Ξεκινά η διαδικασία για την εκπόνηση αυτοτελών πολεοδομικών μελετών που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Πολεοδομικών Μεταρρυθμίσεων «Κωνσταντίνος Δοξιάδης» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης για  οριοθέτηση οικισμών προ του 1923 ή κάτω των 2.000 κατοίκων και για την καταγραφή / αναγνώριση οδών.

Με δύο διαδοχικές αποφάσεις (ΦΕΚ B 2504/20.05.2022) ανατίθεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας η εκπόνηση των εξειδικευμένων αυτοτελών μελετών.

Σχετικά με τις Οριοθετήσεις Οικισμών, αυτές οι μελέτες αυτές θα εκπονηθούν ανεξάρτητα από μελέτες των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων, σε περιπτώσεις που συντρέχουν ειδικοί λόγοι ή επιβάλλεται η αποκατάσταση της αρχής της νομιμότητας που πηγάζει από την αρχή του κράτους δικαίου ή διαπιστώνονται προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν με ταχείες διαδικασίες, όπως η νομική θωράκιση του ερείσματος των εκδιδομένων εκτελεστών διοικητικών πράξεων (ιδίως του κύρους των οικοδομικών αδειών) στις περιπτώσεις οικισμών μη οριοθετημένων, ή οικισμών τα όρια των οποίων έχουν ακυρωθεί, στους οποίους παρατηρούνται έντονες οικιστικές πιέσεις.

Χαρακτηρισμός δημοτικών οδών

Αφορά μελέτες καταγραφής του οδικού δικτύου, που θα οδηγήσουν σε απόφαση του Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, η οποία θα χαρακτηρίζει το κοινόχρηστο οδικό δίκτυο της παρ. 1α του άρθρου 1 του π.δ. 24-31.5.1985 (Δ’ 270) που διέπει την εκτός σχεδίου δόμηση (σύμφωνα με τη σχετική εξουσιοδοτική διάταξη της παρ.15 του άρθ.20 του ν.3937/2011).

Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς: «Ο χαρακτηρισμός μιας οδού ως κοινόχρηστης αποτελεί καταρχήν απαραίτητη πολεοδομική προϋπόθεση για τη οικοδομησιμότητα των γηπέδων στην εκτός σχεδίου περιοχή. Είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα που χρήζει ρύθμισης. Μέσω αυτής της καταγραφής του οδικού δικτύου, για τις Δημοτικές Ενότητες στις οποίες θα πραγματοποιηθούν οι μελέτες αυτές, θα ολοκληρωθεί ο χαρακτηρισμός, η ιεράρχηση, η κύρωση του κοινόχρηστου δημοτικού οδικού δικτύου και η ένταξή του στο συνολικό πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό της χώρας».

Σημειώνεται ότι σκοπός των μελετών καταγραφής του οδικού δικτύου ανά ΔΕ είναι, η κατηγοριοποίηση των οδών, με βάση τον χαρακτήρα τους, τα επιμέρους  γεωμετρικά χαρακτηριστικά τους και τον ρόλο που επιτελούν  στο συνολικό οδικό δίκτυο της ΔΕ ώστε να αποτελέσουν τη βάση δεδομένων για την περαιτέρω ιεράρχησή τους και τον καθορισμό του κοινόχρηστου οδικού δικτύου με βάση τις ειδικότερες προϋποθέσεις και τα κριτήρια του προεδρικού διατάγματος της περιπτώσεως γ’ της παραγράφου 15 του άρθρου 20 του ν.3937/2011.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ταμείο Ανάκαμψης
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Λιμάνια |

Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας

Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Παπαθανάσης: Τον Οκτώβριο το επόμενο αίτημα για εκταμίευση 3,6 δισ. από το Ταμείο Ανάκαμψης
ΕΣΠΑ |

Διπλό αίτημα τον Οκτώβριο για δόση 3,6 δισ. από το Ταμείο Ανάκαμψης - Τι είπε ο Παπαθανάσης

Τα δάνεια από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα προσδώσουν περίπου 5,3% στο ελληνικό ΑΕΠ από το 2022 μέχρι και το 2030 - Στην 3η θέση η Ελλάδα στην απορρόφηση του νέου ΕΣΠΑ