Έως το τέλος του 2022 αναμένεται να δημοπρατηθεί η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον, ενώ στο τέλος του καλοκαιριού το Μετρό θα φτάσει στον Πειραιά με την επέκταση της Γραμμής 3, όπως έκανε γνωστό ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, «τα έργα υποδομής σημαίνουν νέες θέσεις εργασίας και εμπιστοσύνη των πολιτών στην Πολιτεία» τονίζοντας ενδεικτικά ότι «από το μεγάλο πλάνο έργων που υλοποιούμε αναμένεται να δημιουργηθούν 200.000 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας».
«Αυτή η κυβέρνηση δημοπρατεί, αλλά και παραδίδει νέους σταθμούς Μετρό βελτιώνοντας τη ζωή των πολιτών» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης, αναφέροντας ότι «το Τραμ προς Πειραιά έχει ήδη παραδοθεί, ενώ στο τέλος του καλοκαιριού θα δοθούν στην κυκλοφορία και οι τρεις σταθμοί της επέκτασης του Μετρό, “Μανιάτικα”, “Πειραιάς” και “Δημοτικό Θέατρο”. Έτσι, η διαδρομή από τον Πειραιά προς το Αεροδρόμιο θα γίνεται μέσα σε 50 λεπτά».
Μάλιστα, ο κ. Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι έως το τέλος του έτους θα δημοπρατηθεί και η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον με τρεις νέους σταθμούς, «Παλατιανή», «Ίλιον» και «Αγ. Νικόλαος» και «ο κάτοικος της Δυτικής Αθήνας θα μπορεί να μεταβαίνει στο κέντρο σε 20 λεπτά».
Ο υφυπουργός Υποδομών έκανε ιδιαίτερη μνεία στη Γραμμή 4 του Μετρό, «το μεγαλύτερο έργο συγκοινωνιακής υποδομής που κατασκευάζεται αυτή στη στιγμή στην Ευρώπη» που θα έχει ως αποτέλεσμα «οι μετακινήσεις σε αρκετά επιβαρυμένες περιοχές της Αθήνας να γίνονται μέσα σε 15 με 20 λεπτά».
Τόνισε ότι το αμέσως προσεχές διάστημα θα υπάρξουν ανακοινώσεις σε σχέση με τα επόμενα οδικά έργα που σχεδιάζονται για την Αττική και τα οποία θα ανταποκρίνονται στις αυξημένες απαιτήσεις για γρήγορες μετακινήσεις.
Ήδη, όπως σχολίασε, «επιλύσαμε μία εκκρεμότητα δεκαετιών καθώς ωριμάσαμε, δημοπρατήσαμε και έως τέλος του έτους αρχίζουν τα έργα για την επέκταση της Λ. Κύμης και σύνδεσής της με την ΠΑΘΕ».
Μετρό Θεσσαλονίκης: Παραδίδεται ολοκληρωμένο και λειτουργικό στο τέλος του 2023
Σε ό,τι αφορά το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο υφυπουργός Υποδομών παραδέχτηκε ότι πρόκειται για ένα ευαίσθητο σημείο και διαβεβαίωσε ότι «θα το παραδώσουμε ολοκληρωμένο και λειτουργικό στα τέλη του 2023».
Μάλιστα, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι το μετρό δεν αποτελεί τη μοναδική σημαντική παρέμβαση που γίνεται στη Θεσσαλονίκη, καθώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά και σε παρέμβαση στην περιφερειακή οδό.
Υπογράμμισε ότι, το FlyOver σχεδιάστηκε, ωρίμασε και δημοπρατήθηκε από την κυβέρνηση και πλέον έως τέλος του 2022 θα έχουν στηθεί εργοτάξια.
Η παρέμβασή μας απέτρεψε αναστάτωση στον κατασκευαστικό χώρο
Σχετικά με τον τομέα των κατασκευών ευρύτερα και την πορεία εκτέλεσης των έργων υπό το βάρος των μεγάλων ανατιμήσεων στις πρώτες ύλες, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι η διαδοχικές κρίσεις και ο πόλεμος στην Ουκρανία οδήγησε σε πολύ μεγάλες ανατιμήσεις των πρώτων υλών.
Όπως είπε «παρεμβαίνουμε σοβαρά και γι’ αυτό δεν βλέπετε αναστάτωση στον κατασκευαστικό χώρο. Δεν έχουν σταματήσει έργα εξαιτίας των πολύ μεγάλων ανατιμήσεων».
Εξήγησε σε ό,τι αφορά την παρέμβαση του υπουργείου Υποδομών, ότι «τρία υλικά -η άσφαλτος, τα πλαστικά και το πολυαιθυλένιο- θα πληρωθούν στην τιμή που ισχύει τώρα για να μη σταματήσει κανένα έργο. Παράλληλα, θα δώσουμε μια παράταση 6 μηνών σε όλα τα έργα, αλλά παράλληλα θα δώσουμε και ένα πριμ επιτάχυνσης 5%, ώστε όλοι όσοι δεν χρησιμοποιήσουν αυτήν την παράταση, να πληρωθούν επιπλέον από το Δημόσιο για να συνεχίσουν τα έργα».
«Προχωρήσαμε σε αναθεωρήσεις τιμών και συντελεστών για το Δ΄ τρίμηνο του ’21, καθώς και σε μία μεγάλη μεταρρύθμιση, ιδρύοντας το Παρατηρητήριο Τιμών για να παρακολουθούμε ανά πάσα στιγμή τις τιμές των υλικών» πρόσθεσε.
Έργα σε πολλές διαφορετικές περιοχές, σε όλη τη χώρα
Ο κ. Καραγιάννης επισήμανε ότι «μέσα σε μόλις 2,5 χρόνια δημοπρατήσαμε έργα ύψους 8 δισ. ευρώ και σήμερα έχουμε δεκάδες στημένα εργοτάξια, όχι μεμονωμένα, αλλά σε πολλές, διαφορετικές περιοχές σε όλη τη χώρα».
Ενδεικτικά ανέφερε: «Οι συμπολίτες μας από την Κρήτη, που ΒΟΑΚ ακούγανε και ΒΟΑΚ δεν βλέπανε για δεκαετίες και πλέον ήδη έχουμε προσωρινούς αναδόχους στους διαγωνισμούς και εντός του 2022 θα έχουμε εργοτάξια. Ο κάτοικος της Δυτικής Ελλάδας, ο οποίος έτρεμε κυριολεκτικά να περάσει το δρόμο Πάτρας- Πύργου, και πλέον βλέπει τα πρώτα εργοτάξια τόσο στο νέο άξονα, όσο και στον παλαιό».
«Και πολλοί άλλοι, σε όλα τα μέρη της Ελλάδας, πλέον κατανοούν και βλέπουν ότι κάποιος πραγματικά τους νοιάζεται και τους σέβεται και κάνει συγκεκριμένες πράξεις για να βελτιώσει τη ζωή τους» πρόσθεσε.
«Εθνική επιτυχία το ταξίδι του πρωθυπουργού στις ΗΠΑ»
Ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και στο πρόσφατο ταξίδι του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στις ΗΠΑ, χαρακτηρίζοντάς το «εθνική επιτυχία».
Ως προς τους χειρισμούς της κυβέρνησης για τη στήριξη των πολιτών αναφέρθηκε στις συνεχείς και μόνιμες μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.
Μειώσαμε τον ΕΝΦΙΑ, τις ασφαλιστικές εισφορές και αυξήσαμε τον κατώτατο μισθό, άρα ας μη μιλάνε για μειώσεις φόρων σε αυτή την κυβέρνηση» τόνισε ο κ. Καραγιάννης.
Απέναντι σε μια πρωτοφανή διεθνή υγειονομική, οικονομική και ενεργειακή κρίση που δοκιμάζει τις οικονομίες και τις κοινωνίες σε όλο τον κόσμο στηρίζουμε με πράξεις τους πολίτες» σημείωσε.
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου