Το κώδωνα του κινδύνου για ενδεχόμενη αύξηση στις χρεοκοπίες των εταιρειών, αλλά και περιορισμό της ρευστότητας, εν μέσω της ενεργειακής κρίσης κρούει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.
Όπως αποκαλύπτει το Bloomberg, επικαλούμενο πηγές που γνωρίζουν το θέμα, ο εποπτικός φορέας των τραπεζών έγραψε στους δανειστές τον περασμένο μήνα, λέγοντάς τους να αναλύσουν τον αντίκτυπο μιας πιθανής διακοπής του φυσικού αερίου στις επιχειρήσεις τους. Οι απαντήσεις αναμένονται στα μέσα Σεπτεμβρίου και θα ακολουθήσουν συζητήσεις.
Οι τράπεζες αντιμετωπίζουν αυξανόμενες απώλειες καθώς η ενεργειακή κρίση κλιμακώνεται, με τα σχέδια πολλών δανειστών να επιστρέψουν μερίσματα στους επενδυτές μετά από πολλά αδύνατα, να τίθενται πλέον εν αμφιβόλω.
Διαβάστε επίσης – Η ώρα της κρίσης για την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα
Σενάρια
Οι ρυθμιστικές αρχές πιέζουν τις τράπεζες να διασφαλίσουν ότι διαθέτουν επαρκή αποθεματικά για αθετήσεις δανείων, εντοπίζοντας τους πιο εκτεθειμένους πελάτες τους, καθώς και τις επιπτώσεις σε εταιρείες που δεν επηρεάζονται άμεσα από τις συνέπειες της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. Οι τράπεζες θα πρέπει επίσης να δείξουν ότι μπορούν να πραγματοποιήσουν stress τεστ και ότι επικαιροποιούν τις οικονομικές τους εκτιμήσεις.
Διαβάστε επίσης – Ενεργειακή κρίση: Πώς απειλεί να βαθύνει τη φτώχεια στην Ευρώπη
Άλλοι τομείς ανησυχίας είναι τα ενεργειακά παράγωγα που διαπραγματεύονται και η μεγάλη έκθεση σε traders ενέργειας, αν και μόνο ένας μικρότερος αριθμός τραπεζών δραστηριοποιείται σε αυτούς τους τομείς, ανέφεραν οι ίδιες πηγές.
Η επιστολή προς τις τράπεζες ζήτησε επίσης από τα ιδρύματα να διευκρινίσουν, το πώς η ανάλυση αυτή θα ενσωματωθεί στη συνολική στρατηγική τους και ποιες θα είναι οι πρωτογενείς και δευτερογενείς επιπτώσεις από μια διακοπή του φυσικού αερίου.
Ο Andrea Enria, ο οποίος προεδρεύει του εποπτικού συμβουλίου της ΕΚΤ, δήλωσε νωρίτερα αυτό το έτος ότι έχει ζητήσει από τις τράπεζες να επανεξετάσουν τα μελλοντικά επίπεδα κεφαλαίου τους «για να περιλαμβάνουν αρκετά συντηρητικά και ενημερωμένα δυσμενή μακροοικονομικά σενάρια». Σήμανε ότι δεν θα υπάρξουν γενικοί περιορισμοί στις πληρωμές, όπως είχε υπάρξει κατά την περίοδο οικονομικής αβεβαιότητας στην πανδημία.
Latest News
Πώς οι μεγάλες πολυεθνικές χτίζουν… «αυτοκρατορίες» τον 21ο αιώνα
Τι σηματοδοτούν οι τελευταίες επιχειρηματικές συνεργασίες των Disney, Ford και Microsoft
Εργο - μαμούθ 35 δισ. για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου στο Ντουμπάι
Το διεθνές αεροδρόμιο Al Maktoum θα είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο με χωρητικότητα έως και 260 εκατομμύρια επιβάτες
Rolls Royce: Επεκτείνει εργοστάσιο για να παράγει με πιο... αργό ρυθμό αυτοκίνητα
Από το 2020, οι πωλήσεις της Rolls-Royce αυξήθηκαν κατά 17%, φτάνοντας το ρεκόρ των 6.032 οχημάτων πέρυσι
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Η εργασία στις Big Tech δεν είναι πλέον τόσο... λαμπερή
Παρά τα εξωπραγματικά κέρδη από κολοσσούς όπως η Alphabet και η Microsoft, οι απολύσεις συνεχίζουν να κλυδωνίζουν τον κλάδο της τεχνολογίας
Η μεγάλη στροφή της Kraft Heinz - Ποιος κρατάει το τιμόνι
Πώς θα υλοποιήσει το πρόγραμμα αλλαγής του προσανατολισμού της εταιρείας - Έχει δεσμευτεί να κάνει τα προϊόντα πιο υγιεινά, μειώνοντας το νάτριο και τη ζάχαρη
Influencers σε απόγνωση - Απάτη με «μαϊμού» προϊόντα πλημμύρισαν την αγορά
Μια πρωτόγνωρη συνεργασία αρμοδίων αρχών σε διεθνές επίπεδο εντόπισε παγκόσμιο προμηθευτή μαϊμού προϊόντων
Καμπανάκι WEF: Έχουμε να δούμε τέτοια χρέη από τους Ναπολεόντειους Πολέμους
Πάρτε μέτρα τώρα, διαφορετικά πάμε σε στασιμοπληθωρισμό, προειδοποιεί ο πρόεδρος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ
Μισθός από... χρυσάφι για τον CEO της Walmart - 976 φορές μεγαλύτερος από τις μέσες απολαβές
Ήδη από το 2009, ο McMillon έχει λάβει συνολικά 136 εκατομμύρια δολάρια για τη δουλειά του ως απλό στέλεχος της Walmart
Ινκόγκνιτο στο Πεκίνο για χάρη της Tesla - Τι θα δει ο Ίλον Μασκ στην Κίνα
Ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της αυτοκινητοβιομηχανίας eπισκέπτεται την Κίνα με το βλέμμα στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης