Για την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στον τηλεοπτικό σταθμό Mega και στην εκπομπή «Κοινωνία ώρα Mega», με τον κ. Ιορδάνη Χασαπόπουλο και την κ. Ανθή Βούλγαρη.
«Συνδέουμε το λιμάνι με το αεροδρόμιο. Φανταστείτε πόσο απλό θα είναι για κάποιον ξένο τουρίστα ή για έναν Έλληνα ταξιδιώτη, που έρχεται στο Ελευθέριος Βενιζέλος και θέλει να πάει στον Πειραιά, σε 55 λεπτά, κατευθείαν στο μεγάλο λιμάνι», σχολίασε ο κ. Καραμανλής.
Διαβάστε επίσης: Μητσοτάκης στα εγκαίνια στο Μετρό: «Ο Πειραιάς αλλάζει και το πρώτο λιμάνι της χώρας αποκτά τη θέση που του αξίζει»
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι με την επέκταση του Μετρό: «Πρώτα από όλα, ο Πειραιάς μία πόλη και αυτή πολύ κορεσμένη από κίνηση και πολύ προβληματική τους καλοκαιρινούς μήνες, γίνεται πια μία πόλη πιο ανθρώπινη, με ένα μέσο πιο μοντέρνο, βιώσιμο καθαρό».
Δεύτερον, υπογράμμισε πόσο εντυπωσιακός είναι ειδικά ο σταθμός στο Δημοτικό Θέατρο, όπου οι ειδικοί επιστήμονες του Υπουργείου Πολιτισμού και οι αρχιτέκτονες της Αττικό Μετρό, με μία αρμονική συνεργασία, έχουν αναδείξει τα εντυπωσιακά αρχαιολογικά ευρήματα.
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το βοτσαλωτό δάπεδο, που βρέθηκε κατά την κατασκευή του σταθμού, αποσπάστηκε, συντηρήθηκε και επανατοποθετήθηκε. Επίσης αναδείχθηκε και το υδρευτικό σύστημα του αρχαίου Πειραιά, το οποίο είναι επισκέψιμο, χωρίς να χρειαστεί να αγοράσει κανείς εισιτήριο, καθώς βρίσκεται στην είσοδο του σταθμού.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι με τους συνολικά έξι σταθμούς της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά, καθώς είχαν παραδοθεί το 2020 και οι τρεις σταθμοί σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια, θα χρησιμοποιούν το Μετρό πάνω από 130.000 επιβάτες.
Αναφέρθηκε επίσης στα άλλα έργα, που θα αντιμετωπίσουν το κυκλοφοριακό ζήτημα στο Λεκανοπέδιο, όπως η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, αλλά και τα απαραίτητα οδικά έργα, όπως η επέκταση της λεωφόρου Κύμης, η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως, η επέκταση στη Ραφήνα.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι στόχος της Κυβέρνησης είναι να συνεχιστεί η ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, έτσι ώστε το 33% με 35% των μετακινήσεων του πληθυσμού να γίνεται με αστικές συγκοινωνίες.
«Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αυξήσαμε το στόλο των λεωφορείων, κάναμε προσλήψεις, μειώσαμε το εισιτήριο. Έχει γίνει μία πολύ σοβαρή και μεθοδική δουλειά. Χρειάζεται συνεχώς βελτίωση, διότι η καθημερινότητα των πολιτών πλέον έχει τεράστιες απαιτήσεις», υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ανέφερε επίσης ότι, πλέον, σχεδόν το 72% των χρηστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα έχουν μηνιαίες ή εβδομαδιαίες κάρτες με πολύ μεγάλες εκπτώσεις.
Εμείς δεν πρόκειται να εγκαινιάσουμε μουσαμάδες. Περίτρανη απόδειξη ήταν και αυτό που κάναμε χθες
Όσον αφορά στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής τόνισε: «Εμείς δεν πρόκειται να εγκαινιάσουμε μουσαμάδες. Δεν πρόκειται να κάνουμε φιέστες χωρίς αντίκρισμα, όπως γινόταν στο παρελθόν. Περίτρανη απόδειξη ήταν και αυτό που κάναμε χθες. Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, εγκαινίασε τους τρεις σταθμούς και μία ώρα μετά δόθηκαν στην κυκλοφορία».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εκτίμησε επίσης ότι: «Αυτό που δείξαμε χθες στον Πειραιά, στην ουσία αποδεικνύει ότι μπορούμε να έχουμε και Μετρό και αρχαία». Υπενθύμισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης βάσει του χρονοδιαγράμματος θα δοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος του 2023 και σημείωσε ότι πλέον φεύγουν οι λαμαρίνες από τα εργοτάξια και αποδίδονται οι πλατείες πίσω στους Θεσσαλονικείς, μετά από 15 χρόνια.
«Εμείς φιέστες δεν θα κάνουμε. Σήμερα που μιλάμε γίνονται δρομολόγια δοκιμαστικά σε όλο το μήκος του υπογείου σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη. Είδατε κανένα από τα κυβερνητικά στελέχη να κάνουν τις γελοιότητες που γινόντουσαν παλιά;», σχολίασε.
«Το 2019 είχαμε 232 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη. Σήμερα, με τη σύμπραξη του ιδιωτικού τομέα, φτάσαμε στα 440. Είναι αρκετά; Όχι, δεν είναι αρκετά. Συνεχώς κάνουμε προσπάθεια να ενισχύσουμε τους στόλους. Αλλά ο στόλος της Θεσσαλονίκης δεν έχει καμία σχέση με αυτό που συνέβαινε πριν από τρία χρόνια», ανέφερε επίσης ο κ. Καραμανλής.
Σεβόμαστε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι αυτή η Κυβέρνηση έχει κάνει πάνω από 1.500 προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες. «Δεν πρέπει να βλέπουμε πλέον τον ιδιώτη ως μπαμπούλα. Εμείς σεβόμαστε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι εκεί που υπάρχουν ελλείψεις δεν θα συνεργαστούμε με τον ιδιωτικό τομέα. Έχουμε δώσει συγκοινωνιακό έργο περίπου στο 20% των δρομολογίων και αυτό είναι κάτι το οποίο έχει αποδείξει ότι πάει πολύ καλά. Αυτό λένε οι ίδιοι οι επιβάτες», ανέφερε και πρόσθεσε: «Πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν ζούμε στο 1980, ούτε στο 1970 και κάνουμε ό,τι γίνεται σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης. Ενώνουμε δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα».
Για το leasing, δηλαδή την εκμίσθωση οχημάτων, σημείωσε πως είναι κάτι που κάνουν όλοι οι φορείς αστικών συγκοινωνιών σε όλο τον κόσμο. «Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο δημιουργούνται αντιδράσεις», δήλωσε.
Τόνισε ότι ο ΗΣΑΠ θα έπρεπε να είχε εξαγγείλει νωρίτερα την αυριανή απεργία και προανήγγειλε δικαστική προσφυγή, εκτιμώντας ότι καθώς ο νόμος είναι σαφέστατος, κατά πάσα πιθανότητα η απεργία αυτή θα κριθεί παράνομη και καταχρηστική.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε τέλος ότι το Πάτρα – Πύργος βρίσκεται σε φάση υλοποίησης και θα είναι έτοιμο σε 36 μήνες. Συγκεκριμένα το μεγαλύτερο κομμάτι του νέου δρόμου θα δοθεί στην κυκλοφορία το 2024 και το υπόλοιπο το 2025.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο