Η νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ) των εργαζόμενων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) οδεύει προς την τελική υπογραφή από τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών, γνωστοποίησε στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη, με θέμα τις συλλογικές συμβάσεις του ΟΑΣΘ.
Κατά την πρωτολογία του, ο κ. Παπαδόπουλος δήλωσε ότι είναι θράσος να μιλάει ο ΣΥΡΙΖΑ για απαξίωση και εμπαιγμό στον ΟΑΣΘ, υπενθυμίζοντας ότι το 2017, με τις διατάξεις του άρθρου 30 του ν.4482/2017, ο ΟΑΣΘ κρατικοποιήθηκε και το προσωπικό του εντάχθηκε στο Ενιαίο Μισθολόγιο του Δημοσίου, με συνέπεια να εκπνεύσει η τελευταία συλλογική σύμβαση που ίσχυε και ουδέποτε, νομίμως, καταρτίστηκε νέα.
Ο υφυπουργός Μεταφορών διευκρίνισε ότι η μόνη νόμιμη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, που σύμφωνα με τον νόμο επιτρέπεται να καταρτιστεί, αφορά αποκλειστικά μη μισθολογικές παροχές, εφόσον βεβαίως εγκριθούν από τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών.
«Μη νόμιμες μισθολογικές παροχές από τη διοίκηση Παππά»
Σχετικά, ο κ. Παπαδόπουλος, πρόσθεσε: «Όταν η διοίκηση Παππά υπέγραψε μια κατ’ όνομα σύμβαση, ουδέποτε την υπέβαλε στο υπουργείο Οικονομικών για έγκριση, γιατί ήξερε ότι δεν μπορεί να εγκριθεί, καθώς περιελάμβανε μη νόμιμες μισθολογικές παροχές. Αυτό το γνώριζε πολύ καλά αφού σύμφωνα με την 274/2017 Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους την οποία και απεδέχθησαν οι αρμόδιοι Υπουργοί, σύμβαση η οποία περιείχε μισθολογικές παροχές, είναι άκυρη. Άρα εκείνο που αβίαστα προκύπτει είναι η κοροϊδία των εργαζομένων! Οι μόνοι βέβαια που ήταν “ευχαριστημένοι” ήταν μια μερίδα εργαζομένων στους οποίους δινόταν εκτός από την πρώτη και δεύτερη προσωπική διαφορά. Η παράνομη αυτή πρακτική κόστισε στους πολίτες περίπου 2,25 εκατομμύρια ευρώ ετησίως και μόλις διαπιστώθηκε, διεκόπη.»
Ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε επίσης ότι υπήρχε παντελής αδιαφορία για την έκδοση ΚΥΑ αντιστοίχισης σχετικά με το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας και το επίδομα ευθύνης και αυτό το θέμα λύθηκε οριστικά από την Κυβέρνηση της Ν.Δ.
Όπως ανέφερε, συγκεκριμένα, ο υφυπουργός Μεταφορών:
«Με την αριθ. 241175/2022 απόφαση:
- Η θέση του Αμαξοστασιάρχη αντιστοιχείται με την θέση του Προϊσταμένου υποδιευθύνσεων και καταβάλλεται επίδομα 350 ευρώ
- Η θέση του Επόπτη και του Συντονιστή Αρχιτεχνιτών αντιστοιχείται με την θέση Προϊσταμένων Μονοθέσιων, Διθέσεων και Τριθέσιων Δημοτικών Σχολείων με μηνιαία καταβολή επιδόματος ευθύνης 165 ευρώ
- Η θέση του σταθμάρχη , Ελεγκτή , Υπεύθυνου Γραφείου και Αρχιτεχνίτη
- αντιστοιχείται με τη θέση Υποδιευθυντή Σχολικής Μονάδας με επίδομα ευθύνης 150 ευρώ .
Επομένως, η ανησυχία σας και το όψιμο ενδιαφέρον της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι άκαιρα».
«Εχει ήδη συμφωνηθεί νέα ΣΣΕ»
Ο υφυπουργός Μεταφορών γνωστοποίησε ότι έχει ήδη συμφωνηθεί νέα ΣΣΕ, η οποία ήδη εγκρίθηκε από τη Διοίκηση και τη Γενική Συνέλευση των εργαζομένων και οδεύει προς την τελική υπογραφή από τα συναρμόδια Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών.
Κατά τη δευτερολογία του, ο κ. Παπαδόπουλος κάλεσε τον κ. Τριανταφυλλίδη να επισκεφθούν μαζί τον ΟΑΣΘ οποιαδήποτε στιγμή, προκειμένου να διαπιστώσει ότι δεν ευσταθούν οι ισχυρισμοί που προέβαλε, αλλά και να αναγνωρίσει την πρόοδο που έχει συντελεστεί στα θέματα συντήρησης, καθαριότητας των εγκαταστάσεων και τήρησης των μέτρων πρόληψης COVID.
Επιπλέον, ο υφυπουργός Μεταφορών υπογράμμισε τη σημαντική ενίσχυση του στόλου που έχει πραγματοποιηθεί τα τελευταία τρία χρόνια. Όπως ανέφερε: «Στις 19-8-2019 κυκλοφορούσαν 237 αστικά λεωφορεία σε όλο τον νομό Θεσσαλονίκης, συμπεριλαμβανομένων και των λεωφορείων των ΚΤΕΛ και με έναν συγκροτημένο σχεδιασμό, όπως η ανάθεση μέρος του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και η μίσθωση λεωφορείων που εκπόνησε το Υπουργείο και το οποίο έφερε επιτυχώς σε πέρας η διοίκηση Σκόδρα, σήμερα στη Θεσσαλονίκη, ο στόλος του Οργανισμού ανέρχεται σε 420 λεωφορεία, με στόχο στο αμέσως προσεχές διάστημα να φτάσουν τα 520 λεωφορεία».
Κλείνοντας ο κ. Παπαδόπουλος, τόνισε πως «το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την έλευση του Μετρό σχεδιάζει την επόμενη ημέρα της αστικής συγκοινωνίας με την αναδιάταξη και τη συνεργασία όλων των υφιστάμενων συγκοινωνιακών φορέων, προκειμένου να δώσει στους Θεσσαλονικείς τη συγκοινωνία που τους αξίζει».
Latest News
Το e-mail της ΑΑΔΕ στα βενζινάδικα - Τι ζητά από τους πρατηριούχους
Ποια στοιχεία πρέπει να αποστείλουν οι πρατηριούχοι μέχρι το τέλος του μήνα
Πρόταση 5 αλλαγών στον φορολογικό κώδικα από ΓΣΕΒΕΕ - ΠΟΦΕΕ
Ανάγκη εξορθολογισμού των «δρακόντειων» προστίμων, των υψηλών τόκων υπερημερίας και άλλων δυσανάλογων κυρώσεων
Τι ισχύει για το δώρο Πάσχα των εργαζόμενων στον ιδιωτικό τομέα - Μέχρι πότε η καταβολή του
Δείτε αναλυτικά πώς υπολογίζεται το δώρο Πάσχα - Η ανακοίνωση της Επιθεώρησης Εργασίας
Επαγγελματίες: Αμφισβήτηση τεκμαρτού εισοδήματος με... «δήλωση πόθεν έσχες»
Αναλυτικά στοιχεία της περιουσιακής εικόνας και των συνθηκών διαβίωσης θα ζητήσει η Εφορία από όσους υποβάλουν αίτημα ελέγχου
Η επαναφορά των συμβάσεων εργασίας –Το αίτημα της ΓΣΕΕ και τι σημαίνει για μισθούς
Η μετενέργεια και η επεκτασιμότητα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας
ΑΑΔΕ: Συνάντηση Πιτσιλή – Lapecorella (ΟΟΣΑ) για το Φορολογικό Μοντέλο 3.0
Ερχονται οι πλήρως αυτοματοποιημένες και ψηφιοποιημένες, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση
Αντίστροφη μέτρηση για τη ρύθμιση οφειλών - Πότε λήγει η προθεσμία
Τι ανακοινώθηκε στη βουλή για την επιβολή προστίμων σχετικά με την καθυστέρηση σύνδεσης με την πλατφόρμα myDat
Έως τις 29 Απριλίου η αναβίωση «χαμένων» ρυθμίσεων - Η διαδικασία
Η εξόφληση των χρεών γίνεται μόνο με Ταυτότητα Οφειλής μέσω web banking και όχι μέσω IRIS ή καρτών
Πώς θα αμφισβητήσουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες το ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα
Ποια είναι η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες
Πρόγραμμα για ανέργους στη Β. Εύβοια με 100% επιδότηση - Πότε λήγουν οι αιτήσεις
Το πρόγραμμα αφορά την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας ανέργων 18-30 ετών