Τη συνεργασία της με την C-Job Naval Architects για την ανάπτυξη του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου στην Ελλάδα ανακοίνωσε η Saronic Ferries. Όπως τονίζεται, το ηλεκτροκίνητο ferry θα συνδέει τον Πειραιά με την Αίγινα και το Αγκίστρι και αναμένεται να ενταχθεί στον στόλο της εταιρείας το 2026.
Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτή είναι η πρώτη κίνηση προς το στόχο να λειτουργεί αποκλειστικά έναν στόλο πλοίων μηδενικών εκπομπών έως το 2040 σε όλους τους προορισμούς της.
Διαβάστε επίσης: Νοσταλγική «βουτιά» στο παρελθόν των ιπτάμενων δελφινιών
«Να αποτελέσει έμπνευση»
Ο Γιώργος Παπαϊωαννίδης, συνεργάτης της Saronic Ferries ανέφερε πως η εταιρεία «κάνει ένα βήμα προς έναν καθαρότερο κόσμο και οραματίζεται πως η λειτουργία της στα νησιά του Σαρωνικού θα αποτελέσει έμπνευση για άλλους να ξεκινήσουν περισσότερα έργα ανανέωσης πράσινων στόλων στην Ελλάδα».
«Ανοίγουμε νέες θαλάσσιες υποδομές ενθαρρύνοντας πιθανούς ενδιαφερόμενους φορείς να αγκαλιάσουν την αλλαγή και να προχωρήσουν τα πράγματα, τόσο στο μέτωπο του σχεδιασμού των πλοίων όσο και στην υποδομή και την προμήθεια της ξηράς. Το ένα δεν μπορεί να έρθει χωρίς το άλλο. Η C-Job, στον πυρήνα της, είναι ένας βασικός παίκτης στον αειφόρο σχεδιασμό πλοίων, παγκοσμίως. Το να μοιραζόμαστε τις ίδιες αξίες μαζί τους, φυσικά οδήγησε σε αυτή τη συνεργασία», πρόσθεσε.
Η C-Job Naval Architects
Σημειώνεται πως η C-Job Naval Architects είναι μια διεθνής ανεξάρτητη εταιρεία σχεδιασμού πλοίων που στόχο έχει να οδηγήσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία προς τη βιωσιμότητα με αφοσίωση και εφευρετικότητα. Ο Νίκος Παπαπαναγιώτου, διευθυντής της C-Job Athens, ανέφερε: «Είμαστε περήφανοι που επιλεχθήκαμε ως συνεργάτης της Saronic Ferries για να αναπτύξουμε το πλοίο μηδενικών εκπομπών και να υποστηρίξουμε τις φιλοδοξίες τους για βιώσιμη ανάπτυξη».
Η C-Job παρέδωσε ένα αρχικό σχέδιο στη Saronic Ferries μετά από εκτενή μελέτη σκοπιμότητας βιώσιμων καυσίμων. Το επιβατηγό οχηματαγωγό ro-ro μηδενικών εκπομπών ρύπων έχει χωρητικότητα 800 επιβατών και θα διαθέτει μια ποικιλία βιώσιμων πτυχών, συμπεριλαμβανομένης της πλήρως ηλεκτρικής πρόωσης. Το πλοίο θα επαναφορτίζεται στο λιμάνι του Πειραιά.
Η σχεδίαση θα περιλαμβάνει υπερσύγχρονα χαρακτηριστικά σε λύσεις εξοικονόμησης ενέργειας και την κορυφαία εσωτερική διακόσμηση στην κατηγορία του, προσφέροντας στους επιβάτες μέγιστη άνεση χωρίς κόστος για το περιβάλλον. Το πλοίο αναμένεται να ενταχθεί στον στόλο το 2026, πλέοντας μεταξύ του Πειραιά και των νησιών Αίγινα και Αγκίστρι, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχουν οι απαιτούμενες υποδομές στο λιμάνι του Πειραιά.
Latest News
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες