Το τρένο θα σφυρίξει ξανά στον άξονα από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο. Σε έναν μήνα από σήμερα, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο του Regional Growth Conference 2022, θα δημοπρατηθεί το έργο για την αναβάθμιση της παλιάς μετρικής γραμμής. Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου ως τον Πύργο, σε συνδυασμό με τον πολύπαθο οδικό άξονα, τη σύνδεση του λιμανιού της πόλης με τον σιδηρόδρομο, αλλά και την αναβάθμιση του δρόμου μέχρι την Αρχαία Ολυμπία μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης θα αλλάξουν τον χάρτη της Δυτικής Ελλάδας, ανοίγοντας νέους αναπτυξιακούς ορίζοντες.
Όπως εκτίμησε ο κ. Καραμανλής, ο άξονας Πατρών – Πύργου, που έχει ταλαιπωρήσει για πάνω από 15 χρόνια τους κατοίκους της Δυτικής Ελλάδας, θα ολοκληρωθεί εντός 36-38 μηνών, ενώ είναι εφικτό να παραδίδονται τμηματικά νωρίτερα κομμάτια που είναι έτοιμα. Οι παράγοντες που συμβάλλουν ώστε να τηρηθούν τα σχετικά χρονοδιαγράμματα είναι δύο, από τη μία ότι το έργο είναι πεδινό, άρα χωρίς μεγάλες δυσκολίες, και κυρίως ότι έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Όσον αφορά δε για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου στο τμήμα από την Πάτρα ως τον Πύργο, ένα έργο συνολικού ύψους 79 εκατ. ευρώ, σε πρώτη φάση θα κανονικοποιηθεί η υφιστάμενη γραμμή μετρικού εύρους. Εν συνεχεία αυτή θα γίνει ηλεκτροκίνητη. Στόχος είναι η πρώτη φάση, η δημοπράτηση της οποίας προσδιορίζεται σε έναν μήνα με προϋπολογισμό 48 εκατ. ευρώ, να συμβασιοποιηθεί ως το τέλος του έτους. Η διάρκεια του έργου της ανάταξης είναι 24 μήνες, εφόσον λοιπόν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις το τρένο θα κυλήσει και πάλι στις ράγες το 2024.
Σημειώνεται ότι ο ΟΣΕ, ο οποίος είναι ο διαχειριστής της εθνικής υποδομής, παρέλαβε τη σχετική μελέτη ανάλυσης κόστους-οφέλους και υπέβαλε το τεχνικό δελτίο του έργου στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς έγκριση.
70 στρ. ανάπλασης στην Πάτρα χάρη στον σιδηρόδρομο
Βεβαίως το μεγάλο στοίχημα για τη Δυτική Ελλάδα είναι η πολυσυζητημένη σύνδεση του σιδηρόδρομου με τον νέο λιμένα Πατρών, εξέλιξη η οποία θα εντάξει και την Πάτρα στους εμπορικούς λιμένες της χώρας. Όπως σχολίασε ο υπουργός, μιλώντας στην αχαϊκή πρωτεύουσα, υπάρχει ήδη μία σιδηροδρομική γραμμή η οποία διασχίζει την πόλη, γεγονός που σημαίνει ότι αυτή με κάποιο τρόπο χωρίζεται στη μέση. Σημειώνεται ότι αυτό είναι το βασικό επιχείρημα των πολέμιων εδώ και πάνω από μια δεκαετία του σχεδιασμού για να φτάσει το τρένο στο λιμάνι, μεταξύ των οποίων και ο Δήμαρχος Πατρέων. «Για πόσο λοιπόν θα συζητάμε το αυτονόητο;», διερωτήθη ο κ. Καραμανλής.
Σήμερα, το έργο, με προϋπολογισμό 477 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), έχει ήδη μπει σε διαγωνιστική διαδικασία με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, στο πλαίσιο του τεράστιου σιδηροδρομικού πακέτου των 4 δισ. ευρώ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ο κ. Καραμανλής δεσμεύτηκε ότι η σιδηροδρομική γραμμή, μήκους 9 χλμ., θα είναι στο μεγαλύτερο δυνατό κομμάτι της υπογειοποιημένη. Σήμερα, αυτό ήδη προβλέπεται στο κομμάτι του πυκνού αστικού ιστού, γεγονός που σημαίνει αστική ανάπλαση 70 στρ. στην πόλη, όμως ακούγοντας τα αιτήματα των τοπικών φορέων το Υπουργείο θα προσπαθήσει να επιτύχει ακόμα περισσότερα. Το έργο, που θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της μελετοκατασκευής, θα χρηματοδοτηθεί είτε από το ΕΣΠΑ, είτε από το CEF.
Στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
Επίσης, ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε μια σημαντική εξέλιξη που αφορά στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Όπως επισήμανε, μετά από διαπραγματεύσεις με τη DGMove της Κομισιόν, έχει ληφθεί προφορική διαβεβαίωση ότι ο κομβικός λιμένας της Βορείου Ελλάδος θα περιληφθεί στο TEN-T, δηλαδή στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών. Μέχρι σήμερα αυτό δεν ήταν εφικτό, διότι δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις επιβατικής κίνησης.
Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που ήδη αναπτύσσεται, θα αποτελεί τη βασική πύλη εξόδου για όλα τα προϊόντα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ενώ η Αλεξανδρούπολη θα αναδειχθεί σε μεταφορικό και ενεργειακό κόμβο. Η σιδηροδρομική σύνδεση των τριών λιμανιών, Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης, αποτελεί επίσης μέρος του προγράμματος έργων νέας γενιάς, ώστε η βιομηχανία των συνδεδεμένων μεταφορών να αποτελέσει τα επόμενα χρόνια ένα μεγάλο κομμάτι του ΑΕΠ.
Latest News
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Όμιλος ΑKTOR: Μπόνους 1 εκατ. σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Σε εσωτερική ενημέρωση, ο όμιλος ΑΚΤOR ανακοίνωσε ότι θα μοιράσει μπόνους σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης