλισθεί στους εμπορικούς φορείς (ναυλωτές) και όχι στους πλοιοκτήτες.
Στη σχετική ανακοίνωση της η BIMCO αναφέρει ότι η αντιμετώπιση των εμποδίων στη μετάβαση μπορεί να είναι το σημαντικότερο ζήτημα που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία στο δρόμο της προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Καθώς το ρυθμιστικό τοπίο συνεχίζει να αλλάζει, η BIMCO υποστηρίζει την Αρχική Στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και το όραμα και τους στόχους της, αλλά πιστεύει ότι απαιτείται περισσότερη φιλοδοξία. Ως εκ τούτου, η BIMCO υποστηρίζει τον στόχο του καθαρού μηδενικού άνθρακα για τη ναυτιλία μέχρι το 2050.
Η κατανομή της ευθύνης για την τιμολόγηση του άνθρακα
Ένα σημαντικό ζήτημα είναι η κατανομή της ευθύνης για την τιμολόγηση του άνθρακα. Η BIMCO καθιστά σαφές ότι το εμπορικό μέρος μιας σύμβασης ναύλωσης, που είναι υπεύθυνο για τον καθορισμό της ταχύτητας και της διαδρομής ενός πλοίου θα πρέπει επίσης να φροντίζει για τα δικαιώματα εκπομπών ή πιστώσεις στο πλαίσιο ενός μέτρου που βασίζεται στην αγορά (MBM).
Πιστεύουμε ότι στην περίπτωση ενός χρονοναυλοσύμφωνου, αυτή η ευθύνη πρέπει να βαρύνει τον ναυλωτή και στο πλαίσιο μιας ναύλωσης ταξιδιού, θα πρέπει να είναι με το μέρος που δεσμεύει το πλοίο στη ναύλωση ταξιδιού, λέει ο David Loosley, Γενικός Γραμματέας της BIMCO.
Υπενθυμίζεται ότι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών με ανακοίνωση της είχε χαιρετήσει την έκθεση του εισηγητή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ), ευρωβουλευτή κ. Peter Liese, σχετικά με την αναθεώρηση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) (EU ETS) στο πλαίσιο του νομοθετικού πακέτου «Fit for 55», η οποία λαμβάνει υπόψη, σε σημαντικό βαθμό, τις ανησυχίες της ναυτιλίας, αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο των commercial operators για τη ναυτιλία και την απανθρακοποίησή της, σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» και την ανάγκη ίδρυσης ενός ειδικού για τη ναυτιλία Ταμείου.
Η ΕΕΕ, τονίζονταν στην ανακοίνωση, εκπροσωπεί κατά κύριο λόγο πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στην bulk/tramp ναυτιλία, που αποτελεί το μεγαλύτερο και πιο αποδοτικό τομέα του ναυτιλιακού κλάδου, μεταφέροντας το 85% περίπου του συνόλου των τονομιλίων φορτίων παγκοσμίως. Στην bulk/tramp ναυτιλία οι ναυλωτές είναι κατά κανόνα οι commercial operators, όπου χιλιάδες ναυτιλιακές κυρίως Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜΜΕ) ανταγωνίζονται υπό συνθήκες σχεδόν απόλυτου ανταγωνισμού και όπου οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν καθορίζουν τις τιμές μεταφοράς (price takers). Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό οι ναυλωτές, ως commercial operators των πλοίων, να αναλαμβάνουν την ευθύνη σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».
Latest News
Παγκόσμιος πυρετός για εξόρυξη υδρογόνου
Ο ενθουσιασμός αυξάνεται για το δυναμικό παράγοντα της καθαρής ενέργειας
Μαίνεται ο πόλεμος τιμών στα EV -Πόσο φθηνότερα θα πουλά η Xiaomi
Το σχέδιο της κινεζικής εταιρείας για να ανταγωνιστεί την Tesla
Το λιώσιμο των πάγων αλλάζει την... ώρα στα ρολόγια μας
Το νερό που ρέει στους ωκεανούς επιβραδύνει την περιστροφή της Γης
Sunlight Group: Στην παραγωγή πρωτότυπης μπαταρίας 2ης ζωής με αφετηρία το Battery2Life
Στο ερευνητικό ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα Battery2Life συμμετέχει η Sunlight Group
Greenvolt Next και Globalsat: Πρωτοποριακές λύσεις για την πράσινη και έξυπνη ενέργεια
Τι παρουσιάστηκε στην Ετήσια Έκθεση Forward Green και Renewable EnergyTech
Πότε «κλείνει» το πρόγραμμα ΔΥΠΑ για πράσινη οικονομία - 12.000 ευρώ ανά θέση εργασίας
Εχουν ήδη καλυφθεί 4.750 θέσεις, δηλαδή 95% του συνολικού αριθμού των διαθέσιμων θέσεων
Το ESG όλο και πιο ψηλά στις στρατηγικές των εταιρειών
Οι εταιρικές δομές έχουν προσαρμοστεί στο ESG, τόσο σε επίπεδο διοικητικού συμβουλίου όσο και σε ολόκληρο το εύρος των οργανισμών
Ηγέτιδα της ηλιακής ενέργειας η Ελλάδα – Τα στοιχεία του Ember [γραφήματα]
Η Ελλάδα είχε το υψηλότερο μερίδιο ηλιακής ενέργειας στο μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας της με 19%
Υστερούν οι επιχειρηματικές δράσεις για το κλίμα - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Οι οριακές βελτιώσεις στην ποιότητα των εκθέσεων για το κλίμα δεν επαρκούν για να υποστηριχθούν οι αντίστοιχες δεσμεύσεις
Εκτός τροχιάς οι στόχοι για τις ΑΠΕ έως το 2030 - Τι δείχνει έρευνα του IRENA
Επίμονοι διαρθρωτικοί φραγμοί και αξιοσημείωτη έλλειψη επενδύσεων απειλούν την πράσινη μετάβαση