Ένα νέο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλών ταχυτήτων πρόκειται να αποκτήσει η Αίγυπτος με την ανάδοχο εταιρεία, τη γερμανική Siemens Mobility, να αναφέρει ότι θα συνδέει 60 πόλεις σε όλη τη χώρα.
Στις πλήρως ηλεκτροδοτημένες γραμμές θα κινούνται τρένα με τελική ταχύτητα 230 χιλιομέτρων την ώρα, τα οποία μεταξύ άλλων προορισμών θα συνδέουν τη Μεσόγειο με την Ερυθρά Θάλασσα.
Σύμφωνα με τη Siemens Mobility, η ηλεκτροδότηση του δικτύου θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 70% σε σύγκριση με τα ταξίδια με λεωφορείο ή αυτοκίνητο. Πρόσθεσε ότι με την ολοκλήρωση του Έργου η Αίγυπτος θα διαθέτει το «έκτο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας στον κόσμο».
Η Siemens Mobility — μια ξεχωριστά διαχειριζόμενη εταιρεία του βιομηχανικού κολοσσού Siemens — υπέγραψε τη σύμβαση για την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής γραμμής με την αρμόδια αιγυπτιακή Αρχή, καθώς και με τους εταίρους της κοινοπραξίας The Arab Contractors και Orascom Construction.
Σε ανακοίνωση που εκδόθηκε το Σάββατο, η Siemens Mobility ανέφερε ότι το μερίδιό της στο συμβόλαιο θα ανέλθει σε 8,1 δισεκατομμύρια ευρώ, ή περίπου 8,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Στο ποσό περιλαμβάνεται σύμβαση 2,7 δισεκατομμυρίων ευρώ που υπογράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2021 για την πρώτη γραμμή του έργου.
Οι γραμμές
Το νέο δίκτυο στην Αίγυπτο θα αποτελείται από τρία μέρη: Μια γραμμή μήκους 660 χιλιομέτρων που είχε ανακοινωθεί νωρίτερα, η οποία θα συνδέει την Ain Sokhna στην Ερυθρά Θάλασσα με την Αλεξάνδρεια και τη Marsa Matrouh στις ακτές της Μεσογείου. Μια γραμμή περίπου 1.100 χιλιομέτρων μεταξύ Καΐρου και Abu Simbel, κοντά στα σύνορα με το Σουδάν. Και τέλος, μια έκταση 225 χιλιομέτρων μεταξύ Λούξορ και Χουργκάντα στην Ερυθρά Θάλασσα.
Ανάγκη απεξάρτησης από το πετρέλαιο
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας έχει περιγράψει τον σιδηρόδρομο ως «ένα από τα πιο ενεργειακά αποδοτικά μέσα μεταφοράς». Είναι υπεύθυνος για το 9% της παγκόσμιας κίνησης επιβατών με οχήματα που φέρουν κινητήρα και το 7% των εμπορευμάτων, σημειώνει ο IEA, που όμως αντιπροσωπεύει μόνο το 3% της κατανάλωσης ενέργειας στις μεταφορές.
Ωστόσο, ο σιδηρόδρομος βασίζεται ακόμη σε μεγάλο βαθμό στο πετρέλαιο, το οποίο αντιπροσώπευε το 55% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας του κλάδου το 2020. Σύμφωνα με το σενάριο του IEA για ένα ενεργειακό σύστημα καθαρού μηδενισμού έως το έτος 2050, η χρήση πετρελαίου στους σιδηροδρόμους θα πρέπει να μειωθεί σε «σχεδόν μηδέν» στα μέσα του αιώνα. Μπορεί να αντικατασταθεί από ηλεκτρική ενέργεια —για τη συντριπτική πλειονότητα των ενεργειακών αναγκών των σιδηροδρομικών μεταφορών— και το υδρογόνο.
Latest News
Κατάρρευση IPO στο Χονγκ Κονγκ
Οι μετοχές της κινεζικής αλυσίδας Bubble Tea ChaPanda πέφτουν έως και 38% την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης
Η AI δίνει δουλειά στις εταιρείες συμβούλων
Ο CEO προβλέπει ότι το μερίδιο πωλήσεων τέτοιων αναθέσεωνν θα διπλασιαστεί καθώς οι εταιρείες ενσωματώνουν την τεχνολογία στις λειτουργίες τους
Μητσοτάκης: Δεν υπάρχει μαγική φόρμουλα για την ακρίβεια
«Αν υπήρχε κάποια μαγική φόρμουλα για την ακρίβεια, κάποια άλλη χώρα θα την είχε βρει», ανέφερε ο πρωθυπουργός
Κατάρριψη drone από τη φρεγάτα «Ύδρα» στον Κόλπο του Άντεν
Το επεισόδιο συνέβη τα ξημερώματα της Πέμπτης (25/04) για να προστατευτεί εμπορικό πλοίο
Καιρός σήμερα: Υποχωρεί η αφρικανική σκόνη
Η θερμοκρασία αναμένεται να σημειώσει πτώση φτάνοντας στα δυτικά και τα βόρεια τους 17 με 19 βαθμούς
Κατακόρυφη η αύξηση στρατιωτικών δαπανών
Περίπου 2,4 τρισ. δολάρια δαπανήθηκαν πέρυσι παγκοσμίως για στρατιωτικούς σκοπούς λόγω της κλιμάκωσης των γεωπολιτικών εντάσεων σε Ευρώπη, Ασία και Μέση Ανατολή
Επιχείρηση ελέγχου των ανοιχτών μετώπων
Στο προσκήνιο εξελίξεις σε διαφορετικά πεδία: από την Εκκλησία και τη Θεσσαλία μέχρι το θέμα της ακρίβειας, τη δημόσια υγεία και την ασφάλεια
Γιατί πολεμά η Moderna τις Pfizer και BioNTech
Η Moderna ισχυρίζεται ότι η Pfizer και η BioNTech παραβίασαν τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας της κατά τη χρήση της πλατφόρμας mRNA
Ο Μακρόν θέλει τον... Σούπερ Μάριο πρόεδρο της Κομισιόν - Οι παρασκηνιακές διεργασίες
Ο Μακρόν θέλει στα ηνία της ΕΕ έναν τεχνοκράτη, αλλά δεν θα είναι εύκολη υπόθεση να «απαλλαγεί» από την φον ντερ Λάιεν
ΟΑΣΑ: Επιβίβαση με smartphones και κάρτα στα λεωφορεία, ποιες γραμμές αφορά
Οι αστικές συγκοινωνίες στην ψηφιακή εποχή - Το έργο υλοποίησε η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ