Τις λύσεις στα τρία βασικά προβλήματα της Κέρκυρας παρουσίασε κατά την επίσκεψή του στο νησί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
Ειδικότερα, σε σύσκεψη στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο εξωτερικό υδροδοτικό σύστημα της Κέρκυρας, στα έργα οδικής ασφάλειας και στα έργα βελτίωσης τριών λιμανιών του νησιού.
Διαβάστε επίσης: ΤΑΙΠΕΔ: 4 υποψήφιοι για τη μαρίνα μεγάλων σκαφών αναψυχής Κέρκυρας
Μιλώντας στους τοπικούς φορείς υπογράμμισε όσον αφορά στην υδροδότηση του νησιού, ότι μέσα σε τρία χρόνια δόθηκε λύση σε ένα πρόβλημα που απασχολούσε την Κέρκυρα για 40 χρόνια.
Διαβάστε επίσης: Ταμείο Ανάκαμψης: Εντάσσεται το έργο για την ύδρευση Κέρκυρας
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναγνώρισε την ανάγκη εξεύρεσης λύσης και για το εσωτερικό υδροδοτικό σύστημα της πόλης της Κέρκυρας, ενώ σημείωσε ότι θα εξεταστεί η δυνατότητα να επιταχυνθεί η διαδικασία μελέτης για τον οδικό άξονα βόρειας – νότιας Κέρκυρας.
Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος η Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, κ. Ρόδη Κράτσα, η Δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας, κ. Μερόπη Υδραίου, ο Δήμαρχος Βόρειας Κέρκυρας, κ. Γιώργος Μαχειμάρης, ο Δήμαρχος Νότιας Κέρκυρας, κ. Κώστας Λέσσης, ο Δήμαρχος Παξών, κ. Σπύρος Βλαχόπουλος, ο Βουλευτής Κέρκυρας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Στέφανος Γκίκας, πρόεδροι και εκπρόσωποι επιμελητηρίων και παραγωγικών φορέων. Από την πλευρά του Υπουργείου συμμετείχε και η Γενική Γραμματέας Υποδομών Μαρία – Έλλη Γεράρδη.
Σε δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη ο κ. Καραμανλής τόνισε:
«Σήμερα κάναμε μία εξαιρετική συζήτηση, που κράτησε πάνω από δύο ώρες και έγινε μία συστηματική ανταλλαγή απόψεων για όλα τα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν και την Περιφέρεια, αλλά κυρίως την πρωτεύουσα του πανέμορφου νησιού της Κέρκυρας. Ξέρετε πολλές φορές στην πολιτική εξαγγέλλονται πράγματα χωρίς αντίκρισμα. Η σχολή πολιτικής σκέψης όμως, την οποία και εγώ ο ίδιος υπηρετώ, αλλά και όλη η Κυβέρνηση, είναι να ερχόμαστε σε έναν τόπο όταν μπορούμε να εξαγγέλλουμε συγκεκριμένα έργα με χρονοδιαγράμματα και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Αυτή είναι και η ειδοποιός διαφορά, που ξεχωρίζει την πολιτική του χθες από την πολιτική του σήμερα.
»Σήμερα, λοιπόν, ήρθα εδώ στο πολύ όμορφο νησί σας για να ανακοινώσω όχι μεγάλα έργα που θα γίνουν, αλλά μεγάλα έργα που γίνονται. Και εξηγούμαι. Το μεγάλο ζήτημα της κάλυψης των αναγκών ύδρευσης όλου του νησιού είναι σε εξέλιξη.
»Για το μεγάλο έργο, που αφορά την πόλη της Κέρκυρας, προϋπολογισμού σχεδόν 22 εκατομμυρίων ευρώ, η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται στην τελική φάση. Έχουμε προσωρινό ανάδοχο και υπογράφουμε τη σύμβαση σε λιγότερο από ένα μήνα. Αυτό τι σημαίνει; Σημαίνει ότι το έργο ξεκινά.
»Και δεν σταματάμε εκεί. Λύνουμε το υδροδοτικό πρόβλημα όλου του νησιού, με ένα τεράστιο έργο 170 εκατομμυρίων ευρώ. Φανταστείτε: 16,3 εκατ. κυβικά νερού, ποσότητα που θα είναι υπεραρκετή για να καλύψει τις ανάγκες ενός νησιού, το οποίο βρίσκεται σε μία πορεία ανάκαμψης. Και αυτό το έργο θα το κάνουμε με ΣΔΙΤ. Θα περάσει διυπουργική μέσα στον επόμενο μήνα. Αυτό το έργο λοιπόν θα γίνει για ένα πολύ απλό λόγο: Γιατί το έχουμε συνδέσει με τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Άρα η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου, ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ, θα καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης.
»Επομένως ένα έργο, το οποίο συζητιόταν για πάνω από 40 χρόνια, επιτέλους μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης. Και αυτό είναι κάτι που νομίζω πλέον δείχνει τη βούληση αυτής της Κυβέρνησης να μη λέει μεγάλα λόγια, αλλά να κάνει συγκεκριμένα έργα».
Ο κ. Καραμανλής πρόσθεσε ακόμη: «Ξεκινάμε μέσα στο καλοκαίρι, το υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με την Περιφέρεια, το μεγάλο έργο οδικής ασφάλειας. Στην Περιφέρεια εδώ θα ‘πέσουν’ 32 εκατομμύρια ευρώ και αυτό το έργο θα δημοπρατηθεί μέχρι τέλος καλοκαιριού. Για ένα τεράστιο πρόβλημα που έχουμε σε όλη την Ελλάδα και πόσο μάλλον σε μία τόσο σημαντική τουριστική περιοχή, που είναι η αναβάθμιση των οδικών μας υποδομών, βάζουμε ένα πολύ σημαντικό ποσό για να βρούμε λύσεις».
Έργα 250 εκατ. ευρώ
Τέλος, ο κ. Καραμανλής ήγγειλε ότι: «Προχωράμε με πολύ μεγάλη ταχύτητα και με πολύ καλή συνεργασία με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας στην αναβάθμιση των τριών λιμένων, ύψους σχεδόν 27 εκατομμυρίων ευρώ με χρηματοδότηση από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Πρόκειται συγκεκριμένα για τη βελτίωση των λιμανιών στο Μαθράκι, στους Οθωνούς και στον Άγιο Στέφανο Αυλιωτών. «Έργα που συζητούνταν επί πολλά χρόνια αλλά ποτέ μέχρι σήμερα δεν γίνονταν», σημείωσε ο κ. Καραμανλής και κατέληξε:
«Σήμερα λοιπόν, με την παρουσία μου, σηματοδοτούμε έργα συνολικής αξίας σχεδόν 250 εκατομμυρίων ευρώ. Και άκουσα όλους τους τοπικούς άρχοντες, σημείωσα όλα τα προβλήματα και τα ζητήματα που υπάρχουν, είτε αυτά έχουν να κάνουν με έργα οδοποιίας είτε έχουν να κάνουν με έργα αποκατάστασης φυσικών καταστροφών. Και δεν σταματάμε εδώ. Αλλά έχει γίνει ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα για να δούμε μία Κέρκυρα που θα αφήσει το χτες πίσω, μία Κέρκυρα που θα μπορέσει πλέον να μπει ξανά σε μία τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης».
Ο οδικός άξονας βόρειας – νότιας Κέρκυρας
Ερωτηθείς για το θέμα του οδικού άξονα Βόρειας – Νότιας Κέρκυρας, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το ζήτημα συζητήθηκε εκτενώς στη σύσκεψη, επισήμανε ότι το έργο δυστυχώς δεν ανήκει στην αρμοδιότητα του Υπουργείου, αλλά τόνισε ότι παρόλα αυτά θα δώσει λύση στο χρηματοδοτικό κενό ώστε να ωριμάσει όλο το έργο και να επικαιροποιηθούν οι μελέτες.
Εξήγησε ειδικότερα ότι υπάρχει ένα χρηματοδοτικό κενό, που πλησιάζει το ένα εκατομμύριο ευρώ και δήλωσε: «Εγώ δεσμεύομαι ότι αυτά τα χρήματα μπορώ να τα δώσω στην Περιφέρεια άμεσα, για να μπορέσει η Περιφέρεια να τρέξει τη μελέτη και μετά, αφού ωριμάσει η μελέτη, να βοηθήσουμε, να δούμε από που μπορούμε να βρούμε τα χρήματα».
Μίλησε όμως με ειλικρίνεια στους πολίτες της Κέρκυρας λέγοντας: «Δεν είμαστε όμως ώριμοι αυτή τη στιγμή να κάνουμε κάποια συγκεκριμένη ανακοίνωση ή να δεσμευτούμε, δίνοντας φρούδες ελπίδες ότι αυτό το έργο θα ξεκινήσει αύριο. Δεν θα ξεκινήσει αύριο. Διότι δεν έχει ωριμάσει μελετητικά στο σύνολο του. Η Περιφέρεια χρειάζεται κάποια κονδύλια. Εδώ είμαστε ως Κυβέρνηση να τη βοηθήσουμε, να πάρει αυτά τα κονδύλια, για να ξεκινήσουμε σοβαρά να διεκδικήσουμε χρήματα για αυτό το πάρα πολύ σημαντικό έργο».
Η συζήτηση με τους τοπικούς φορείς
Ο κ. Καραμανλής άκουσε προηγουμένως στη σύσκεψη με προσοχή τους τοπικούς φορείς για το μείζον θέμα της διαχείρισης των υδάτινων πόρων του νησιού. Υπενθύμισε ότι πριν από περίπου ένα μήνα αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για την πρώτη φάση του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος της Κέρκυρας, ύψους σχεδόν 22 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι σε ένα μήνα υπογράφεται η σύμβαση και το έργο ξεκινά, πρόσθεσε και εξήγησε ότι ήθελε να έρθει στο νησί όταν θα είχε να ανακοινώσει συγκεκριμένα πράγματα και όχι μεγαλεπήβολα «θα».
Τόνισε, όμως, ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν σταματά στη λύση του υδροδοτικού προβλήματος της πόλης της Κέρκυρας, αλλά προχωρά για να λυθεί το ζήτημα και για το βόρειο και νότιο κομμάτι του νησιού. Εξήγησε δε ότι τα προηγούμενα χρόνια κανείς δεν έλεγε στους κατοίκους του νησιού την αλήθεια, ότι δηλαδή δεν υπήρχαν οι πόροι, αλλά τους έλεγαν «θα», κανείς δεν τους έλεγε ποια πράγματα γίνονται και ποια δε γίνονται.
Σημείωσε δε, ότι εάν το έργο δεν γινόταν με ΣΔΙΤ, δεν θα γινόταν ποτέ.
Ο κ. Καραμανλής αναγνώρισε επίσης την ανάγκη εξεύρεσης λύσης και για το εσωτερικό υδροδοτικό της Κέρκυρας.
Όσον αφορά στο ζήτημα της οδοποιίας υπενθύμισε ότι από τον «Καλλικράτη» και τον «Κλεισθένη» τα μικρά έργα ανήκουν στους Δήμους, η κεντρική διοίκηση όμως συνδράμει όποτε χρειάζεται, σημειώνοντας ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε για αποκατάσταση φυσικών καταστροφών 25 εκατομμύρια ευρώ στην Περιφέρεια και από 500.000 ευρώ σε κάθε Δήμο της Κέρκυρας.
Ο κ. Καραμανλής συνοψίζοντας τόνισε ότι μέσα σε τρία χρόνια λύνεται το υδροδοτικό ζήτημα που απασχολούσε το νησί σχεδόν μισό αιώνα, αναβαθμίζονται τρία λιμάνια και γίνονται έργα οδικής ασφάλειας. Και υπογράμμισε ότι πρόκειται για τρία έργα πολύ σημαντικά, που δεν είναι στη σφαίρα της φαντασίας, αλλά είναι έργα που υλοποιούνται και τρέχουν τώρα.
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου