Ολοκληρώθηκε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η επεξεργασία του νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης, σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Θεσσαλονίκης, μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της Ανώνυμης Εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε).
Το νομοσχέδιο έγινε δεκτό επί της αρχής του κατά πλειοψηφία.
Υπέρ τάχθηκαν οι βουλευτές της ΝΔ. Από την πλευρά των κομμάτων της αντιπολίτευσης, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκαν για τη συζήτηση και ψήφιση του στην Ολομέλεια την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου, ενώ ΚΚΕ και ΜέΡΑ25 δήλωσαν ότι καταψηφίζουν.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, κλείνοντας τη συζήτηση, επεσήμανε ότι πέρα από τις διαφοροποιήσεις που υπήρξαν κατά τη συζήτηση της Κύρωσης της Συμφωνίας έγινε αντιληπτό ότι όλοι συμφωνούν στην αναγκαιότητα να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν τα έργα γιατί έτσι θα αναβαθμιστεί ακόμα περισσότερο η γεωστρατηγική και γεωπολιτική θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης φέρνοντας έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό αλλά και οφέλη στην τοπική κοινωνία.
Απαντώντας στις παρατηρήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης για τις χρονικές παρατάσεις ολοκλήρωσης των έργων, ο υπουργός Ναυτιλίας διευκρίνισε ότι, το αίτημα του αναδόχου υπεβλήθη το 2021 και αφορά όχι μόνο την στατική αποκατάσταση του κτιρίου του παλαιού τελωνείου αλλά και την ορθολογική και λειτουργική αξιοποίηση του.
Η στάση των κομμάτων
Η γενική εισηγήτρια της ΝΔ, Έλενα Ράπτη έκανε λόγο για ένα έργο πνοής που θα αναβαθμίσει σημαντικά τη Βόρεια Ελλάδα και θα ενισχύσει γεωστρατηγικά τη χώρα και οικονομικά την τοπική κοινωνία.
Από την πλευρά του, ο γενικός εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Ανδρέας Μιχαηλίδης, έκανε λόγο για προβληματικά σημεία που εξακολουθούν να παραμένουν στη τροποποίηση της Σύμβασης, όπως το ζήτημα της προάσπισης του δημοσίου συμφέροντος και οι ευθύνες για τις καθυστερήσεις στην αναπτυξιακή προοπτική του λιμανιού.
Για «αδύναμα σημεία της Σύμβασης Παραχώρησης», μίλησε ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Απόστολος Πάνας, τονίζοντας ότι «έπρεπε να αναφέρονται και να προσδιορίζονται τα ποιοτικά και αναπτυξιακά στοιχεία και όχι απλά να παρατείνονται οι βασικές υποχρεώσεις του επενδυτή».
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, υπογράμμισε ότι η διαφωνία του κόμματος του «δεν είναι επί της διαδικασίας αλλά επί της ουσίας για τη νέα Σύμβαση Παραχώρησης, η οποία είναι αρνητικότερη από την μητρική, για το λαό και τη κοινωνία» και πρόσθεσε ότι «ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και όλα τα αστικά κόμματα είναι στοιχισμένα στη στρατηγική του κεφαλαίου».
«Άλλο αξιοποίηση και άλλο ξεπούλημα και εκποίηση της δημόσιας περιουσίας λόγω χρεών της χώρας», σημείωσε από την πλευρά του, ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Βασίλης Βιλιάρδος. Όπως υποστήριξε, «οι νέες τροποποιήσεις, αναδεικνύουν τα προβλήματα της παραχώρησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την απόλυτη ελευθερία και ευελιξία του αναδόχου και την έλλειψη προβλέψεων ποινικών ρητρών».
Ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ25, Γιώργος Λογιάδης, ανέφερε ότι το κόμμα του «δεν είναι εναντίον της αναβάθμισης και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας αλλά το ζητούμενο είναι από ποιον και για ποιον». «Το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας δυστυχώς συνεχίζεται. Το κράτος παραχωρεί ένα ακόμα διαμάντι σε ιδιώτες. Το ΜέΡΑ25 καταψηφίζει τη νέα Σύμβαση», κατέληξε ο κ. Λογιάδης.
Εξωκοινοβουλευτικοί φορείς
Υπέρ της αναβάθμισης και αξιοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης τάχθηκαν νωρίτερα, όλοι οι εξωκοινοβουλευτικοί φορείς που είχαν κληθεί στην Επιτροπή και κατέθεσαν τις απόψεις τους.
Τόσο ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης Βασίλης Καμπάκης όσο και ο εκτελεστικός διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, Δημήτρης Ιατρίδης, χαρακτήρισαν επιβεβλημένη την τροποποίηση της Σύμβασης ώστε, όπως είπαν, ευχερέστερα και γρηγορότερα να ολοκληρωθούν τα έργα και να καταστεί η Θεσσαλονίκη γεωστρατηγικός πόλος στα Βαλκάνια.
Για απαραίτητο βήμα στη προσπάθεια της προσέλκυσης επενδύσεων έκανε λόγο ο Απόστολος Παπαποστόλου, πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.
Ο Εμμανουήλ Βλαχογιάννης, Α’ αντιπρόεδρος του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, χαρακτήρισε απαραίτητες της νέες ρυθμίσεις ενώ ο Κυριάκος Σαββίδης, επικεφαλής της Μονάδας Παρακολούθησης Συμβάσεων του ΤΑΙΠΕΔ, μίλησε για πολύ θετικό νομοσχέδιο που δίνει αναπτυξιακές προοπτικές στο λιμάνι και το καθιστά διαφήμιση για τις μελλοντικές αξιοποιήσεις δημόσιας περιουσίας.
Υπέρ της Κύρωσης της Σύμβασης Παραχώρησης τάχθηκαν επίσης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Συμεών Διαμαντίδης και ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος, Ιωάννης Σταύρου, τονίζοντας ότι είναι ένα πολύ θετικό και σημαντικό βήμα που δίνει ελπίδα όχι μόνο για την αναπτυξιακή προοπτική της Βόρειας Ελλάδας αλλά και ευρύτερα της χώρας.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα