Άλλα 1.000 διαμερίσματα του μεγάλου ακινήτου του Ελληνικού παίρνουν σειρά προς πώληση μετά την πρωτοφανή ζήτηση για αγορά των 312 πολυτελών και ακριβών κατοικιών στο παράκτιο μέτωπο.
Πύργοι με 14 και 15 ορόφους ύψους 50 μέτρων ο καθένας θα περιλαμβάνουν συνολικά 1.000 διαμερίσματα μέσου μεγέθους 70 τετραγωνικών μέτρων. Θα κατασκευαστούν στις γειτονιές της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας και των Τραχώνων και θα απευθύνονται σε νοικοκυριά με μεσαία εισοδήματα. Οι τιμές πώλησης τους θα κυμαίνονται γύρω στα 5.000 με 6.000 ευρώ ανά τ.μ. όσο δηλαδή κοστίζουν και τα διαμερίσματα στα Νότια Προάστια.
Διαβάστε επίσης: Ελληνικό: Υπεγράφη συμφωνία μεταξύ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Lamda για την ανάπτυξη τουριστικού θέρετρου με Καζίνο
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο τη Lamda Development Οδυσσέα Αθανασίου η εταιρεία θα είναι σε θέση να προχωρήσει στην ενημέρωση για τις κατοικίες γύρω στο πρώτο εξάμηνο του 2023 και το μάρκετινγκ για τις πωλήσεις θα επεκταθεί πια και στο εξωτερικό.
Ο κ. Αθανασίου στη διάρκεια ενημέρωσης Τύπου που ακολούθησε μετά την περιήγηση των δημοσιογράφων στα εργοτάξια ανάπλασης της έκτασης των 6,2 εκατομμυρίων τετραγωνικών επιβεβαίωσε και την τεράστια ζήτηση που είχαν τα 169 διαμερίσματα του Riviera Tower, οι 28 βίλες και τα 115 διαμερίσματα στα μικρά οργανωμένα συγκροτήματα των τριών ορόφων. Όλες αυτές οι κατοικίες βρίσκονται στο παράκτιο μέτωπο και δόθηκαν προκαταβολές για το κλείσιμο τους, κυρίως από Έλληνες αγοραστές, πριν καλά, καλά κατασκευαστούν. Μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος είπε πως για φέτος τα έσοδα από τις προαναφερόμενες πωλήσεις θα αγγίξουν τα 200 εκ. ευρώ, και το 2023 οι εκτιμήσεις μιλούν για συνολικά 450 εκ. ευρώ.
Ο ίδιος έσπευσε να σημειωθεί πως «πρόκειται για πρωτοφανές παγκοσμίως ενδιαφέρον, το οποίο το είχαμε συναντήσει στην ανάπτυξη των ακινήτων του Ντουμπάι».
Νέοι διαγωνισμοί
Η Lamda Development, προχωρά όμως και σε άλλους τέσσερις διαγωνισμούς για την ανάπτυξη του Ελληνικού φιλοδοξώντας να αυξήσει τα εργοτάξια.
Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος τον επόμενο μήνα αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το mall στην πλευρά του ακινήτου που βρίσκεται στη Λ. Βουλιαγμένης, ένα έργο προϋπολογισμού 350 εκ. ευρώ. Ακολουθεί ο διαγωνισμός του μικρότερου mall στη μαρίνα του Αγίου Κοσμά ύψους 130 εκ. ευρώ, ενώ ετοιμάζεται και ο αντίστοιχος του μητροπολιτικού πάρκου που βασίζεται σε σχέδια του διεθνούς φήμης αρχιτέκτοντα Σασάκι.
Εντός του έτους αναμένεται και ο διαγωνισμός για τον πύργο μικτής χρήσης (γραφεία, ξενοδοχεία και διαμερίσματα) στη Λ. Βουλιαγμένης που τρέχουν οι BROOK LANE (70%) και Lamda Development (30%).
Προς το τέλος του χρόνου με αρχές του επόμενου έτους αναμένεται να ξεκινήσουν και οι εργασίες κατασκευής του IRC, που τρέχει η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ –Hard Rock International.
Τα εργοτάξια
Οι εργασίες ανάπλασης και κατασκευής στο ακίνητο του Ελληνικού έχουν ξεκινήσει και είναι σε εξέλιξη.
Με τον CEO της Lamda Development να δηλώνει ικανοποιημένος για την πορεία των εργασίας: «Πάμε πάρα πολύ καλά με δεδομένο το μέγεθος και την πολυπλοκότητα των έργων», είπε χαρακτηριστικά.
Τα μεγάλα εργοτάξια που είναι στημένα αυτή την περίοδο αφορούν στην υπογειοποίηση της Λ. Ποσειδώνος, η οποία θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2024 και θα παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του 2025. Τις εργασίες εκτελεί η Avax.
Επίσης έχουν εκκινήσει και τα έργα από την ίδια εταιρεία της εκτροπής του ρέματος των Τραχώνων. Θα είναι στο μεγαλύτερο μέρος του ανοιχτό και το νερό θα εκβάλλει στη θάλασσα στο σημείο των ορίων του ακινήτου του Ελληνικού με τον Άλιμο.
Ξεκίνησαν επίσης και οι προπαρασκευαστικές εργασίας στο παράκτιο μέτωπο του Αγίου Κοσμά για την κατασκευή του Riviera Tower ύψους 200 μέτρων. Ο ουρανοξύστης των 50 ορόφων με τα 169 διαμερίσματα, τις 400 θέσεις στάθμευσης, τους βοηθητικούς χώρους κλπ θα κατασκευάσουν η κοινοπραξία των Bouygues – Ιντρακάτ.
Το πρώτο ακίνητο που θα παραδοθεί του χρόνου τέτοια εποχή θα είναι εκείνο που θα φιλοξενήσει τους τέσσερις συλλόγους ΑΜΕΑ και ήδη έχει υλοποιηθεί η θεμελίωση του έργου από την ΕΚΤΕΡ.
Ταυτόχρονα με αυτά τα εργοτάξια συνεχίζονται και οι εργασίες κατεδάφισης των 960 όγκων του ακινήτου με το 40% αυτών να έχει μετατραπεί σε οικοδομικά υλικά, έτοιμα να επαναχρησιμοποιηθούν για άλλα έργα.
Το κόστος και η κρίση
Στη συνέντευξη το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον εστιάστηκε στις επιπτώσεις που μπορεί να έχει ένα τέτοιο μεγάλο και πολυετές επενδυτικό σχέδιο από τις μεγάλες αυξήσεις των τιμών των οικοδομικών υλικών, του ενεργειακού κόστους αλλά και των γεωπολιτικών αναταράξεων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development ως προς το πρώτο σκέλος απάντησε πως με τις σημερινές τιμές το κόστος του έργου έχει αυξηθεί 10% με 15% σε σχέση με πέρυσι. «Μέρος των αυξήσεων έχει μετακυλιθεί», όπως είπε, «στις τιμές πώλησης των κατοικιών».
Ως προς το δεύτερο σκέλος για ενδεχόμενες επιπτώσεις από τις γεωπολιτικές αναταράξεις και την αβεβαιότητα που προκαλούν, απαρίθμησε τρεις λόγους για τους οποίους πιστεύει πως το έργο δεν θα επηρρεαστεί. Σύμφωνα με όσα είπε:
1. Η επένδυση έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση συνολικού ύψους 2,8 δις. ευρώ.
2. Ένα μέρος του αυξημένου κόστους μετακυλίεται.
3. Η ζήτηση είναι υψηλή για διαμερίσματα με αποτέλεσμα να μην έχουν χτυπηθεί οι πωλήσεις όπως και το κέρδος της εταιρείας. Στην περίπτωση της ύφεσης το εργατικό δυναμικό θα είναι πολύ πιο εύκολο να βρεθεί με δεδομένο πως τώρα είναι περιορισμένο.
H Lamda Malls
Ο Οδυσσέας Αθανασίου ρωτήθηκε και για τα σχέδια εισαγωγής στο Χρηματιστήριο Αθηνών της Lamda Malls, της εταιρείας που περιλαμβάνει τα εμπορικά κέντρα της Lamda Development μαζί και με αυτό του εκπτωτικού χωριού στα Σπάρα.
Ο διευθύνων σύμβουλος είπε πως η αξία της εταιρείας ανέρχεται στα 1,3 δις. ευρώ και υπόσχεται μερίσματα προς τους μετόχους λόγω των εσόδων που θα έχει.
Σύμφωνα με τον ίδιο το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την είσοδο της στο Χρηματιστήριο τον Σεπτέμβριο του 2023. Ωστόσο δεν απέκλεισε ανατροπές λόγω του ό,τι η επόμενη χρονιά είναι εκλογική αλλά και εξαιτίας της αδυναμίας πρόβλεψης της έκβασης των γεωπολιτικών κρίσεων.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο