«Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του σχεδιασμού υποδομών και ό,τι έχουμε δεσμευτεί για την πόλη και τη Μακεδονία μας, ισχύει στο ακέραιο. Με το Μετρό που επιτέλους ολοκληρώνεται, αλλά και με σημαντικά έργα οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, καθώς και κτιριακών υποδομών, η Θεσσαλονίκη, πλέον γίνεται η πρωτεύουσα της νοτιοανατολικής Ευρώπης, η πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Ένας σύγχρονος κόμβος μεταφορών και υποδομών», τονίζει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Μακεδονία ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.
Μάλιστα, ο κ. Καραμανλής επισήμανε πως τόσα χρόνια δεν είχε γίνει ούτε καν το αυτονόητο για την πόλη. Δηλαδή η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης -όπως και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ή της Πάτρας – με σιδηρόδρομο και με το εθνικό οδικό δίκτυο. «Επιτέλους αυτό γίνεται πραγματικότητα», τόνισε και συμπλήρωσε: «Τέλος οι ψεύτικες υποσχέσεις. Η οδική σύνδεση με τον προβλήτα 6 κατασκευάζεται ήδη. Ενώ και το σιδηροδρομικό έργο έχει ήδη δημοπρατηθεί και η διαδικασία προχωρά πολύ γρήγορα -με τη μελετοκατασκευή που έχουμε πλέον θεσπίσει για τα σιδηροδρομικά- ώστε να είναι έτοιμο το 2027».
Επιπλέον, ο υπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο μεγάλο πακέτο έργων που αφορούν τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα γενικότερα, κάτι το οποίο υλοποιείται βήμα-βήμα. «Αρκεί να σας πω ότι περισσότερο από το ένα τρίτο του μεγάλου πακέτου έργων των 13 και πλέον δισ., δηλαδή πάνω από 5 δισ. ευρώ έργα, απαρτίζουν ένα συνεκτικό σχέδιο για την περιοχή».
Mετρό Θεσσαλονίκης: Στην τελική ευθεία
Ερωτηθείς για το Μετρό της Θεσσαλονίκης αλλά και τις επεκτάσεις του ο κ. Καραμανλής, αφού ξεκαθάρισε ότι η Νέα Δημοκρατία, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν θα εγκαινιάσει μουσαμάδες είπε ότι «δεν προσπαθήσαμε να ξεγελάσουμε τους Θεσσαλονικείς -που αρκετά έχουν υπομείνει τα προηγούμενα χρόνια- αλλά δουλεύουμε συστηματικά και χωρίς μεγάλα λόγια. Έχουμε πει, λοιπόν, ότι τρέχουμε να καλύψουμε τον χαμένο χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές, ώστε τέλος του 2023 να παραδοθεί στους πολίτες ολοκληρωμένο και λειτουργικό το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης. Συνεπώς μπαίνουμε στην τελική ευθεία».
Διαβάστε επίσης: ΣΔΙΤ: Εγκρίθηκαν 3 νέα έργα 300 εκατ. από τη διυπουργική επιτροπή
Όπως ανέφερε, οι δοκιμαστικές διαδρομές συνεχίζονται εντατικά και οι driverless συρμοί πηγαινοέρχονται μεταξύ των σταθμών Καλαμαριά και Σιντριβάνι. «Έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια των 18 πρώτων συρμών και θα προμηθευτούμε 15 επιπλέον. Επίσης έχει ξεκινήσει και η διαγωνιστική διαδικασία ΣΔΙΤ για τον Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό. Βλέπετε, δηλαδή, ότι η πρόοδος του έργου δεν είναι στα λόγια αλλά γίνεται στην πράξη, σε όλα τα επίπεδα», είπε.
Όσον αφορά τις επεκτάσεις ο Υπουργός Υποδομών επισήμανε ότι το πρώτο εξάμηνο, μετά την ολοκλήρωση του βασικού έργου, το Μετρό θα φτάσει και στην Καλαμαριά.
«Κι από εκεί και πέρα, θα προχωρήσουμε και προς δυτικά και προς ανατολικά. Ήδη έχουμε υπογράψει τη σύμβαση προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη, ενώ παράλληλα προχωρούμε τις μελέτες και για το ανατολικό κομμάτι, δηλαδή τη σύνδεση με το αεροδρόμιο».
Το Flyover λύνει το κυκλοφοριακό της πόλης
Επίσης, απαντώντας για το FlyOver, τόνισε ότι πρόκειται για ένα έργο που δίνει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, όχι μόνο για το σήμερα αλλά και για τις επόμενες γενιές. «Το FlyOver θα ανακουφίσει πολύ την κυκλοφοριακή συμφόρηση της πόλης. Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο, εναέριο αυτοκινητόδρομο, προϋπολογισμού 373 εκ. ευρώ, που θα κάνει τη ζωή και τη μετακίνηση των πολιτών πιο εύκολη και πιο ασφαλή. Ο σχεδιασμός για την υλοποίησή του προχωρά σε χρόνο ρεκόρ και ήδη έχουμε προσωρινό ανάδοχο».
Ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά και σε ένα έργο που θεωρείτο «ντροπή από το 2000» και αφορούσε το λεγόμενο «ορφανό χιλιόμετρο» στην Ποτίδαια, το οποίο ήδη έχει παραδοθεί. «Είχαμε δεσμευτεί, ότι οι Θεσσαλονικείς θα μπορούν να πάνε πιο γρήγορα και ασφαλέστερα στη Χαλκιδική. Και αυτό κάναμε. Και επιπλέον προχωράει κανονικά και ο οδικός άξονας Θέρμη–Γαλάτιστα, που έχει ανάλογη θλιβερή ιστορία με το «ορφανό» χιλιόμετρο. Και μπορώ να σας πω ότι προς το τέλος Αυγούστου και αυτό το έργο θα έχει τελειώσει, ώστε η πρόσβαση προς το δεύτερο και τρίτο πόδι της Χαλκιδικής να είναι πλέον ευκολότερη».
Χωρίς διόδια ο δρόμος Θεσσαλονίκη – Έδεσσα
Αλλά τα οδικά έργα στην περιοχή δεν σταματούν, αφού όπως είπε ο κ. Καραμανλής μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης και το Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και μάλιστα η Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ ήδη άναψε το πράσινο φως για το διαγωνισμό.
«Πρόκειται γiα ένα έργο με ενδεικτικό προϋπολογισμό 358,8 εκατομμυρίων συν ΦΠΑ, μήκους 80 χιλιομέτρων, με 3 έτη κατασκευαστική περίοδο και 27 έτη περίοδο λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης της υποδομής. Και δεν θα προβλέπονται διόδια», σημείωσε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «δεν έχουμε ιδεολογικές εμμονές, διότι θέλουμε τα έργα να γίνονται γρήγορα, με ασφάλεια και με χαμηλό κόστος. Δεν διστάσαμε και ούτε θα διστάσουμε να συνεργαστούμε με ιδιώτες προκειμένου να επιταχύνουμε τις διαδικασίες ή και να ξεμπλοκάρουμε έργα. Η εξυπηρέτηση των πολιτών και η πραγματοποίηση των έργων, ναι είναι αυτοσκοπός για εμάς».
Διαβάστε επίσης: Θεσσαλονίκη: H πρώτη ελληνική πόλη στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της UNESCO
«Επενδύουμε στα σιδηροδρομικά έργα»
Στο ερώτημα για τα σιδηροδρομικά έργα, ο κ. Καραμανλής κατέστησε σαφές ότι η κυβέρνηση επενδύει στον σιδηρόδρομο, υλοποιώντας το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στην χώρα, ύψους σχεδόν 5 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα για τη Βόρεια Ελλάδα, ο υπουργός τόνισε ότι «τα σιδηροδρομικά έργα Θεσσαλονίκη-Τοξότες και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, αποτελούν τμήματα του σχεδιαζόμενου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τα λιμάνια Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια Μπουργκάς-Βάρνα–Ρούσσε σε Μαύρη Θάλασσα και Δούναβη. Αντιλαμβάνεστε τη στρατηγική σημασία τους! Οι διαγωνισμοί ξεκίνησαν το Δεκέμβριο και πλέον εισέρχονται στο στάδιο του διαλόγου με τους συμμετέχοντες οικονομικούς φορείς».
Ο κ. Καραμανλής, στη συνέχεια, εξήγησε ότι, παρά τον πόλεμο και την ενεργειακή κρίση, που έχουν σαν αποτέλεσμα τις ανατιμήσεις των υλικών, το Υπουργείο έχει κάνει ήδη δύο παρεμβάσεις – πολύ σημαντικές, ώστε κανένα έργο να μη σταματήσει. «Και μέχρι στιγμής, όλα τα έργα του Υπουργείου είναι εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουμε θέσει. Προχωρούν κανονικά παρά τις αντίξοες διεθνείς συγκυρίες, πρώτα με την πανδημία, τώρα με τον πόλεμο και την ενεργειακή κρίση», ανέφερε.
«Οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες είναι πολύτιμοι συνεργάτες μας»
Ερωτηθείς για τον ΟΑΣΘ, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης της ΝΔ, «έχουμε έρθει αντιμέτωποι με παθογένειες πολλών ετών και φυσικά με όλα τα σοβαρά προβλήματα που δημιούργησε η κρατικοποίησή του το 2017. Δουλεύουμε με σχέδιο, λοιπόν, και μέρα με τη μέρα προσπαθούμε να κάνουμε την κατάσταση καλύτερη. Και χωρίς να λέμε φυσικά ότι έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα, οι Θεσσαλονικείς είμαι βέβαιος ότι βλέπουν την προσπάθεια και αντιλαμβάνονται τη διαφορά.
Μέσα σε 3 χρόνια, έχουμε καταφέρει να διπλασιάσουμε τα λεωφορεία που κυκλοφορούν στο δρόμο. Σε όλη αυτή την προσπάθεια που κάνουμε, λοιπόν, έχω πει πολλές φορές ότι οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες είναι πολύτιμοι συνεργάτες. Σε αυτούς βασιζόμαστε για να γίνεται η κατάσταση κάθε μέρα και καλύτερη». Επίσης, σύμφωνα με τον υπουργό, υπάρχει και καλή πρόθεση και διάθεση για να ικανοποιούνται λογικά αιτήματα , αλλά και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι «θα πρέπει να επιδείξουν την ίδια καλή πρόσθεση και διάθεση και να μην απειλούν με ομηρία μια πόλη».
Δημοσιονομική πειθαρχία-κοινωνική δικαιοσύνη
Τέλος, απαντώντας στο ερώτημα για τις εκλογές, οι οποίες πάνε για την άνοιξη του 2023, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι η ΝΔ τέτοια μεγάλα ζητήματα ΔΕΝ τα βλέπει «κομματικά γυαλιά». Όπως για άλλη μια φορά απέδειξε ο Πρωθυπουργός, κάνουμε ακριβώς το αντίθετο: Βάζουμε το εθνικό συμφέρον πάνω από το κομματικό, όπως επιτάσσουν οι αρχές που μας κληροδότησε ο ιδρυτής μας Κωνσταντίνος Καραμανλής. Μπορούσαμε να κάνουμε εκλογές μετά το καλοκαίρι και όλοι ξέρουν ότι θα τις κερδίζαμε. Δεν τις κάνουμε όμως, γιατί δεν είναι αυτό το συμφέρον του τόπου».
Κλείνοντας σημείωσε ότι αν ο χειμώνας είναι δύσκολος, θα είναι για όλον τον κόσμο, όχι μόνο για την Ελλάδα. «Κι όμως μέχρι τώρα, η Ελλάδα, αντιμετώπισε τις αλλεπάλληλες κρίσεις -πανδημία, πόλεμο, ενεργειακή- με αποτελεσματικότερο τρόπο από άλλες θεωρητικά ισχυρότερες ευρωπαϊκές χώρες. Η Κυβέρνηση, δουλεύοντας με σχέδιο και ορθή στόχευση εξαρχής, μπόρεσε και στάθηκε δίπλα στους πολίτες. Κι αυτό θα εξακολουθήσουμε να κάνουμε. Είναι δέσμευση. Στις δυσκολίες, κανείς μόνος του. Πετυχαίνοντας τη δύσκολη ισορροπία: δημοσιονομική πειθαρχία-κοινωνική δικαιοσύνη».
Latest News
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Όμιλος ΑKTOR: Μπόνους 1 εκατ. σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Σε εσωτερική ενημέρωση, ο όμιλος ΑΚΤOR ανακοίνωσε ότι θα μοιράσει μπόνους σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης