Μετά την έγκριση (υπό κάποιες προϋποθέσεις) που παρείχε στα τέλη Μαΐου η Επιτροπή Ανταγωνισμού, μέχρι την Τρίτη, 5 Ιουλίου, θα ανακοινωθεί επισήμως το deal της εξαγοράς των τεσσάρων εταιρειών του ομίλου Μούχαλη από την Delivery Hero, μητρική της efood, με την τελευταία να επεκτείνεται εκτός του online και στο offline, αποκτώντας δραστηριότητες χονδρικής και λιανικής.
«Απλώνοντας» τις δραστηριότητές της σε όλο το φάσμα των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών και όχι μόνο, στη νέα της δομή η efood θα περιλαμβάνει online λιανική, το efood Market με 42 dark stores που ανέπτυσσε νωρίτερα η Μούχαλης, δίκτυο φυσικών καταστημάτων, τα kiosky’s convenience stores, δίκτυο με περίπου 400 σημεία πώλησης μικρής λιανικής (περίπτερα, ψιλικατζίδικα, mini market κ.α.), χονδρική πώληση και διανομή μέσω της Άλφα Διανομών, online κανάλια, ήτοι delivery.gr, e-table και kioskys.gr, καθώς και παραγγελιοληψία και διανομή, δηλαδή το κύριο αντικείμενό της.
Αντίστροφη πορεία
Ο Χάρης Τάκας, Senior Logistics και Q-commerce Director της efood, αναφέρει στον Οικονομικό Ταχυδρόμο πως η efood είναι η πρώτη εταιρεία στο πολυεθνικό όμιλο, η οποία θα διαθέτει υβριδική παρουσία με φυσικά καταστήματα, dark stores, delivery τρίτων αλλά και δραστηριότητας χονδρεμπορίας. «Πρόκειται για μια σημαντική αλλά σίγουρα ευχάριστη πρόκληση», τονίζει.
Διαβάστε επίσης: JP Morgan: Ο πληθωρισμός πλήττει τα delivery
Να σημειωθεί ότι η εταιρεία ξεκίνησε και εδραιώθηκε μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων για να επεκταθεί πλέον και στα φυσικά καταστήματα, ακολουθώντας αντίστροφή πορεία από ότι συμβαίνει συνήθως.
Ενισχύεται το efood market
Σε ό,τι αφορά την υπηρεσία efood market, στόχος είναι να επεκτείνει περισσότερο το δίκτυό της, (αυτή τη στιγμή διαθέτει 42 dark stores για την εξυπηρέτηση των παραγγελιών) καθώς και να προσθέσει επιπλέον κωδικούς για την κάλυψη των αυθόρμητων και άμεσων αναγκών των καταναλωτών.
Σήμερα μέσω efood market, που διαθέτει παρουσία σε 7 μεγάλες πόλεις πανελλαδικά διακινούνται περίπου 3.000 κωδικοί, στους οποίους περιλαμβάνονται και τα προϊόντα σούπερ μάρκετ. Στόχος είναι να ανέλθει σε έως και 5.000 κωδικούς προσεχώς.
Διαβάστε επίσης: Οι μονόκεροι, το 15λεπτο, η κατάργηση των ψυγείων και ο «φόβος» των σούπερ μάρκετ
Η διανομή γίνεται από τις 8.00 έως τις 00.45 και τις Κυριακές και τις αργίες. Σε ό,τι αφορά την ταχύτητα παράδοσης, η εταιρεία επισημαίνει πως ο μέσος όρος παράδοσης των προϊόντων έχει πέσει στα 16 λεπτά.
Μικρή λιανική
Επίσης, στόχος είναι να μεγαλώσει και ο αριθμός των σημείων λιανικής που θα ενταχθούν στην ομπρέλα της efood τις επόμενες μέρες, με την εταιρεία να επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στα μικρά καταστήματα γειτονιάς.
Το δίκτυο των Kiosky’s, αναμένεται να συνεχίσει να αναπτύσσεται κατά κύριο λόγο μέσω franchise. να εκσυγχρονιστεί τεχνολογικά, καθώς και να ενισχυθεί η κατηγορία των έτοιμων γευμάτων – σνακς.
Αύξηση θέσεων εργασίας και νέα γραφεία
Η efood απασχολεί σήμερα 850 εργαζομένους, έχοντας αναπτυχθεί σημαντικά σε σχέση με τους 450 που απασχολούσε προ της πανδημίας, ενώ οι διανομείς της ανέρχονται σε 5.000. Μάλιστα άλλες 4.000 – 5.000 είναι οι εκκρεμείς αιτήσεις. Από τους 5.000 διανομείς οι 2.000 απασχολούνται με σχέση μισθωτής εργασίας, πλήρους ή μερικής (4ωροι, 6ωροι, 8ωροι), και οι υπόλοιποι ως ελεύθεροι επαγγελματίες.
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας δημιούργησε την ανάγκη και για μεγαλύτερους χώρους εργασίας, αν και αρκετοί εργαζόμενοι επιλέγουν το μοντέλο της τηλεργασίας. Καθώς λοιπόν με την εξαγορά θα έχει πάνω από 1.000 άτομα προσωπικό, η εταιρεία θα αποκτήσει επιπλέον 3.000 τ.μ. γραφείων σε δύο νέα κτίρια στο Νέο Ηράκλειο, κοντά στην έδρα της.
Ο εμπλουτισμός των υπηρεσιών κρατά τον τζίρο ψηλά
Ούτε η επιστροφή στην κανονικότητα (όσον αφορά την πανδημία) ούτε και οι πληθωριστικές πιέσεις, που ήδη δρουν ανασταλτικά στις πωλήσεις κατ’ όγκο των σούπερ μάρκετ, φυσικών και ηλεκτρονικών, έχουν επηρεάσει την αγορά του delivery, σύμφωνα με τον κ. Τάκα. Ο λόγος είναι ο εμπλουτισμός των υπηρεσιών που προσφέρουν πλέον οι ψηφιακές πλατφόρμες, καθώς έχουν επεκταθεί σε κάβες, μανάβικα, ψαράδικα, κρεοπωλεία, μίνι μάρκετ, ανθοπωλεία, βιβλία, gadgets κ.λπ.
Μάλιστα ο κ. Τάκας επισημαίνει ότι το φετινό δίμηνο Μαΐου – Ιουνίου είναι το καλύτερο που έχει καταγράψει η efood στα 10 χρόνια που δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά. Ενώ στην κατεύθυνση των νέων κατηγοριών, η efood, που συνεργάζεται με 20.000 καταστήματα πανελλαδικά σε 100 πόλεις, προσφέρει εδώ και λίγους μήνες delivery στο αεροδρόμιο και πλέον εξυπηρετεί διανομή και στις λαϊκές αγορές. Συγκεκριμένα, για τις λαϊκές, η υπηρεσία υλοποιείται αυτή την περίοδο πιλοτικά σε διάφορες λαϊκές της Αθήνας (Βούλα, Γλυφάδα, Αμπελόκηποι, Καλλιθέα, Άγιος Δημήτριος κ.ά.), με στόχο να επεκταθεί περαιτέρω, καθώς τα πρώτα δείγματα είναι θετικά.
Αναφορικά με τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας κατά την οικονομική χρήση του 2021, ο Senior Logistics και Q-commerce Director της efood δήλωσε πως το πρόσημο των πωλήσεων της Online Delivery είναι θετικό. Υπενθυμίζεται ότι το 2020 οι πωλήσεις ανήλθαν σε 64,5 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι οι προμήθειες ανέρχονται σε 12% όταν πρόκειται αποκλειστικά για παραγγελιοληψία και 25% για υπηρεσίες delivery.
Ναι… μια παραγγελία θέλω να κάνω
Με βάση τα λεγόμενα του κ. Τάκα, ο συνολικός τζίρος του λιανεμπορίου τροφίμων εκτιμάται πως κινείται μεταξύ 12-16 δισ. ευρώ, ωστόσο μόνο 2,5% εξ αυτού του ποσού γίνεται online, ήτοι 300 – 400 εκατ. ευρώ.
Επίσης, το delivery φαγητού υπολογίζεται πως ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ και το ποσοστό των διανομών μέσω online πλατφορμών, όπως η efood που διαθέτει πάνω από 2 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες, εκτιμάται πως είναι κοντά στο 10%, με το υπόλοιπο 90% να πραγματοποιείται με υπαλλήλους/συνεργάτες των καταστημάτων.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι επίσης το γεγονός πως το 50% περίπου των παραγγελιών delivery από καταστήματα εστίασης εκτιμάται πως γίνεται ακόμη τηλεφωνικά.
Latest News
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Ημέρα Ελλάδος - Αμερικής στο Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης - «Ελληνική» η λήξη των συναλλαγών
Η «ΗΜΕΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΑΜΕΡΙΚΗΣ: GREEK AMERICAN ISSUER DAY» πραγματοποιήθηκε στo πλαίσιο του 26th Annual Capital Link Invest in Greece Forum Series titled "Greece - Speeding Ahead Post Investment Upgrade"
Διαμεσολάβηση για την χορήγηση στεγαστικών δανείων με ένα κλικ
Συνεργάζεται με τις μεγαλύτερες ελληνικές τράπεζες - Η FinTHESIS ανακοινώνει την έναρξη της λειτουργίας της στην Ελλάδα, με άδεια της ΤτΕ
Πού ανοίγει η ελβετική IWG τρία νέα κτίρια γραφείων με την ώρα
Η ελβετική IWG επεκτείνει την παρουσία της στην Αθήνα με τρία νέα κέντρα ευέλικτων χώρων εργασίας
Η λαχαναγορά του Ρέντη φεύγει, τα data centers έρχονται – Τα σχέδια του Υπερταμείου
Συγχωνεύονται οι κεντρικές αγορές Αθήνας και Θεσσαλονίκης - Εισαγωγή του εθνικού φορέα στο ΧΑ – Τι εξετάζει το Υπερταμείο για την αξιοποίηση της λαχαναγοράς του Ρέντη – Ποιοι ενδιαφέρονται για τις Ελληνικές Αλυκές
Έρχονται νέες μειώσεις στα επιτόκια των δανείων στην Ελλάδα - Ο ρόλος της ΕΚΤ
Τα βλέμματα στην αυριανή συνεδρίαση της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πώς διαμορφώνονται οι δόσεις στα δάνεια
Το παράδοξο φαινόμενο με το γάλα – Τι συμβαίνει με τις τιμές και την κατανάλωση
Πώς εξελίσσεται η κατανάλωση γάλακτος στην εγχώρια αγορά – Τι δείχνουν τα στοιχεία της Circana
EasyJet: Αυξάνει τα δρομολόγια της στην Αθήνα - Ο νέος στόχος για επιβάτες το 2025
Η EasyJet επανατοποθετείται στην ελληνική τουριστική αγορά ανεβάζοντας το καλοκαίρι σε 15 τον αριθμό των δρομολογίων από Αθήνα - Σενάριο και για βάση στο «Ελ. Βενιζέλος»
Χρονιά ανάκαμψης το 2024 για τη Goldair
Μέσα στο 2024 η Goldair πρόσθεσε δυο ακόμα εμπορικές συμφωνίες με αεροπορικές εταιρείες για εξαγωγή εμπορευμάτων στις αγορές της Κίνας και του Ισραήλ
ΔΕΗ: Στις 13 Δεκεμβρίου η ακύρωση του προγράμματος buy back μετοχών
Με την απόφαση της ΓΣ της ΔΕΗ, μειώνεται ο συνολικός αριθμός των μετοχών από 382.000.000 σε 369.270.000 κοινές ονομαστικές μετοχές, λόγω ακύρωσης 12.730.000 ιδίων μετοχών