Προχωρά ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για το φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική καθώς δημοσιεύτηκε η πρόσκληση υποβολής δεσμευτικών προσφορών, με καταληκτική ημερομηνία τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2022.
Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς είναι το πρώτο φράγμα που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 85,4 εκατ.€.
Διαβάστε επίσης: Καραμανλής: Υλοποιούμε στη Χαλκιδική έργα συνολικού ύψους 165 εκατ. ευρώ
Σημειώνεται ότι για το έργο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι οικονομικοί φορείς:
• ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Τ.Ε. ΧΡ. Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ,
• Ένωση Εταιρειών INTRAKAT – SUEZ EAU FRANCE S.A.S. – ΕΥΑΘ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Α.Ε.
• ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
Οφέλη
Το έργο αναμένεται να καλύψει το 33% των υδρευτικών αναγκών της Χαλκιδικής και θα συμβάλει σημαντικά στην αντιμετώπιση του προβλήματος της περιοχής σε πρόσβαση σε επαρκείς ποσότητες και καλής ποιοτικής κατάστασης πόσιμου νερού και στη βελτιστοποίηση των υφιστάμενων μεθόδων αποθήκευσης νερού και δημιουργία νέων.
Διαβάστε επίσης: Άρδευση: Δρομολογείται η κατασκευή ταμιευτήρα στη Λάρισα
Συγκεκριμένα, θα αντιμετωπίσει θέματα ύδρευσης των Δημοτικών Ενοτήτων Πολυγύρου και Ορμυλίας του Δήμου Πολυγύρου, Κασσάνδρας και Παλλήνης του Δήμου Κασσάνδρας, Σιθωνίας και Τορώνης του Δήμου Σιθωνίας, καθώς και των Τοπικών και Δημοτικών Κοινοτήτων Αγ. Μάμαντα και Νέας Ποτίδαιας της Δημοτικής Ενότητας Μουδανιών του Δήμου Νέας Προποντίδας και της Τοπικής Κοινότητας Πυργαδικίων της Δημοτικής Ενότητας Παναγιάς του Δήμου Αριστοτέλη.
Εξαιτίας της σημασίας του, το έργο αποτελούσε για πολλά χρόνια αίτημα της τοπικής κοινωνίας.
Κ. Καραμανλής: Στην τελική ευθεία
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής δήλωσε:
Το Φράγμα Χαβρία, για το οποίο οι κάτοικοι της Χαλκιδικής το ακούνε για τουλάχιστον 20 χρόνια μπαίνει στην τελική ευθεία υλοποίησής του. Πρόκειται για ένα έργο ζωτικής σημασίας για την περιοχή το οποίο δίνει τέλος στο πρόβλημα της λειψυδρίας, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, που η ζήτηση αυξάνεται κατακόρυφα. Επίσης, κάτοικοι και επισκέπτες θα απολαμβάνουν νερό καλής ποιότητας.
Με το έργο, που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ, αναβαθμίζουμε το τουριστικό προϊόν της περιοχής κάτι το οποίο συνεπάγεται και οικονομική ανάπτυξη, τόσο για τη Χαλκιδική, όσο και για την Ελλάδα γενικότερα. Τα οφέλη για την κοινωνία και την οικονομία της περιοχής θα είναι μεγαλύτερα, μιας και θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας για την περάτωση του έργου.
Αυτή τη στιγμή στη Χαλκιδική υλοποιούνται έργα συνολικού ύψους 165 εκ ευρώ. Πρόκειται για έργα που δίνουν λύση σε δύο ζητήματα καίριας σημασίας για την περιοχή: Πρώτον εύκολη πρόσβαση και υδροδότηση.
Η Χαλκιδική είναι ένας νομός, ο οποίος είχε ένα έλλειμμα υποδομών. Όμως τα τελευταία χρόνια, όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας, έχει γίνει μία πολύ συντονισμένη προσπάθεια και κάτι το οποίο είναι σπάνιο στην πολιτική. Αυτά που είπαμε, τα κάναμε. Και μάλιστα και πιο νωρίς από τις δεσμεύσεις μας.
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε:
«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για την εξέλιξη του σημαντικού αυτού έργου. Το φράγμα Χαβρία καλύπτει μεγάλο ποσοστό των αναγκών ύδρευσης σε έναν από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, τη Χαλκιδική.
Επιπλέον, πρόκειται για το πρώτο φράγμα που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ. Ένα εργαλείο που επιλέξαμε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο και πλέον δικαιωνόμαστε.
Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουμε ένα portfolio έργων που υλοποιούνται μέσω ΣΔΙΤ με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 4 δισ. € τα οποία, στην πλειονότητά τους, θα βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία έως το φθινόπωρο. Εξασφαλίζουμε, έτσι, ότι θα παραδώσουμε στην ώρα τους ποιοτικές υποδομές, καλοσυντηρημένες για πολλά χρόνια και λειτουργικές».
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου