Τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών, αλλά και τη στελέχωση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας, παρουσίασε στη Βουλή ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, με αφορμή επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, σχετικά με το τμήμα του σιδηρόδρομου στη Μαγνησία.
Κατά την πρωτολογία του ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε πως όταν μια γραμμή δεν έχει συντηρηθεί σωστά ή δεν έχει αποκατασταθεί σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές λειτουργίας της, αναγκάζει τον διαχειριστή υποδομής να μειώνει τις ταχύτητες κίνησης των συρμών.
«Αριθμοί και στοιχεία»
«Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα, όχι μόνο για το σιδηροδρομικό δίκτυο Μαγνησίας, αλλά για ολόκληρη τη χώρα, θα μιλήσουμε με αριθμούς και στοιχεία και όχι με γενικόλογες αναφορές που αποσκοπούν στον εντυπωσιασμό.
Θα αρχίσουμε με τη στελέχωση του ΟΣΕ, καθώς στα 4,5 χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ εγκρίθηκαν 25 προσλήψεις.
Στον αντίποδα, τα τελευταία τρία χρόνια εγκρίθηκαν από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας 121 προσλήψεις.
Εγκρίνουμε, λοιπόν, σχεδόν πέντε φορές περισσότερες προσλήψεις προκειμένου να υπάρχει προσωπικό και να διευκολύνεται η σιδηροδρομική κυκλοφορία.
Η υποδομή
Ας πάμε και στην υποδομή.
Πέρα από την επιχορήγηση που παραμένει σταθερή από το 2015 στα 45 εκατομμύρια ευρώ, την περίοδο από το 2015 έως και το πρώτο εξάμηνο του 2019 είχαν εγγραφεί στο σύνολο του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων 12,3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από το δεύτερο εξάμηνο του 2019 μέχρι σήμερα έχουν εγγραφεί 59,3 εκατομμύρια ευρώ».
Ειδικότερα για την ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Λάρισα – Βόλος, ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε:
«Στις 4 Μαΐου 2022 υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και συστήματος ETCS. Η συνολική προθεσμία περαίωσης του έργου, που προβλέπεται στη σύμβαση, είναι 36 μήνες.
Διαπιστώνουμε έτσι ότι μετά τα 4,5 χρόνια απραγίας και αποεπένδυσης της περιόδου 2015 – 2019, η σημερινή Κυβέρνηση αγωνίζεται αποδεδειγμένα για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών μεταφορών με έργα, όχι με λόγια».
Για τον Βόλο
Κατά τη δευτερολογία του, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι η κατάργηση της ξεχωριστής διοικητικής μονάδας Επιθεώρησης Βόλου δεν σημαίνει και υποβάθμιση των υπηρεσιών κυκλοφορίας.
Όπως εξήγησε ο κ. Παπαδόπουλος :
«Οι Υπηρεσίες θα συνεχίσουν να καλύπτονται από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Βόλου και Βελεστίνου.
Οι υπηρεσίες διοίκησης που εκτελεί η επιθεώρηση στη Λάρισα, συγκεντρώνονται, ώστε να γίνει καλύτερη κατανομή προσωπικού.
Η επιλογή της Λάρισας ως έδρας έγινε με καθαρό λειτουργικό και γεωγραφικό κριτήριο, καθώς έχει κεντρική θέση σε σχέση με την περιοχή δικαιοδοσίας της».
- Διαβάστε επίσης: Αναδιάταξη στον κατασκευαστικό χάρτη φέρνει ο σιδηρόδρομος
Ο Υφυπουργός Μεταφορών συμπλήρωσε πως το Γραφείο Βόλου θα στελεχωθεί με επαρκές προσωπικό, προκειμένου να υποστηριχθούν τα έργα αναβάθμισης και συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου στη Μαγνησία.
«Προσπάθεια αποκατάστασης του ΟΣΕ»
Κλείνοντας, ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε:
«Θεωρώ πως έγινε κατανοητό από όλους, που δύνανται να έχουν μια αντικειμενική θεώρηση της πραγματικότητας, ότι τα τελευταία τρία χρόνια υφίσταται συστηματική προσπάθεια αποκατάστασης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος και της σιδηροδρομικής υποδομής που αυτός διαχειρίζεται.
Έγινε σαφές ότι η εποχή των ελάχιστων πόρων και της ουσιαστικής αδιαφορίας έχει τελειώσει μαζί με την προηγούμενη διακυβέρνηση και σήμερα, σε συνθήκες ιδιαίτερα δύσκολες για τα δημόσια οικονομικά, καταφέρνουμε να δώσουμε ουσιαστική στήριξη στον ελληνικό σιδηρόδρομο».
Latest News
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου