Ένα νέο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλών ταχυτήτων πρόκειται να αποκτήσει η Αίγυπτος με την ανάδοχο εταιρεία, τη γερμανική Siemens Mobility, να αναφέρει ότι θα συνδέει 60 πόλεις σε όλη τη χώρα.

Στις πλήρως ηλεκτροδοτημένες γραμμές θα κινούνται τρένα με τελική ταχύτητα 230 χιλιομέτρων την ώρα, τα οποία μεταξύ άλλων προορισμών θα συνδέουν τη Μεσόγειο με την Ερυθρά Θάλασσα.

Σύμφωνα με τη Siemens Mobility, η ηλεκτροδότηση του δικτύου θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 70% σε σύγκριση με τα ταξίδια με λεωφορείο ή αυτοκίνητο. Πρόσθεσε ότι με την ολοκλήρωση του Έργου η Αίγυπτος θα διαθέτει το «έκτο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας στον κόσμο».

Η Siemens Mobility — μια ξεχωριστά διαχειριζόμενη εταιρεία του βιομηχανικού κολοσσού Siemens — υπέγραψε τη σύμβαση για την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής γραμμής με την αρμόδια αιγυπτιακή Αρχή, καθώς και με τους εταίρους της κοινοπραξίας The Arab Contractors και Orascom Construction.

Σε ανακοίνωση που εκδόθηκε το Σάββατο, η Siemens Mobility ανέφερε ότι το μερίδιό της στο συμβόλαιο θα ανέλθει σε 8,1 δισεκατομμύρια ευρώ, ή περίπου 8,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Στο ποσό περιλαμβάνεται σύμβαση 2,7 δισεκατομμυρίων ευρώ που υπογράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2021 για την πρώτη γραμμή του έργου.

Οι γραμμές

Το νέο δίκτυο στην Αίγυπτο θα αποτελείται από τρία μέρη: Μια γραμμή μήκους 660 χιλιομέτρων που είχε ανακοινωθεί νωρίτερα, η οποία θα συνδέει την Ain Sokhna στην Ερυθρά Θάλασσα με την Αλεξάνδρεια και τη Marsa Matrouh στις ακτές της Μεσογείου. Μια γραμμή περίπου 1.100 χιλιομέτρων μεταξύ Καΐρου και Abu Simbel, κοντά στα σύνορα με το Σουδάν. Και τέλος, μια έκταση 225 χιλιομέτρων μεταξύ Λούξορ και Χουργκάντα ​​στην Ερυθρά Θάλασσα.

Ανάγκη απεξάρτησης από το πετρέλαιο

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας έχει περιγράψει τον σιδηρόδρομο ως «ένα από τα πιο ενεργειακά αποδοτικά μέσα μεταφοράς». Είναι υπεύθυνος για το 9% της παγκόσμιας κίνησης επιβατών με οχήματα που φέρουν κινητήρα και το 7% των εμπορευμάτων, σημειώνει ο IEA, που όμως αντιπροσωπεύει μόνο το 3% της κατανάλωσης ενέργειας στις μεταφορές.

Ωστόσο, ο σιδηρόδρομος βασίζεται ακόμη σε μεγάλο βαθμό στο πετρέλαιο, το οποίο αντιπροσώπευε το 55% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας του κλάδου το 2020. Σύμφωνα με το σενάριο του IEA για ένα ενεργειακό σύστημα καθαρού μηδενισμού έως το έτος 2050, η χρήση πετρελαίου στους σιδηροδρόμους θα πρέπει να μειωθεί σε «σχεδόν μηδέν» στα μέσα του αιώνα. Μπορεί να αντικατασταθεί από ηλεκτρική ενέργεια —για τη συντριπτική πλειονότητα των ενεργειακών αναγκών των σιδηροδρομικών μεταφορών— και το υδρογόνο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα