Η νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ) των εργαζόμενων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) οδεύει προς την τελική υπογραφή από τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών, γνωστοποίησε στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη, με θέμα τις συλλογικές συμβάσεις του ΟΑΣΘ.
Κατά την πρωτολογία του, ο κ. Παπαδόπουλος δήλωσε ότι είναι θράσος να μιλάει ο ΣΥΡΙΖΑ για απαξίωση και εμπαιγμό στον ΟΑΣΘ, υπενθυμίζοντας ότι το 2017, με τις διατάξεις του άρθρου 30 του ν.4482/2017, ο ΟΑΣΘ κρατικοποιήθηκε και το προσωπικό του εντάχθηκε στο Ενιαίο Μισθολόγιο του Δημοσίου, με συνέπεια να εκπνεύσει η τελευταία συλλογική σύμβαση που ίσχυε και ουδέποτε, νομίμως, καταρτίστηκε νέα.
Ο υφυπουργός Μεταφορών διευκρίνισε ότι η μόνη νόμιμη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, που σύμφωνα με τον νόμο επιτρέπεται να καταρτιστεί, αφορά αποκλειστικά μη μισθολογικές παροχές, εφόσον βεβαίως εγκριθούν από τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών.
«Μη νόμιμες μισθολογικές παροχές από τη διοίκηση Παππά»
Σχετικά, ο κ. Παπαδόπουλος, πρόσθεσε: «Όταν η διοίκηση Παππά υπέγραψε μια κατ’ όνομα σύμβαση, ουδέποτε την υπέβαλε στο υπουργείο Οικονομικών για έγκριση, γιατί ήξερε ότι δεν μπορεί να εγκριθεί, καθώς περιελάμβανε μη νόμιμες μισθολογικές παροχές. Αυτό το γνώριζε πολύ καλά αφού σύμφωνα με την 274/2017 Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους την οποία και απεδέχθησαν οι αρμόδιοι Υπουργοί, σύμβαση η οποία περιείχε μισθολογικές παροχές, είναι άκυρη. Άρα εκείνο που αβίαστα προκύπτει είναι η κοροϊδία των εργαζομένων! Οι μόνοι βέβαια που ήταν “ευχαριστημένοι” ήταν μια μερίδα εργαζομένων στους οποίους δινόταν εκτός από την πρώτη και δεύτερη προσωπική διαφορά. Η παράνομη αυτή πρακτική κόστισε στους πολίτες περίπου 2,25 εκατομμύρια ευρώ ετησίως και μόλις διαπιστώθηκε, διεκόπη.»
Ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε επίσης ότι υπήρχε παντελής αδιαφορία για την έκδοση ΚΥΑ αντιστοίχισης σχετικά με το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας και το επίδομα ευθύνης και αυτό το θέμα λύθηκε οριστικά από την Κυβέρνηση της Ν.Δ.
Όπως ανέφερε, συγκεκριμένα, ο υφυπουργός Μεταφορών:
«Με την αριθ. 241175/2022 απόφαση:
- Η θέση του Αμαξοστασιάρχη αντιστοιχείται με την θέση του Προϊσταμένου υποδιευθύνσεων και καταβάλλεται επίδομα 350 ευρώ
- Η θέση του Επόπτη και του Συντονιστή Αρχιτεχνιτών αντιστοιχείται με την θέση Προϊσταμένων Μονοθέσιων, Διθέσεων και Τριθέσιων Δημοτικών Σχολείων με μηνιαία καταβολή επιδόματος ευθύνης 165 ευρώ
- Η θέση του σταθμάρχη , Ελεγκτή , Υπεύθυνου Γραφείου και Αρχιτεχνίτη
- αντιστοιχείται με τη θέση Υποδιευθυντή Σχολικής Μονάδας με επίδομα ευθύνης 150 ευρώ .
Επομένως, η ανησυχία σας και το όψιμο ενδιαφέρον της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι άκαιρα».
«Εχει ήδη συμφωνηθεί νέα ΣΣΕ»
Ο υφυπουργός Μεταφορών γνωστοποίησε ότι έχει ήδη συμφωνηθεί νέα ΣΣΕ, η οποία ήδη εγκρίθηκε από τη Διοίκηση και τη Γενική Συνέλευση των εργαζομένων και οδεύει προς την τελική υπογραφή από τα συναρμόδια Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών.
Κατά τη δευτερολογία του, ο κ. Παπαδόπουλος κάλεσε τον κ. Τριανταφυλλίδη να επισκεφθούν μαζί τον ΟΑΣΘ οποιαδήποτε στιγμή, προκειμένου να διαπιστώσει ότι δεν ευσταθούν οι ισχυρισμοί που προέβαλε, αλλά και να αναγνωρίσει την πρόοδο που έχει συντελεστεί στα θέματα συντήρησης, καθαριότητας των εγκαταστάσεων και τήρησης των μέτρων πρόληψης COVID.
Επιπλέον, ο υφυπουργός Μεταφορών υπογράμμισε τη σημαντική ενίσχυση του στόλου που έχει πραγματοποιηθεί τα τελευταία τρία χρόνια. Όπως ανέφερε: «Στις 19-8-2019 κυκλοφορούσαν 237 αστικά λεωφορεία σε όλο τον νομό Θεσσαλονίκης, συμπεριλαμβανομένων και των λεωφορείων των ΚΤΕΛ και με έναν συγκροτημένο σχεδιασμό, όπως η ανάθεση μέρος του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και η μίσθωση λεωφορείων που εκπόνησε το Υπουργείο και το οποίο έφερε επιτυχώς σε πέρας η διοίκηση Σκόδρα, σήμερα στη Θεσσαλονίκη, ο στόλος του Οργανισμού ανέρχεται σε 420 λεωφορεία, με στόχο στο αμέσως προσεχές διάστημα να φτάσουν τα 520 λεωφορεία».
Κλείνοντας ο κ. Παπαδόπουλος, τόνισε πως «το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την έλευση του Μετρό σχεδιάζει την επόμενη ημέρα της αστικής συγκοινωνίας με την αναδιάταξη και τη συνεργασία όλων των υφιστάμενων συγκοινωνιακών φορέων, προκειμένου να δώσει στους Θεσσαλονικείς τη συγκοινωνία που τους αξίζει».
Latest News
Ακίνητα: Αντίστροφη μέτρηση για διορθώσεις στο Ε9 και λιγότερο ΕΝΦΙΑ
Ποιοι θα πρέπει να υποβάλουν νέα δήλωση για την ακίνητη περιουσία τους - Ποιοι εξαιρούνται. Έως 31 Ιανουαρίου 2025 η υποβολή αρχικών και τροποποιητικών δηλώσεων ακίνητης περιουσίας.
ΕΦΚΑ: Με κατασχέσεις απειλούνται 2,4 εκατ. οφειλέτες
Στα ύψη έχουν εκτοξευτεί τα ληξιπρόθεσμα χρέη στα ασφαλιστικά ταμεία - Τι αποκαλύπτουν τα επίσημα στοιχεία
Απασχόληση: Ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος εργασίας στην Ελλάδα
Σταθερά σε διψήφιο ποσοστό παραμένει η προσδοκία για απασχόληση στην Ελλάδα, το α’ τρίμηνο του 2025, παρά την υποχώρηση των προθέσεων προσλήψεων. Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος.
Προς παράταση το πόθεν έσχες; - Τι λένε κυβερνητικές πηγές στον ΟΤ
Οι εν λόγω φορολογούμενοι θα πρέπει να υποβάλλουν τον Πόθεν Έσχες έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024 για τα εισοδήματα που απέκτησαν το 2022 και το 2023
ΔΥΠΑ: Ξεκινούν οι αιτήσεις για 315 θέσεις εργασιακών συμβούλων ΣΟΧ
Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων στη ΔΥΠΑ λήγει την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024 και ώρα 23:59
Χειμερινές διακοπές με voucher κοινωνικού τουρισμού της ΔΥΠΑ
Συνεχίζονται οι αιτήσεις συμμετοχής ξενοδοχείων-καταλυμάτων
Στην τελική ευθεία οι δηλώσεις Πόθεν Έσχες – Οι παγίδες
Τα σημεία κλειδιά για τις δηλώσεις Πόθεν Έσχες – Οι ημερομηνίες και οι «αόρατες» συναλλαγές
Κερδισμένοι και χαμένοι από τον νέο κανονισμό του ΕΦΚΑ - Ποια επιδόματα μπαίνουν στο στόχαστρο
Ο νέος ενιαίος κανονισμός πρόκειται να υπογραφεί και να τεθεί σε εφαρμογή εντός του 2025
«Λερναία Υδρα» τα κρατικά φέσια – Στα 3,5 δισ. οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου σε ιδιώτες
Φούσκωσαν κατά 700 εκατ. ευρώ μέσα σε 10 μήνες - Στα αζήτητα επιστροφές φόρων 230 εκατ. ευρώ
Ποια είναι τα 5 μυστικά των αφορολόγητων ενοικίων
Ποιοι φορολογούμενοι εξασφαλίζουν απαλλαγή από το φόρο στα ενοίκια - Οι προϋποθέσεις και οι διευκρινίσεις της ΠΟΜΙΔΑ