Ακόμη πιο ελκυστικοί προορισμοί θα γίνουν τα νησιά του Αργοσαρωνικού τα επόμενα χρόνια, με τα νέα, σύγχρονα πλοία που δρομολογούνται από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Αίγινα, Αγκίστρι, Υδρα, Σπέτσες, Πόρος θα έρθουν «πιο κοντά» στον Πειραιά, προς όφελος της περαιτέρω οικονομικής και τουριστικής ανάπτυξής τους. Η αρχή της νέας εποχής γίνεται τις αμέσως επόμενες ημέρες με τη δρομολόγηση τριών σύγχρονων ταχύπλοων πλοίων από τον όμιλο Attica Group, που θα αντικαταστήσουν ισάριθμα ιπτάμενα δελφίνια, ενώ στα σχέδια βρίσκεται και η κατασκευή ηλεκτρικού πλοίου από άλλη εταιρεία.
Τα τρία νεότευκτα πλοία που δρομολογεί τις επόμενες ημέρες η Attica Group είναι τύπου Aero Catamaran, κατασκευάστηκαν στα νορβηγικά ναυπηγεία Brodrene Aa με ανθρακονήματα και έχουν σχεδιαστεί με καινοτόμα χαρακτηριστικά που αναβαθμίζουν πλήρως τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Τα τρία πλοία αναμένεται να φτάσουν στον Πειραιά σήμερα 1η Αυγούστου με το πλοίο «MV Rolldock Sky», έπειτα από ένα ταξίδι που ξεκίνησε στα μέσα Ιουλίου.
Διαβάστε επίσης: Το 2026 το πρώτο ηλεκτροκίνητο πλοίο της Saronic Ferries
Η μεταφορά οργανώθηκε από την Golden Cargo, του ομίλου Golden Union, εταιρεία με εξειδίκευση στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, συνεργάτρια του ομίλου Attica για πάνω από μία 10ετία, προσφέροντας υπηρεσίες Logistics σε όλες τις δραστηριότητες του ομίλου. Για τη συγκεκριμένη μεταφορά ναυλώθηκε ειδικό heavy lift πλοίο ώστε να μπορεί να μεταφέρει και τα τρία Aero Catamaran μαζί. Το ένα φορτώθηκε στο αμπάρι και τα άλλα δύο στο κατάστρωμα.
Μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο διευθύνων σύμβουλος της Attica Group Σπύρος Πασχάλης τόνισε ότι σε μια δύσκολη οικονομικά περίοδο η επένδυση ύψους 21 εκατ. ευρώ στα νέα, καινοτόμα Aero Catamaran σηματοδοτεί την επανάκαμψη του ομίλου στις νέες κατασκευές και σε τεχνολογίες πολύ πιο φιλικές προς το περιβάλλον.
Καθημερινά δρομολόγια
Οπως αναφέρεται, τα τρία Aero Highspeed Catamaran θα καλύψουν τις συνδέσεις του Πειραιά με την Αίγινα, το Αγκίστρι, τον Πόρο, την Υδρα, τις Σπέτσες, την Ερμιόνη και το Πόρτο Χέλι με έως 17 καθημερινά δρομολόγια. H εταιρεία σχεδιάζει να υπερδιπλασιάσει τα δρομολόγια προς την Αίγινα και το Αγκίστρι, ενώ προς τους άλλους προορισμούς δεν αναμένονται αλλαγές.
Τo κάθε πλοίο έχει μέγιστη ταχύτητα 32,2 κόμβους με πλήρες φορτίο, ολικό μήκος 36 μέτρα, πλάτος 9,7 μέτρα και μεταφορική ικανότητα 150 επιβατών. Οι γραμμές του Αργοσαρωνικού (δεν συμπεριλαμβάνονται οι γραμμές για Σαλαμίνα) εξυπηρέτησαν το 2019 περί τους 2,5 εκατ. επιβάτες πλησιάζοντας το υψηλό των 2,7 εκατ. επιβατών που είχε καταγραφεί το 2010. Ο συνολικός τζίρος της αγοράς αυτής ανέρχεται, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, στα 30 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Διαβάστε επίσης: Νοσταλγική «βουτιά» στο παρελθόν των ιπτάμενων δελφινιών
Οπως εκτιμούν στην Attica Group, μια σειρά προορισμών όπως ο Πόρος, τα Μέθανα, οι Σπέτσες και το Πόρτο Χέλι εξυπηρετούνται τα τελευταία χρόνια από τους οδικούς άξονες, με τους ταξιδιώτες να έχουν εγκαταλείψει τα πλοία.
Η Attica με τα τρία νεότευκτα Aero Catamaran έχει στόχο να επαναφέρει ένα μέρος της κίνησης στα πλοία, που εκτός των άλλων θα είναι και μια εξέλιξη πιο φιλική προς το περιβάλλον.
Η Attica Group στοχεύει να αυξηθεί η επιβατική κίνηση με τα πλοία της κατά 25%, περίπου 1,3 εκατ. επιβάτες, καθιστώντας πιο ελκυστικά τα ταξίδια στον Αργοσαρωνικό, καθώς έχει παρατηρηθεί γενικότερα στην ακτοπλοΐα ότι η δρομολόγηση σύγχρονων και νεότευκτων πλοίων σε έναν προορισμό αυξάνει και την επιβατική κίνηση.
Σχέδια ανάπτυξης νέων, σύγχρονων πλοίων έχει και η Saronic Ferries, η οποία ανακοίνωσε πρόσφατα τη συνεργασία της με τη C-Job Naval Architects και τον νορβηγικό νηογνώμονα DNV για το πρώτο ηλεκτρικό επιβατηγό / οχηματαγωγό πλοίο στην Ελλάδα. Το ηλεκτρικό φέρι θα συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με την Αίγινα και το Αγκίστρι και αναμένεται να ενταχθεί στον στόλο της εταιρείας από το 2026.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «Τα Νέα»
Latest News
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες