Μια νέα εποχή άνοιξε εχθές για την Intrakat, με ποσοστό 31,7% του μετοχικού της κεφαλαίου να αλλάζει χέρια έναντι 70,19 εκατ. ευρώ. Διαβλέποντας μεγάλες προοπτικές στον κατασκευαστικό κλάδο της χώρας, που ετοιμάζεται για ένα σπριντ εποχής προ των Ολυμπιακών Αγώνων, οι νέοι μεγαλομέτοχοι της εισηγμένης, κ.κ.Δημήτρης Μπάκος, Γιάννης Καϋμενάκης και Αλέξανδρος Εξάρχου, άδραξαν την ευκαιρία. Εξάλλου, μόνο ξένοι δεν είναι στην εγχώρια αγορά, αφού, μετά την πρόσφατη αποχώρησή τους από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, οι δύο εφοπλιστές και το έμπειρο στέλεχος του κατασκευαστικού κλάδου, είχαν δηλώσει το ενδιαφέρον τους για δυναμικό come back.

Οι πληροφορίες του τελευταίου διαστήματος ότι βρίσκονταν σε εντατικές διαπραγματεύσεις με τους επικεφαλής του βασικού μετόχου της Intrakatεπιβεβαιώθηκαν επισήμως εχθές, με την ανακοίνωση ότι το 31,7% των μετοχών που κατείχε η Intracom Holdings περνά, έναντι 2,95 ευρώ ανά μετοχή, στη Winex Investments Limited, συμφερόντων της παραπάνω τριάδας μετόχων. Αν και η Intracom Holdings θα διατηρήσει μια συμμετοχή 5,09%, πρόκειται επί της ουσίας για ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της εισηγμένης.

Σε ανακοίνωση του νέου μετόχου, τονίζεται ότι το επιχειρηματικό ενδιαφέρον των κ.κ. Μπάκου, Καϋμενάκη και Εξάρχου, για μακράς πνοής επενδύσεις στην Ελλάδα ήταν γνωστό από μακρού χρόνου. «Η Intrakat, η οποία διαθέτει διευρυμένο χαρτοφυλάκιο στους κλάδους των κατασκευών, των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, των ΣΔΙΤ, της Διαχείρισης Απορριμμάτων και του real estate, ικανοποιεί πλήρως τα επενδυτικά κριτήρια της Winex και επιπλέον έχει σημαντικές προοπτικές βελτίωσης των μεγεθών της», αναφέρεται μεταξύ άλλων. Τονίζεται δε, πως υπάρχουν οι δυνάμεις για να στηριχθεί αυτή η επένδυση, ώστε μαζί με το ανθρώπινο δυναμικό του Ομίλου να διευρυνθούν οι αναπτυξιακές δυνατότητες της Intrakat και να αναδειχθεί σε έναν σύγχρονο, κορυφαίο Όμιλο στους τομείς που δραστηριοποιείται.

Διαβάστε επίσης: Μπάκος – Καϋμενάκης – Εξάρχου: Γιατί επενδύσαμε στην Intrakat

Η προίκα της εταιρείας

Σήμερα, η Intrakat καταγράφει ιστορικά υψηλό ανεκτέλεστο που ανέρχεται σε 1,13 δισ. ευρώ και αντιπροσωπεύει την παρουσία της σε πέντε στρατηγικούς τομείς: κατασκευές, περιβάλλον, ΑΠΕ, παραχωρήσεις και real estate. Μέσα στο 2021, η εταιρεία απέκτησε χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ άνω του 1GW. Έχει στην κατοχή της άδειες ισχύος 2,2GW και επιπλέον 100MW σε υλοποίηση.

Μεταξύ των σημαντικών νέων έργων, που μπαίνουν στο pipeline το 2022, είναι η πρόσφατα υπογραφείσα σύμβαση για την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα – Βόλος, κόστους 82,89 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Έχει επίσης αναλάβει μαζί με τη γαλλική Bouygues Batiment International ως σύμβουλος με τη μορφή του Early Contractor Involvement (ECI) για την ανέγερση του Marina Tower στο Ελληνικό.

Προς υπογραφή είναι, ακόμα, το ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη (συμμετοχή 40%), προϋπολογισμού 251,8 εκατ. ευρώ, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης (συμμετοχή 25%), προϋπολογισμού 303 εκατ. ευρώ, το ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ (συμμετοχή 25%), προϋπολογισμού 192,5 εκατ. ευρώ, τα έργα του ΔΕΔΔΗΕ, προϋπολογισμού 154,7 εκατ. ευρώ και τα έργα Fraport EASA, προϋπολογισμού 91 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι η Intrakat παρέδωσε εντός του 2020, νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση, τα έργα αναβάθμισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport Greece.

Μέσα στη χρονιά, η εταιρεία προχώρησε, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της κεφαλαιακής της βάσης, σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με καταβολή μετρητών, ύψους 51 εκατ. ευρώ. Τα ίδια κεφάλαιά της ανέρχονται σε 100 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, για τη χρηματοδότηση του επενδυτικού της πλάνου, με έμφαση στην ανάπτυξη σταθμών ΑΠΕ ισχύος 100MW και τη συμμετοχή σε έργα ΣΔΙΤ, προχωρά σε συμφωνία χρηματοδότησης, ύψους 120 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης: Αττική Οδός: Σε ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης

Ευκαιρίες και άμεσοι στόχοι

Το περιβάλλον που διαμορφώνεται για τις κατασκευές στη χώρα δεν έχει προηγούμενο. Με δύναμη πυρός 72 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ κι ένα πακέτο έργων υποδομών, που μπορεί ακόμα και να ξεπεράσει τα 13 δισ. ευρώ, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ανοίγεται μια τεράστια βεντάλια έργων στους τομείς που δραστηριοποιείται η εταιρεία. Τα έργα υποδομών για τη δεκαετία 2020-2030 υπολογίζεται ότι φτάνουν τα 43,4 δισ. ευρώ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η εταιρεία έκανε ντεμπούτο στο 2022 συμμετέχοντας σε διαγωνισμούς νέων έργων, συνολικού προϋπολογισμού 5 δισ. ευρώ. Η Intrakat στρέφεται στρατηγικά στα νέα έργα που προκηρύσσονται με τη μέθοδο των συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ). Στο διάστημα 2021-2026 εκτιμάται ότι θα υλοποιηθούν έργα ΣΔΙΤ ύψους 7 δισ. ευρώ.

Παράλληλα, όπως αποκάλυψε στην πρόσφατη γενική συνέλευση ο αντιπρόεδρος της Intrakat, κ. Δημήτρης Κούτρας, παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο συμμετοχής της εταιρείας στον διαγωνισμό για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού. Η Intrakat είναι η μόνη από τις μεγάλες κατασκευαστικές που δεν συμμετείχαν στην πρώτη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό που τρέχει το ΤΑΙΠΕΔ. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να ενταχθεί σε κάποιο από τα ήδη συμμετέχοντα σχήματα.

Στο ραντάρ βρίσκονται, ακόμα, οι μεγάλες προοπτικές του κλάδου των ακινήτων, ιδιαίτερα δε των τουριστικών ακινήτων, με στόχευση σε high end προορισμούς, όπως η Μύκονος και η Αθήνα. Ήδη προχωρά η ανακατασκευή 9όροφου κτηρίου στην Ιπποκράτους σε σύγχρονα πράσινα γραφεία, συνολικής επιφάνειας 7.300 τ.μ. που θα τεθούν σε λειτουργία εντός της χρονιάς. Παράλληλα, κατασκευάζεται ξενοδοχείο 200 κλινών στη Μύκονο, με στόχο να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2024.

Οι αλλαγές συνεχίζονται

Στο μεταξύ, δεν είναι μόνο το 31,7% του μετοχικού κεφαλαίου που μεταβιβάζεται, καθώς οι πληροφορίες συντείνουν ότι ποσοστό που προσεγγίζει επίσης το 30% κατευθύνεται και πάλι σε εφοπλιστικά χέρια. Πρόκειται για τους εφοπλιστές κ.κ. Ηλίας Γκότσης και Κώστας Αγγέλου, που αποκτούν ποσοστά των υπολοίπων μετόχων της εταιρείας (Δ. Θεοδωρίδης, Λ. Λαζαράκης, Δ. Στασινόπουλος, Π. Σουρέτης). Όλες οι συναλλαγές «κλείδωσαν» στην τιμή των 2,95 ευρώ ανά μετοχή. Με αυτή την αλληλουχία μετοχικών εξελίξεων, αποφεύγεται η διαδικασία δημόσιας πρότασης.

Το πρώτο στίγμα των νεοεισερχόμενων αναμένεται, πάντως, να δοθεί στην επερχόμενη έκτακτη γενική συνέλευση της 15ηςΙουλίου 2022, όπου θα συζητηθούν τα θέματα που αναβλήθηκαν στην πρόσφατη συνεδρίαση του οργάνου, ενόψει του deal, όπως η ανάδειξη του νέου διοικητικού συμβουλίου. Μάλιστα, σχολιάζοντας τη χθεσινή εξέλιξη, ο κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, ο οποίος αναμένεται να αναλάβει και ενεργό ρόλο, δήλωσε: «Είμαστε βέβαιοι ότι θα πείσουμε όλους τους μετόχους, παλαιούς και νέους, να στηρίξουν την πρότασή μας και το πλάνο μας για τη νέα εποχή της Intrakat, το οποίο θα λειτουργήσει προς όφελος των μετόχων και των εργαζομένων της, αλλά και της ελληνικής οικονομίας».

Με έδρα την Ακτή Μιαούλη η Eurotankers, του Ηλία Γκότση, ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 1990 και δραστηριοποιείται στη διαχείριση και εκμετάλλευση δεξαμενόπλοιων & πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της διαθέτει στόλο με 14 πλοία εκ των οποίων 11 είναι δεξαμενόπλοια και τρία πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Τέσσερα από τα δεξαμενόπλοια είναι VLCC ενώ τα υπόλοιπα είναι suezmax, aframax και product tankers.

Πέντε από τα δεξαμενόπλοια τα απέκτησε τα τελευταία δυο χρόνια στο πλαίσιο ανανέωσης του στόλου της.

Τα τρία πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου ανήκουν στην κατηγορία των handysize πλοίων, κατασκευής μεταξύ των ετών 2011-2013.

H Benelux Overseas του Κώστα Αγγέλου, με γραφεία στη Γλυφάδα και το Ντουμπάι ελέγχει σύμφωνα με το equasis.org ένα στόλο από έξι πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG) και ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου, το οποίο είναι νεότευκτο καθώς ναυπηγήθηκε τον Νοέμβριο του 2011. Η Benelux Overseas Inc. είναι μια ιδιωτική εταιρεία, η οποία ξεκίνησε τις δραστηριότητές της το 1997 στο Ντουμπάι και έκτοτε αναπτύσσεται σταθερά και διαρκώς κάτι που αντιπροσωπεύει το εύρος των δυνατοτήτων που προσφέρει μια διαρκώς ευρυνόμενη παγκόσμια αγορά αερίου. Ο όμιλος ασχολείται επίσης και με την εμπορία LPG. Διεθνείς ναυπηγικές πηγές αναφέρουν ότι η εταιρεία να συνδέεται με δυο υπό παραγγελία πλοία μεταφοράς LPG στα ναυπηγεία Hyundai Mipo, μεταφορικής ικανότητας 40.000 κυβικών μέτρων το κάθε ένα και ορίζοντα παράδοσης τον Φεβρουάριο και Μάιο του 2023.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις