Ανοίγει ο δρόμος για τις επόμενες επεκτάσεις του μετρό. Το αγαπημένο μέσο των Αθηναίων θα βγάλει εισιτήριο για το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην Καλλιθέα, την Ηλιούπολη, τη Γλυφάδα και την Πετρούπολη. Με απόφασή του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καλεί την Αττικό Μετρό να ωριμάσει τις προτάσεις έργων της, με χρηματοδότηση ύψους 10.623.120 ευρώ, στο πλαίσιο της προγραμματικής περιόδου 2021 – 2027.
Σύνδεση με γραμμή 1
Η πρόσκληση για τη μελετητική ωρίμανση αφορά σε μια δέσμη τεσσάρων επεκτάσεων, που θα μεγαλώσουν το δίκτυο του μετρό της πρωτεύουσας κατά περίπου 22 χλμ. και θα προσθέσουν 17 νέους σταθμούς. Αντικείμενο του έργου, όπως προσδιορίζεται στη σχετική απόφαση, αποτελούν οι προκαταρτικές μελέτες για τη σύνδεση της Γραμμής 1 με το ΚΠΙΣΝ. Πρόκειται για την υπόγεια σύνδεση μετά τον σταθμό του Θησείου προς Καλλιθέα, που θα έχει μήκος 5 χλμ. και τέσσερις σταθμούς: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το κόστος εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ.
Γραμμές 2 και 4
Περιλαμβάνονται, επίσης, οι προκαταρκτικές μελέτες και η προμελέτη για το τμήμα Ελληνικό – Γλυφάδα της Γραμμής 2, μήκους 4,4 χλμ. με σταθμούς σε Άνω Γλυφάδα, Λεωφόρο Βουλιαγμένης και Γλυφάδα. Δεν λείπουν και δύο επεκτάσεις της νέας Γραμμής 4, παρότι η κατασκευή της πρώτης φάσης από το Άλσος Βεΐκου ως το Γουδή βρίσκεται στην αφετηρία. Στο πλαίσιο του έργου, θα γίνουν οι προμελέτες για τα τμήματα «Ευαγγελισμός – Άνω Ηλιούπολη», μήκους 4,1 χλμ. με τρεις σταθμούς, και «Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη», μήκους 7,5 χλμ. με έξι σταθμούς. Τα δύο έργα υπολογίζεται ότι θα έχουν συνολικό προϋπολογισμό κοντά στο 1 δισ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση
Οι μελέτες θα ετοιμάσουν τα έργα ώστε η δημοπράτηση και η υλοποίησή τους να ενταχθούν προς χρηματοδότηση σε επόμενη Προγραμματική Περίοδο. Οι διαγωνισμοί για τις μελέτες, που θα πραγματοποιηθούν ξεχωριστά για κάθε έργο, θα ξεκινήσουν μόλις η δράση ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021 – 2027. Το χρονικό παράθυρο στο οποίο καλείται η Αττικό Μετρό να υποβάλει τις προτάσεις της διαρκεί ως τις 31 Αυγούστου 2022, ενώ ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας επιλεξιμότητας των δαπανών έχει ορισθεί το τέλος του 2025.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο μελέτης η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον με τρεις νέους σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο. Ο διαγωνισμός για το έργο αναμένεται ως το τέλος του έτους. Παράλληλα, ωριμάζουν σταδιακά και η επέκταση της Γραμμής 1, επίσης υπογείως, μετά τον σταθμό ΚΑΤ προς Κηφισιά, Ν. Ερυθραία και κόμβο Βαρυμπόμπης για να συνδεθεί το δίκτυο του μετρό με την Εθνική Οδό. Ακόμη, στη Γραμμή 2, από Ίλιον προς Αχαρνές και στη Γραμμή 4, κατά μήκος της Λεωφόρου Κηφισίας προς τα βόρεια προάστια και το ΟΑΚΑ. Η συνέχιση της ωρίμανσης απαιτεί βεβαίως κονδύλια τα οποία και πρόκειται μελλοντικά να αναζητηθούν.
Latest News
Παραδόθηκε από την Άκτωρ ο νέος αυτοκινητόδρομος Καλλονή - Σίγρι στη Λέσβο
Ο αυτοκινητόδρομος αναδεικνύει το παγκόσμιο μνημείο του Απολιθωμένου Δάσους της Λέσβου
Ελλάκτωρ: Πότε κληρώνει για Ηλέκτωρ και επιστροφή κεφαλαίου
Έργα 6 δισ. ευρώ διεκδικεί η Ελλάκτωρ, όπως είπε στους αναλυτές ο CEO Ευθύμιος Μπουλούτας
Στην τελική ευθεία η ανάπλαση της ΔΕΘ - Τα σενάρια για το χρηματοδοτικό σχήμα
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης κα τα οφέλη του μεγαλεπήβολου project για την Θεσσαλονίκη
Σταϊκούρας: To TEE εδώ και 100 χρόνια ανταποκρίνεται στις μεγάλες εθνικές και κοινωνικές προκλήσεις
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηρίζει τον τεχνικό κόσμο. Διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον κλάδο»
ΕΕ: Υποχώρησε η παραγωγή στις κατασκευές τον Φεβρουάριο
Στην ευρωζώνη η παραγωγή μειώθηκε κατά 2,5% στην κατασκευή κτιρίων, ενώ αυξήθηκε κατά 4,9% στα έργα πολιτικού μηχανικού
Υπεγράφη σύμβαση 6 εκατ. ευρώ για έργα στο αρδευτικό δίκτυο Νιγρίτας Σερρών
Η χρηματοδότηση πραγματοποιείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Εθνικούς Πόρους
Ταχιάος: «Προτεραιότητα η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό»
«Υπολογίζουμε πως 51.000 νέοι επιβάτες θα εξυπηρετούνται καθημερινά από την επέκταση "Ανθούπολη – Ίλιον"», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Αυτοκινητόδρομος Ε65: Αθήνα – Τρίκαλα σε 3 ώρες το Πάσχα [χάρτης]
Εγκαίνια για 2 τμήματα του οδικού άξονα που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ
Εξάρχου: «Ξανά σε αδιέξοδο η οικονομία, αν δεν αλλάξει το μοντέλο παραγωγής»
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου στον διευθυντή σύνταξης του ΟΤ Νίκο Φιλιππίδη για τις προκλήσεις της ελληνικής οικονομίας
Ταχιάος: Τι αλλάζει στις ΣΔΙΤ ως μοντέλο δημοπράτησης δημοσίων έργων
Στην πορεία των διαγωνισμών και την προκήρυξη νέων έργων, αυτό που προέχει είναι η δημοσιονομική σταθερότητα στη χώρα