Μπορεί οι έλληνες εφοπλιστές να παραμένουν πρωταγωνιστές στις αγοραπωλησίες πλοίων διατηρώντας μια παράδοση πολλών χρόνων, όμως στο πρώτο εξάμηνο του 2022 την «παράσταση» – τηρουμένων των αναλογιών – κλέβουν οι τούρκοι πλοιοκτήτες.
Οι εφοπλιστές με καταγωγή από τη γειτονική χώρα φαίνεται ότι επέστρεψαν στη θάλασσα επενδύοντας στη ναυτιλία και για πρώτη φορά ύστερα από χρόνια βρίσκονται μέσα στις 10 εθνικότητες με τις περισσότερες αγορές πλοίων.
Διαβάστε επίσης: LNG Carriers: Παραγγελίες – ρεκόρ στο πρώτο τρίμηνο
Μάλιστα οι κινήσεις τους εστιάζουν και στις δύο βασικές κατηγορίες πλοίων, τόσο στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, που μεταφέρουν δηλαδή σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα, σιτηρά, όσο και στα δεξαμενόπλοια.
Διαβάστε επίσης: Επενδύσεις άνω των 5 δισ. δολαρίων από τους Έλληνες εφοπλιστές
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking από την αρχή του έτους έως τις 26 Ιουνίου, οι έλληνες εφοπλιστές διατηρώντας την πρωτιά, όπως και όλα τα προηγούμενα χρόνια, επένδυσαν περί τα 3.065,2 δισ. δολάρια για την αγορά 145 πλοίων ενώ εισέπραξαν 2.667,9 δισ. δολάρια από την πώληση 117 πλοίων.
Δεύτεροι σε κινητικότητα οι επίσης συνήθεις ύποπτοι, οι Κινέζοι, με αγορές 111 πλοίων αξίας 1,84 δισ. δολαρίων, και ακολουθούν οι εφοπλιστές από τη Σιγκαπούρη με 35 αγορές πλοίων, οι Ελβετοί με 35 αγορές πλοίων, οι Γερμανοί με 30 πλοία και οι Τούρκοι με 26 πλοία. Οι προαναφερόμενοι αριθμοί αφορούν αγοραπωλησίες στις οποίες έγινε γνωστή η εθνικότητα των αγοραστών.
Οι τούρκοι εφοπλιστές που τα τελευταία χρόνια δεν είχαν εμφανιστεί τόσο ψηλά τη λίστα των αγορών επένδυσαν περί τα 358,5 εκατ. δολάρια για την αγορά 12 πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και 10 δεξαμενοπλοίων, ενώ άλλα τέσσερα πλοία αφορούν άλλες κατηγορίες (μεταφοράς αερίου, containesrships κ.λπ.).
Ποντάρουν στις προοπτικές.
Ναυλομεσιτικοί οίκοι κάνουν λόγο για ένα «come back» των Τούρκων στη ναυτιλία που συνδέεται κυρίως με την εσωτερική οικονομική κατάσταση της γειτονικής χώρας αλλά και τις προοπτικές της ναυτιλίας.
Οπως επισημαίνει στα «ΝΕΑ» το ιδρυτικό στέλεχος της Xclusiv Shipbrokers και πρόεδρος της Ενωσης Ναυλομεσιτών, Γιάννης Κοτζιάς, οι τούρκοι εφοπλιστές φαίνεται να επιστρέφουν τη θάλασσα για να επενδύσουν, ορμώμενοι τόσο από την κατάσταση στην τουρκική οικονομία όσο και από τη θετική αύρα που αποπνέουν οι ναλαυγορές για τώρα και το μέλλον.
Πολλοί είναι οι τούρκοι επιχειρηματίες που ασχολούνται με ναυπηγεία, ορυχεία και άλλες δραστηριότητες και βλέπουν ότι η ναυτιλία στην παρούσα φάση τούς προσφέρει μια υγιή επενδυτική διέξοδο, λέει ο κ. Κοτζιάς.
Αναφέρει, δε, ότι επενδύοντας σε δολάρια, όπως συμβαίνει με την επένδυση στη ναυτιλία, οι Τούρκοι αποφεύγουν τους συναλλαγματικούς κινδύνους που κρύβει η επένδυση στη λίρα ενώ επίσης επενδύουν σε έναν κλάδο που παρουσιάζει πολύ ενθαρρυντικές προοπτικές για το μέλλον.
Είτε το ξηρό φορτίο είτε τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και τα πλοία μεταφοράς αερίου, όλα προσφέρουν επενδυτικές ευκαιρίες μελλοντικά, σημειώνει ο κ. Κοτζιάς, και αυτό δεν το αγνοούν οι τούρκοι εφοπλιστές.
Ο τουρκικός στόλος
Ο τουρκικός εμπορικός στόλος, αν και δεν βρίσκεται παγκοσμίως μέσα στην πρώτη δεκάδα, εντούτοις έχει ικανοποιητική παρουσία με 1.541 πλοία μεταφορικής ικανότητας 27,96 εκατ. dwt, εκ των οποίων τα 429 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 5,59 εκατ. dwt, έχουν υψωμένη την τουρκική σημαία.
Το μερίδιο αγοράς του φτάνει το 1,32%, όταν ο ελληνόκτητος στόλος που είναι πρώτος παγκοσμίως έχει μερίδιο αγοράς 17,64% (στοιχεία UNCTAD 2021).
Οσον αφορά συνολικά τις αγοραπωλησίες πλοίων στο πρώτο εξάμηνο του έτους θα πρέπει να σημειωθεί ότι άλλαξαν χέρια 994 πλοία συνολικής αξίας 21,14 δισ. δολαρίων, εκ των οποίων τα 328 ήταν πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα 329 δεξαμενόπλοια, τα 122 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κ.λπ.
Πέρυσι την ίδια περίοδο είχαν αλλάξει χέρια λίγο περισσότερα πλοία, και συγκεκριμένα 1.060, συνολικής αξίας 15,3 δισ. δολαρίων, όσα περίπου και ολόκληρο το 2020 που έγιναν αγοραπωλησίες 1.188 πλοίων αξίας 16,5 δισ. δολαρίων. Το πρώτο εξάμηνο του 2020 λόγω πανδημίας καταγράφηκαν μόλις 504 συναλλαγές.
Latest News
Το σχέδιο για νέα πλοία στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την ανανέωση του στόλου στις ακτοπλοϊκές εταιρείες
Μega-λιμάνι που κατασκεύασε η Κίνα στο Περού θα συνδέει Ασία - Νότια Αμερική
Το τεράστιο λιμάνι Chancay του Περού θεωρείται ότι θα εξελιχθεί σε σημαντικό ναυτιλιακό κόμβο σε παγκόσμιο επίπεδο
Μεγαλώνει ο χρόνος παραμονής των containers στο λιμάνι του Λος Αντζελες
Τον Σεπτέμβριο, το λιμάνι του Λος Άντζελες διακίνησε συνολικά 954.706 ισοδύναμες μονάδες είκοσι ποδών, ή TEUs
ΠΝΟ: 48ωρη απεργία στα λιμάνια Τρίτη και Τετάρτη
Βασικό αίτημα των απεργών η υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας για αυξήσεις μισθών
Υπογράφει η Lamda Marinas και για τη «Μαρίνα Megayacht Κέρκυρας» - Το roadmap των επενδύσεων
Τον 6ο απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης της Μαρίνας Φλοίσβου, παρουσίασε η Lamda Marinas
ΑΕΝ Ύδρας: Εργο ανακαίνισης από το Ίδρυμα «Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης»
Υπογραφή πρωτοκόλλου παράδοσης–παραλαβής του έργου ανακαίνισης των χώρων υγιεινής των κοιτώνων των σπουδαστών στην ΑΕΝ Ύδρας
ΒΑΒΕΛ – Θ. Καπράλος (Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά): Το επενδυτικό κρεσέντο αλλάζει τον Πειραιά
Δεκάδες αναπλάσεις, νέα ξενοδοχεία πολυτελείας και η ανάπτυξη της βραχυχρόνιας μίσθωσης αλλάζουν την οικονομία της πόλης
Οι δυτικές κυρώσεις δεν σταματούν τον σκιώδη στόλο της Ρωσίας
Η Μόσχα μετέφερε 4,1 εκατ. βαρέλια την ημέρα τον Ιούνιο του 2024 έναντι 2,4 εκατ. βαρέλια έναν χρόνο νωρίτερα
Ποια πλοία φέρνουν τα περισσότερα κέρδη – Η ανάλυση του οίκου Clarksons
Πώς εξελίσσονται τα έσοδα των εταιρειών στη ναυτιλία στη σκιά των γεωπολιτικών εξελίξεων – Ο ρόλος των Χούθι
Ακτοπλόοι: Ζητούν από την ΠΝΟ να αναστείλει την απεργία
Με επιστολή του προς τον γενικό γραμματέα της ΠΝΟ Μανώλη Τσικαλάκη, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) καλεί σε ανάκληση της απόφασης για απεργία