
Δυναμική αποδεικνύεται η ένταξη της Θεσσαλονίκης στον τομέα της κρουαζιέρας, με τα στοιχεία να δείχνουν αύξηση κατά 23% στα κρουαζιερόπλοια που θα καταπλεύσουν το 2023 έναντι του 2022.
Η φετινή χρονιά να αναμένεται να ολοκληρωθεί με 61 αφίξεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αριθμός ρεκόρ για τα μέχρι σήμερα δεδομένα του λιμανιού της πόλης, ωστόσο το 2023 όπως δείχνουν οι προγραμματισμένες προσεγγίσεις θα αποτελέσει χρονιά ορόσημο καθώς αναμένονται 75 κρουαζιερόπλοια. Είναι χαρακτηριστικό, πως ακόμη και αν δεν προστεθούν και επιπλέον κρουαζιερόπλοια την επόμενη χρονιά, η αύξηση μεταξύ 2023 – 2022 θα αγγίξει το 23%.
Διαβάστε επίσης: Χρονιά ρεκόρ για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα
Home porting
Όπως μεταδίδει το voria.gr, η πρώτη άφιξη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για το 2023 θα γίνει στις 10 Φεβρουαρίου. Το κρουαζιερόπλοιο είναι το «Viking Sky» και επόμενος προορισμός του θα είναι το Κουσάντασι.
Τελευταία προγραμματισμένη αύξηση για το 2023 αναμένεται να είναι αυτή του κρουαζιερόπλοιου «Celestyal Olympia» στις 27 Δεκεμβρίου. Επόμενο λιμάνι για το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο είναι ο Βόλος. Η πλειονότητα των κρουαζιερόπλοιων το 2023 αναμένονται τον Ιούλιο με 12 αφίξεις, τον Αύγουστο με 9 και τον Σεπτέμβριο με 10.
Σημειώνεται πως σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας, η καλύτερη χρόνια για την κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη στην προηγούμενη δεκαετία ήταν το 2015, όταν έδεσαν 35 κρουαζιερόπλοια που μετέφεραν 26.356 επιβάτες.
Τα στοιχεία, πάντως, της φετινής χρονιάς αλλά και της επόμενης καταδεικνύουν πως η Θεσσαλονίκη γίνεται ολοένα και πιο ελκυστικός προορισμός, μετά από χρόνια προσπαθειών, μπαίνοντας, πλέον, δυναμικά, στον παγκόσμιο χάρτη του θαλάσσιου τουρισμού ενώ παράλληλα βρίσκει τη θέση της όχι μόνον στον χάρτη της κρουαζιέρας, αλλά και του «home port», αποτελεί δηλαδή λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών.
Εκτιμάται πως στην περίπτωση που ένα κρουαζιερόπλοιο περνάει απλώς από ένα λιμάνι (call visit) ξοδεύονται περί τα 80 ευρώ την ημέρα ανά άτομο, ενώ στην περίπτωση του home porting, ξοδεύονται 170 ευρώ ανά άτομο την ημέρα.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους του κλάδου όταν ένα κρουαζιερόπλοιο καταπλέει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, απασχολούνται εργαζόμενοι από 22 διαφορετικά επαγγέλματα (π.χ. καταστήματα και εστιατόρια, ξεναγοί και τουριστικά γραφεία, μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι, ναυτιλιακά γραφεία κ.ά.) κατά συνέπεια ο οικονομικός αντίκτυπος είναι άκρως σημαντικός για την ευρύτερη περιοχή.
Ταξίδι εξοικείωσης για Σέρβους, Ρουμάνους και Πολωνούς δημοσιογράφους
Ταξίδι εξοικείωσης (fam trip) για εξειδικευμένους Σέρβους, Ρουμάνους και Πολωνούς δημοσιογράφους, με στόχο την ανάπτυξη της κρουαζιέρας με αφετηρία το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διοργάνωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας της με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας οργάνωσε το ταξίδι για οχτώ δημοσιογράφους, με λιμάνι επιβίβασης και αποβίβασης τη Θεσσαλονίκη και η πρωτοβουλία της είχε στόχο την προβολή της πόλης ως αφετηρία κρουαζιέρας για τα ελληνικά νησιά και την ανάδειξη της νέας τουριστικής υπηρεσίας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στις συγκεκριμένες αγορές – στόχους. Η πρωτοβουλία υλοποιήθηκε σε συνεργασία και με τα Γραφεία του ΕΟΤ στις τρεις χώρες.
Στο πλαίσιο του ταξιδιού εξοικείωσης οι δημοσιογράφοι φιλοξενήθηκαν στην πόλη της Θεσσαλονίκης, γνωρίζοντας την υπερχιλιετή Ιστορία της, τον πολιτισμό και το μητροπολιτικό χαρακτήρα της, ενώ ακολούθησε η κρουαζιέρα επτά διανυκτερεύσεων «Ειδυλλιακό Αιγαίο», με το κρουαζιερόπλοιο «Celestyal Crystal», το οποίο πραγματοποιεί επιβίβαση και αποβίβαση (homeporting) κάθε Κυριακή στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Όπως δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος, «συνεχίζοντας τη στρατηγικής σημασίας συνεργασία με τον ΟΛΘ, προχωρούμε στην υλοποίηση δράσεων για την προβολή της Θεσσαλονίκης ως αφετηρία κρουαζιέρας, ώστε να μπορέσουμε έτσι να την τοποθετήσουμε στον παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας ως έναν δυναμικό προορισμό εκκίνησης της κρουαζιέρας στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο. Επιλέξαμε δημοσιογράφους από τα Βαλκάνια, προκειμένου να προβάλουμε το προϊόν αυτό σε τουρίστες, οι οποίοι έχουν και οδική (συνεπώς πιο εύκολη) πρόσβαση στην Κεντρική Μακεδονία και τους καθιστά δυνητικούς αποδέκτες της υπηρεσίας της κρουαζιέρας».


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα