Με ουρές χιλιομέτρων και αδιανόητη ταλαιπωρία έρχονται αντιμέτωποι οι οδηγοί που κινούνται καθημερινά στον Κηφισό. Το μόνιμο, σχεδόν, μποτιλιάρισμα στον πιο επιβαρυμένο άξονα της Αττικής είναι εδώ και χρόνια μια πραγματικότητα. «ΤΑ ΝΕΑ» έκαναν εκτενή αναφορά στο θέμα τον περασμένο Μάιο και επανέρχονται για άλλη μια φορά στο θέμα, αφού το κυκλοφοριακό έμφραγμα στη λεωφόρο Κηφισού, μετά την ανάπαυλα του καλοκαιριού και την επιστροφήτων τελευταίων εκδρομέων, εμφανίστηκε εκ νέου.
Οπως επισημαίνει ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Θανάσης Τσιάνος, η λεωφόρος Κηφισού παρουσιάζει σημαντικά κυκλοφοριακά προβλήματα που οφείλονται στην αύξηση της χρήσης ΙΧ, στην κατακόρυφη αύξηση των βαρέων οχημάτων που κινούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου σε αυτήν και στην έλλειψη εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης (π.χ. με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς), διότι ο εν λόγω άξονας μεγάλου μήκους εξυπηρετεί μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων – τόσο διαμπερείς κινήσεις όσο και κινήσεις εισόδου και εξόδου από την Αττική.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον ίδιο, τα συχνά οδικά ατυχήματα ή οι βλάβες οχημάτων δημιουργούν σημαντικές καθυστερήσεις που απαιτούν σημαντικό χρόνο ανταπόκρισης ώστε να επανέλθει η κυκλοφορία στην κανονικότητα, ακόμα και μετά την απομάκρυνση του οχήματος ή των οχημάτων που ενεπλάκησαν στα συμβάντα.
- Διαβάστε επίσης: Αττική Οδός: Το προφίλ των ενδιαφερόμενων εταιρειών
Ανυπαρξία σταθερής διατομής
Ενα από τα βασικότερα προβλήματα του οδικού άξονα, συνεχίζει ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, είναι πως δεν έχει σταθερή διατομή, ούτε σταθερή κυκλοφοριακή ικανότητα (δηλαδή αριθμό οχημάτων που περνούν σε κάθε διατομή του) με συνέπεια να μην υπάρχει συνεχής ροή σε κρίσιμα σημεία. «Αν δεν υπήρχε η οικονομική κρίση, η κυκλοφοριακή συμφόρηση θα χειροτέρευε ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 2010. Η πολιτεία, όμως, είχε εφησυχάσει και η ευκαιρία να γίνουν κάποια έργα σε περιόδους χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου χάθηκε. Και χάθηκε διότι για να διαπλατύνεις σήμερα τον Κηφισό απαιτείται σημαντική μείωση της κυκλοφοριακής ικανότητας ή ακόμα και διακοπή της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια κατασκευής των έργων».
Κατά τον Θανάση Τσιάνο, τελευταία έχει ξεκινήσει από την Περιφέρεια Αττικής μια προσπάθεια διαχείρισης των έκτακτων συμβάντων καθώς και αναβάθμισης της λεωφόρου (αντικατάσταση στηθαίων ασφαλείας και οδοφωτισμού, νέα ασφαλτόστρωση), η οποία θα πρέπει να συνεχιστεί. Επίσης, τονίζει ο ειδικός, είναι σκόπιμο να δοθεί προτεραιότητα σε μέτρα διαχείρισης της κυκλοφορίας που θα αναβαθμίσουν τόσο το επίπεδο της οδικής ασφάλειας όσο και την κυκλοφοριακή λειτουργία.
- Διαβάστε επίσης: Σε ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης
Ο Κηφισός, ωστόσο, δεν είναι μια αυτόνομη οδική αρτηρία, στην οποία θα λυθούν όλα τα προβλήματα παίρνοντας τοπικά μέτρα. «Είναι μέρος ενός ευρύτερου οδικού συνόλου και για τον λόγο αυτό πρέπει να ληφθούν παράλληλα συνολικά κυκλοφοριακά μέτρα. Μετά το 2004 δεν ελήφθησαν ουσιαστικά συνολικά κυκλοφοριακά μέτρα στο οδικό δίκτυο της Αττικής. Η πολυαρχία και η διάσπαση των αρμοδιοτήτων αυξήθηκαν σημαντικά – λόγω και του Σχεδίου “Καλλικράτης” – χωρίς να υπάρχει ο απαραίτητος συντονισμός. Την ίδια ώρα, δεν υπάρχει μακροπρόθεσμος σχεδιασμός, η λεγόμενη Γενική Μελέτη Μεταφορών, ούτε καθορισμένοι στόχοι».Η πολιτεία πλέον, κατανοώντας το θεμελιώδες πρόβλημα, έχει υιοθετήσει την πρόταση του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και διερευνάται πλέον από το υπουργείο Υποδομών η ανάπτυξη ενός Μητροπολιτικού Φορέα για τις Μεταφορές στην Αττική.
Εργα για την αποσυμφόρηση
Τίθεται, εντούτοις, το ερώτημα: Πότε περιμένουμε ανακούφιση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα του Κηφισού; «Σημαντική ανακούφιση στα κυκλοφοριακά προβλήματα του Κηφισού αναμένεται:
1) Με την ολοκλήρωση του προγραμματιζόμενου δικτύου του μετρό καθώς και
2) των έργων της επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής και
3) της λεωφόρου Κύμης, έργα τα οποία έχουν ήδη δρομολογηθεί από το υπουργείο Υποδομών», υπογραμμίζει ο Θανάσης Τσιάνος και συμπληρώνει: «Ενα επιπλέον οδικό έργο, το οποίο θα βοηθήσει σημαντικά την αποσυμφόρηση της λεωφόρου Κηφισού και είναι σκόπιμο να δρομολογηθείεπίσης αμέσως αφορά:
4) την αναβάθμιση του άξονα Ελευσίνας – Θήβας σε αυτοκινητόδρομο».
Τα πολλά φορτηγά και τα προβλήματα που προκαλούν
Ενας άλλος παράγοντας που προκαλεί κυκλοφοριακή συμφόρηση στο Ποτάμι, σύμφωνα με τον επίκουρο καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ) και πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Παναγιώτη Παπαντωνίου, είναι το μεγάλο ποσοστό βαρέων οχημάτων που κινούνται σε αυτό. Φορτηγά και νταλίκες, μάλιστα, έχουν αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με την προ πανδημίας περίοδο, εξαιτίας της αύξησης των εμπορευματικών μεταφορών.
Κατά τον ίδιο, ο Κηφισός καλύπτει μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων που δεν εξυπηρετούνται εύκολα από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην Αττική, ενώ συχνό (αν όχι καθημερινό) φαινόμενο αποτελούν οι βλάβες οχημάτων και τα τροχαία ατυχήματα. Για να λυθεί το πρόβλημα αυτό, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων αναφέρει πως είναι σημαντικό να βελτιωθεί η ανταπόκριση στα συμβάντα με κινητά συνεργεία και γερανούς.
Επίσης, όπως λέει, «πρέπει να δοθούν κίνητρα για να μην υπάρχουν τόσο πολλά φορτηγά οχήματα τις ώρες αιχμής (το πρωί και το απόγευμα). Και πλέον, επιβάλλεται να γίνουν παρεμβάσεις σε κόμβους που εμφανίζουν κυκλοφοριακά προβλήματα και οι οποίοι είναι καθημερινά οι ίδιοι». Τέλος, προτείνεται να δοθούν κίνητρα στους εργαζομένους ώστε να χρησιμοποιούν περισσότερο τα ΜΜΜ, ενώ χρήσιμη θα ήταν και η θέσπιση κλιμακωτών ωραρίων στην εργασία, αφού μπορούν να «μετακινήσουν» ένα πολύ σημαντικό κομμάτι των διαδρομών εκτός των ωρών αιχμής.
Πηγή: Έντυπη Έκδοση Τα Νέα
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου