Σε αντίθετη… τροχιά με την υπόλοιπη αγορά κινείται η κατηγορία των πλοίων μεταφοράς LNG, η οποία εξακολουθεί να κινείται ανοδικά. Μάλιστα, σύμφωνα με την Clarksons Research, παρότι ο δείκτης κόστους νεότευκτων έφθασε στο υψηλότερο επίπεδο από το 2009, συνολικά παραγγέλθηκαν 37 πλοία μεταφοράς LNG των 6,1 εκατομμυρίων cbm, ο μεγαλύτερος τριμηνιαίος αριθμός που έγινε ποτέ.

Την ίδια στιγμή, με βάση πάντα στοιχεία της Clarksons Research, σημειώθηκε μεγάλη πτώση στις συνολικές παραγγελίες πλοίων. Συγκεκριμένα, στο πρώτο τρίμηνο υπογράφηκαν συμβάσεις για την κατασκευή 259 νεότευκτων των 16,8 εκατομμυρίων dwt και 9,2 εκατ. cgt. Το παραπάνω νούμερο είναι μειωμένο κατά 47% από έτος σε έτος σε όρους dwt.

Στο πρώτο τρίμηνο

Την ίδια στιγμή, την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2022 σημειώθηκε επίσης το υψηλότερο ποσοστό συμβάσεων με δυνατότητα εναλλακτικών καυσίμων που έχει καταγραφεί, με παραγγελίες 105 πλοίων – ή 56% της παραγγελθείσας χωρητικότητας. Τον Μάρτιο, συνολικά 88 πλοία χωρητικότητας 6,1 εκατ. dwt προστέθηκαν στα βιβλία παραγγελιών ναυπηγείων, συμπεριλαμβανομένων 49 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων των 0,3 εκατ. teu και 13 πλοίων μεταφοράς LNG των 2,3 εκατ. cbm.
Η Clarksons Research επισημαίνει ότι καθώς οι συνολικές παραγγελίες μειώθηκαν, οι τιμές αυξήθηκαν λόγω των αυξημένων τιμών του χάλυβα και της σταθερής κάλυψης των ναυπηγείων. Ενα Boxship 15.500 teu κοστίζει τώρα 156 εκατομμύρια δολάρια, αύξηση 33% από έτος σε έτος, ενώ ένα πλοίο LNG χωρητικότητας 174.000 cbm κοστίζει 222 εκατομμύρια δολάρια, ένα άλμα 17%. Μετά το lockdown της Σαγκάης για τον Covid-19 στα τέλη Μαρτίου, τα περισσότερα ναυπηγεία της πόλης ανέφεραν ότι είχαν σταματήσει την παραγωγή, με μεγάλους ναυπηγούς να επικαλούνται ανωτέρα βία στις προγραμματισμένες παραδόσεις.
«Ωστόσο», σύμφωνα με την Clarksons Research, «υπήρξαν πρόσφατες ενδείξεις ότι ορισμένα ναυπηγεία βρίσκονται σε διαδικασία επανεκκίνησης της παραγωγής καθώς οι τοπικές Αρχές αρχίζουν να επιτρέπουν την επαναλειτουργία των εγκαταστάσεων παραγωγής». Η εταιρεία πιστεύει ότι τα ναυπηγεία μπορούν να καλύψουν τη διαφορά με τα χρονοδιαγράμματα. Η πρόβλεψή της για την παράδοση ολόκληρου του έτους είναι για 72,2 εκατομμύρια dwt νέων πλοίων να προσεγγίσουν το νερό, μειωμένη κατά 16% από το 2021. Ωστόσο, οι παραδόσεις το 2023 προβλέπεται να φτάσουν τα 78,3 εκατομμύρια dwt.

Οι ‘Ελληνες

Υπενθυμίζεται ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2022 οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν κοντά στα 4 δισ. δολάρια για αγορές πλοίων από «δεύτερο χέρι» και νεότευκτων. Εξ αυτών 2,7 δισ. δολάρια επενδύθηκαν σε παραγγελίες για νεότευκτα πλοία, ενώ 1,23 δισ. δολάρια για την αγορά second hand πλοίων. Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, το πρώτο τρίμηνο του 2022 οι Έλληνες εφοπλιστές εστίασαν αποκλειστικά στις παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου (LNG Carriers). Επένδυσαν δηλαδή σε δύο κλάδους που είναι πολύ «hot» το τελευταίο διάστημα.

Συνολικά τοποθετήθηκαν παραγγελίες από επτά ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες για 31 πλοία, εκ των οποίων 24 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και επτά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, επενδύοντας αντίστοιχα 1,16 δισ. δολάρια και 1,56 δισ. δολάρια και σε σύνολο πάνω από 2,7 δισ. δολάρια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα