Σε τέσσερα «μέτωπα» επηρεάζει τη ναυτιλία ο υψηλός πληθωρισμός και η πολιτική ανόδου των επιτοκίων που ακολουθούν οι κεντρικοί τραπεζίτες. Ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv εντόπισε αυτές τις «περιοχές» που επηρεάζονται από τον υψηλό πληθωρισμό.

-Πρώτον, η άνοδος των τιμών σε συνδυασμό με την τεχνική ύφεση από τις κεντρικές τράπεζες στοχεύουν στη μείωση της κατανάλωσης αγαθών και στη μείωση των επενδύσεων. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να επηρεάσει τους ναύλους από τη μείωση της ζήτησης πλοίων.

Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία – ΗΠΑ: Σημαντική υποχώρηση στις παραγγελίες για εμπορεύματα

-Δεύτερον, οι αυξήσεις των επιτοκίων –κάτι που πιθανώς θα συνεχιστεί ακόμη και το 2023– αυξάνουν το κόστος χρηματοδότησης, καθιστώντας τη λήψη της απόφασης χρηματοδότησης για έναν πλοιοκτήτη πιο δύσκολη.

-Η ανάγκη χρήσης περισσότερων ιδίων κεφαλαίων και μικρότερου χρέους, το οποίο θα γίνει πιο ακριβό για την απόκτηση περιουσιακών στοιχείων, μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη δραστηριότητα στη αγορά μεταχειρισμένων πλοίων και να ωθήσει τις αξίες των πλοίων χαμηλότερα.

-Επίσης, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι πολλοί πλοιοκτήτες μπορεί να επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν μετρητά για να εξοφλήσουν υπάρχοντα δάνεια και με αυτόν τον τρόπο να βελτιώσουν τις ταμειακές ροές τους, αντί να προχωρήσουν στην απόκτηση νέων πλοίων με πρόσθετο δανεισμό, μειώνοντας επίσης τη ζήτηση για πλοία στην second hand αγορά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα