Οι καύσωνες επηρεάζουν αρνητικά την ανάπτυξη της οικονομίας στην Γαλλία, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών οι οποίοι υπενθυμίζουν ότι ο καύσωνας του 2003 είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του ΑΕΠ κατά 0,2%.
Σημειώνουν, ωστόσο, ότι εκείνη την εποχή ο καύσωνας είχε διαρκέσει δύο εβδομάδες ενώ φέτος έχει ήδη σημειωθεί ένας τον Ιούνιο και ένας τον Ιούλιο.
Διαβάστε επίσης: Το φετινό καλοκαίρι σπάει ρεκόρ, οι επιστήμονες ανησυχούν για την κλιματική αλλαγή
Η κάμψη της οικονομίας οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην μείωση της κατανάλωσης, κυρίως ενδυμάτων αλλά και τροφίμων, καθώς επίσης και στη μείωση της παραγωγικότητας της εργασίας που παρατηρείται όταν το θερμόμετρο ανεβαίνει πάνω από τους 33 βαθμούς, πρωτίστως στον γεωργικό τομέα.
Διαβάστε επίσης: Επιχειρήσεις και κλίμα
Θνησιμότητα
Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος (ΕΟΠ), οι καύσωνες ευθύνονται για το 90% περίπου της θνησιμότητας στην Ευρώπη, η οποία σχετίζεται με τις καιρικές συνθήκες μεταξύ 1980 και 2022.
Οι καύσωνες επιβαρύνουν επίσης το οικονομικό κόστος, αλλά είναι πιο δύσκολο να ποσοτικοποιηθούν από τις ζημιές που προκαλεί το πέρασμα μιας καταιγίδας ή μιας πλημμύρας και είναι πιο δύσκολο να ασφαλιστούν.
Ωστόσο, οι εκτεταμένες περίοδοι μεγάλης ζέστης μπορούν να οδηγήσουν σε περισσότερες επισκέψεις στα νοσοκομεία, απότομη απώλεια παραγωγικότητας σε κλάδους όπως οι κατασκευές και η γεωργία, μειωμένες γεωργικές αποδόσεις και ακόμη και άμεση ζημιά στις υποδομές. Η υπερβολική θνησιμότητα έχει και οικονομικό κόστος.
Ο ΕΟΠ εκτιμά ότι οι καύσωνες σε 32 ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ 1980 και 2000 είχαν οικονομικό κόστος που κυμάνθηκε από 27 έως 70 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι ζημιές τα τελευταία 20 χρόνια — που περιελάμβαναν τον θανατηφόρο καύσωνα του 2003, με 30.000 θανάτους — θα ήταν σχεδόν σίγουρα υψηλότερες.
Latest News
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ