Μπορεί η Κίνα να θεωρείται αντιδημοκρατική και να έχει χαρακτηριστεί στρατηγικός ανταγωνιστής για τη Δύση, οι Ευρωπαίοι όμως συνεχίζουν να κάνουν μπίζνες μαζί της. Και μάλιστα πολλές και σημαντικές, γεγονός που εξηγεί και τις αποστάσεις που παίρνουν από την κλιμάκωση της έντασης στον Ειρηνικό.
Ο πιο πρόσφατος και σίγουρα όχι ο τελευταίος – κρίκος στην αλυσίδα αυτή είναι η ανακοίνωση την οποία εξέδωσε η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στον κόσμο, η κινεζική CATL. Σύμφωνα με αυτή, έχει καταλήξει σε συμφωνία με την Ουγγαρία προκειμένου να κατασκευάσει στο έδαφός της μια γιγαντιαία μονάδα, αξίας 7,3 δισ. ευρώ και δυναμικότητας 100 γιγαβάτ.
- Διαβάστε επίσης: Τι μέρος του κόστους του αυτοκινήτου αντιπροσωπεύουν οι μπαταρίες;
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η κατασκευή της μεγαλύτερης τέτοιας μονάδας στην Ευρώπη θα ξεκινήσει φέτος, μετά την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας αδειοδότησης, ενώ αναμένεται να είναι έτοιμη το αργότερο στα επόμενα πέντε χρόνια. Μόλις δε τεθεί σε λειτουργία, θα εφοδιάζει με μπαταρίες τις μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες – Mercedes-Benz, Volkswagen και BMW – καθώς και την ιταλοαμερικανική Stellantis.
Ικανοποίηση σε Πεκίνο, Βερολίνο, Βουδαπέστη
«Η νέα μονάδα-πρότυπο της CATL στην Ουγγαρία αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό σταθμό για την αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, μαζί με τους εταίρους μας», ανέφερε και το κορυφαίο στέλεχος της Mercedes-Benz, Μάρκους Σέφερ – επιβεβαιώνοντας τη σημασία που έχει για τον όμιλό του η συνεργασία με τους Κινέζους σε αυτόν τον τομέα.
Πρόκειται για «ένα τεράστιο βήμα στη διεθνή επέκταση της CTL», δήλωσε ο ιδρυτής και πρόεδρός της, Ζενγκ Γιουκούν, ο οποίος έχει κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένος. Πολύ περισσότερο καθώς στα σχέδια της εταιρείας του είναι και η δημιουργία κοινοπραξιών για την εξόρυξη και κατεργασία στην Ευρώπη των υλικών που απαιτούνται για την κατασκευή μπαταριών.
Κάτι ανάλογο ισχύει, βεβαίως, και για τον πρωθυπουργό της Ουγγαρίας, Βίκτορ Ορμπάν, ο οποίος έχει καταφέρει να μετατρέψει τη χώρα του σε «κόμβο» κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων. Για του λόγου το αληθές, το Ντέμπρετσεν, όπου θα κατασκευαστεί η νέα κινεζική μονάδα, φιλοξενεί επίσης και το υπό κατασκευή εργοστάσιο της BMW, ενώ η VW (η Audi για την ακρίβεια) λειτουργεί μια μονάδα στο δυτικό τμήμα της χώρας και η Mercedes στο κεντρικό.
Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι παρά την ένταση στις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας, ειδικά μετά την επίσκεψη της Νάνσι Πελόζι στην Ταϊβάν και όσα ακολούθησαν, η CATL προχωρά τα σχέδιά της για παραγωγή μπαταριών στη βόρειο Αμερική ως το 2026, με σκοπό να εφοδιάζει την Ford και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Το εάν θα καταφέρει να τα ολοκληρώσει είναι άλλο ζήτημα…
Latest News
Στόλτενμπεργκ: Η κλιματική αλλαγή απειλεί την παγκόσμια ασφάλεια
«Ο αγώνας εναντίον της κλιματικής αλλαγής είναι σημαντικός για την ασφάλεια του NATO»
Γιατί η BYD αντιμετωπίζει προβλήματα σε αγορές του εξωτερικού
Τα προβλήματα σχετίζονται με την πτώση πωλήσεων EV αλλά και σε εσωτερικά ζητήματα
ΔΕΗ, Motor Oil, HELLENiQ ENERGY και βιομηχανίες στη μάχη για το «πράσινο» υδρογόνο
Σε αναμονή για το ρυθμιστικό πλαίσιο
«Πρασινίζει» το Ελ. Βενιζέλος - Εν αναμονή προσφορών για φωτοβολταϊκό σταθμό 35,5 MW
Πρόκειται για μια νέα επένδυση που έχει αρχικά εκτιμηθεί σε 50 εκατ. ευρώ, περιλαμβανομένου του κόστους λειτουργίας και συντήρησης για 8 χρόνια
«Πράσινο φως» για τις γενετικά μεταλλαγμένες μπανάνες – Πού επιτρέπεται η κατανάλωσή τους
Το 2022, τα νοικοκυριά προμηθεύτηκαν κατά κεφαλήν περισσότερες μπανάνες από ό,τι μήλα
«Ανεπαρκή» τα μέτρα της Ελλάδας για τις φυσικές καταστροφές - Τι λέει η Κομισιόν
Η Επιτροπή δεν πιέζει διά της δικαστικής οδού μόνο την Ελλάδα, αλλά και άλλες χώρες, όπως την Ισπανία και την Κύπρο
«Χρυσό» deal στις ΑΠΕ - To ΚΚR εξαγοράζει την γερμανική Encavis με εντυπωσιακό premium
Το deal πραγματοποιείται σε εκτιμώμενη αποτίμηση 15,8x EBITDA και με premium άνω του 50%
Συμμαχία HONDA και NISSAN απέναντι στα κινεζικά EVs
Οι δύο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας συνεργάζονται μπροστά στον ανταγωνισμό από τους κατασκευαστές χαμηλού κόστους της Κίνας
Έρευνα: Βελτιώθηκε την τελευταία 20ετία η ποιότητα του αέρα στην Ευρώπη
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προειδοποιεί όμως ότι το 98% των Ευρωπαίων ζει σε περιοχές με επικίνδυνα υψηλά επίπεδα μικροσωματιδίων ΡΜ2,5
Νέα στρατηγική προσαρμογής της ΕΕ στα αποτελέσματα της κλιματικής κρίσης
Η στρατηγική της ΕΕ έχει στόχο να ενισχύσει την ικανότητα του μπλοκ να προσαρμόζεται στην κλιματική κρίση