Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπό τον τίτλο: «Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών».
Με την προώθηση του εν λόγω νομοσχεδίου επιχειρείται η εκ νέου διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που διέπει τις υπεραστικές και αστικές οδικές επιβατικές μεταφορές.
Ειδικότερα, το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που εφαρμόζεται στο σύνολο της Χώρας, εκτός των αστικών οδικών επιβατικών μεταφορών στις περιοχές Αττικής και Θεσσαλονίκης, στις οποίες η παροχή των αστικών οδικών μεταφορών επιβατών έχει ανατεθεί σε εγχώριους φορείς (Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε. και Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε. αντίστοιχα), έχει ήδη προσαρμοστεί δια δύο ξεχωριστών νομοθετικών παρεμβάσεων και προσαρμογών στον Κανονισμό (Ε.Κ.) 1370/2007, βασικός κανόνας των οποίων είναι οι διαγωνιστικές διαδικασίες ανάθεσης.
Αντικατάσταση
Με το παρόν σχέδιο νόμου προωθείται η αντικατάσταση αυτών με νέο ενιαίο θεσμικό πλαίσιο προσαρμοσμένο στις διατάξεις του Κανονισμού.
Για τις τακτικές οδικές αστικές και υπεραστικές επιβατικές μεταφορές, προβλέπεται ως αρμόδιο όργανο για τη διενέργεια των διαγωνιστικών διαδικασιών ανά γεωγραφική περιοχή και την ανάθεση των συμβάσεων το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ την παρακολούθηση της εκτέλεσης των συμβάσεων θα έχουν οι «Αρμόδιες Τοπικές Αρχές» και συγκεκριμένα οι Περιφέρειες της Χώρας στην περιοχή ευθύνης τους.
Με το Μέρος Β’ του σχεδίου νόμου καταργείται η Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (Ρ.Α.Ε.Μ.) που είχε συσταθεί με το ν.4199/2013, καθώς δεν κατέστη ποτέ δυνατή η λειτουργία της, λόγω διοικητικών και οικονομικών ελλείψεων και σχετικών δυσκολιών, και ορίζεται πλέον ως αρμόδια αρχή η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Στην ως άνω Υπηρεσία μεταφέρονται και οργανικές θέσεις της καταργηθείσας αρχής. Οργανικές θέσεις μεταφέρονται και στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (Ρ.Α.Σ.).
Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 9 Σεπτεμβρίου.
Latest News
Ο Μακρόν θέλει τον... Σούπερ Μάριο πρόεδρο της Κομισιόν - Οι παρασκηνιακές διεργασίες
Ο Μακρόν θέλει στα ηνία της ΕΕ έναν τεχνοκράτη, αλλά δεν θα είναι εύκολη υπόθεση να «απαλλαγεί» από την φον ντερ Λάιεν
ΟΑΣΑ: Επιβίβαση με smartphones και κάρτα στα λεωφορεία, ποιες γραμμές αφορά
Οι αστικές συγκοινωνίες στην ψηφιακή εποχή - Το έργο υλοποίησε η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Στο Ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για τις καθυστερήσεις πληρωμών από τα νοσοκομεία
Η οδηγία για τις καθυστερήσεις πληρωμών υποχρεώνει τις δημόσιες αρχές να εξοφλούν τα τιμολόγιά τους εντός 30 ημερών
Αφρικανική σκόνη: Ποιες συστάσεις απευθύνει στους εργοδότες το υπουργείο Εργασίας
Η σύσταση αφορά σε περιοχές που παρουσιάζουν επιβάρυνση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα λόγω των μετεωρολογικών συνθηκών και της αφρικανικής σκόνης
Σαράντης: Αύξηση ΕΒΙΤ στα 13,6 εκατ. ευρώ το α τρίμηνο
Βρισκόμαστε σε τροχιά επίτευξης των στόχων μας για το 2024, δηλώνει η Σαράντης
Πότε υποχωρεί η αφρικανική σκόνη
Γενικά άστατος θα είναι ο καιρός σήμερα Τετάρτη 24 Απριλίου
Γιατί τα όμορφα μνημεία... όμορφα καίγονται
Το ιστορικό χρηματιστήριο της Δανίας είναι το τελευταίο σε μια σειρά ευρωπαϊκών μνημείων που κάηκαν
Το πόδι μιας «αρκούδας» διασχίζει την Ευρώπη - Ανάλυση του Economist
Στο αμείλικτο ερώτημα «τι θα γίνει εάν χάσει η Ουκρανία» επιχειρεί να απαντήσει ο Economist
Άτυπο debate κυβέρνησης – αντιπολίτευσης για το κάλεσμα Μητσοτάκη σε «απολογία» στη Βουλή
Αίτημα ΣΥΡΙΖΑ για προ ημερησίας συζήτηση. Η τελευταία συζήτηση επί του ζητήματος προκλήθηκε από τον τότε αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα το 2021.
Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για το πρωτογενές πλεόνασμα του 2023 – Για πλεόνασμα ακρίβειας μιλούν τα κόμματα
Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, το πρωτογενές αποτέλεσμα για το 2023 ανήλθε σε 1,86% του ΑΕΠ, έναντι στόχου για 1,15% – Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση ότι είπε ψέματα πως μείωσε τους φόρους