Παρομοιάζοντας τον Ελαιώνα με έναν κοιμώμενο γίγαντα που ξυπνάει, ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Κώστας Μπακογιάννης «σφύριξε» επίσημα πριν λίγη ώρα την έναρξη του έργου της Διπλής Ανάπλασης. Το μεγάλο έργο θα αλλάξει την εικόνα του Βοτανικού και θα μεγαλώσει την πόλη της Αθήνας με όχημα το νέο, υπερσύγχρονο γήπεδο του Παναθηναϊκού.
«Εδώ το 2026 θα χαιρόμαστε το καλύτερο γήπεδο της Ελλάδας», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπακογιάννης, κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου, στο σημείο ακριβώς όπου θα βρίσκεται η αρένα του νέου γηπέδου, που ακολούθησε την έγκριση των τευχών του διαγωνισμού από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Αθηναίων.
Διαβάστε επίσης: Γεωργιάδης – γήπεδο ΠΑΟ: Εγκρίθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τη διπλή ανάπλαση
«Νιώθουμε χαρά, ενθουσιασμό και κάποια υπερηφάνεια σήμερα διότι το μέλλον άρχισε. Η αρένα του Παναθηναϊκού δημοπρατήθηκε οριστικά. Είναι η αρχή της επίσημης διαδικασίας για την οποία δουλέψαμε σκληρά τα τελευταία χρόνια», τόνισε ο Δήμαρχος Αθηναίων, κάνοντας λόγο για μια απόφαση που έγραψε ιστορία. Παράλληλα, όπως ενημέρωσε προχωρούν οι απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες ως τα Χριστούγεννα.
Ο σχεδιασμός της Διπλής Ανάπλασης προβλέπει τη μεγαλύτερη χωροταξική και πολεοδομική παρέμβαση στη μεταπολεμική ιστορία της Αθήνας και το μεγαλύτερο έργο που έχει ποτέ υλοποιήσει ο Δήμος Αθηναίων. Στην πρώτη της φάση, που ξεκίνησε σήμερα, μετά από μια 12ετία αποεπένδυσης στον πυρήνα της πόλης λόγω της οικονομικής κρίσης και μια σειρά ματαιώσεων και εμποδίων ετών, θα αλλάξει η εικόνα του Βοτανικού.
Μια νέα βιώσιμη πόλη στον Βοτανικό
Ο κ. Μπακογιάννης δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη σημερινή «σκληρή πραγματικότητα του Ελαιώνα», μετά από δεκαετίες εγκατάλειψης και αδιαφορίας, που οδήγησαν σε άναρχη δόμηση, έλλειψη στοιχειωδών υποδομών, κενές και αναξιοποίητες εκτάσεις, σωρούς από μπάζα και σκουπίδια, ανομία, λιγοστούς κατοίκους. Μια πραγματικότητα που θα αλλάξει άρδην χάρη στην πολεοδομική εξυγίανση, τη δημιουργία νέων χώρων πρασίνου και την επένδυση εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Όπως έχει ανακοινωθεί, στη Διπλή Ανάπλαση θα επενδυθούν συνολικά 267 εκατ. δημόσιων, ευρωπαϊκών και ιδιωτικών πόρων, ενώ εκτιμάται ότι θα κινητοποιηθούν 470 εκατ. ευρώ ιδιωτικών επενδύσεων.
«Πλέον μιλούν τα έργα. Η Διπλή Ανάπλαση περνάει στην πράξη. Πρόκειται για ένα αναπτυξιακό πρόγραμμα με δύο πόλους. Ένα βαθιά κοινωνικό πρόγραμμα. Στον Βοτανικό δημιουργείται μια νέα πόλη, με σύγχρονα κριτήρια βιωσιμότητας και αειφορίας. Στον σχεδιασμό προβλέπονται λίγο λιγότερο από το 50% θα είναι πράσινο. Παράλληλα, στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, σε μια πυκνοδομημένη περιοχή του κέντρου, η πόλη θα κερδίσει έναν πνεύμονα πρασίνου», σημείωσε ο κ. Μπακογιάννης.
Καθρέφτης της δυναμικής της Αθήνας
Ο δρόμος για την προκήρυξη του διεθνούς ανοιχτού διαγωνισμού για τη μελέτη και κατασκευή του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού άνοιξε πριν ένα δεκαήμερο με την έγκριση της τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων του έργου. Αυτή περιλαμβάνει πιο ήπια πολεοδομικά μεγέθη υπέρ των χώρων πρασίνου.
Όπως επαναβεβαίωσε ο κ. Μπακογιάννης, τα χρονοδιαγράμματα στα οποία έχει δεσμευτεί η δημοτική αρχή τηρούνται κανονικά, προκειμένου το 2026 να ορθώνεται στον Βοτανικό ένα σύγχρονο και λειτουργικό γήπεδο, που θα εκπληρώνει τις προδιαγραφές FIFA/UEFA με δυναμικότητα τουλάχιστον 38.500 και ως 40.000 θέσεων. Επίσης, η αρένα θα περιλαμβάνει 1.300 θέσεις σε σουίτες, 325 θέσεις πάρκινγκ και 7 εμπορικά καταστήματα.
«Έχει σχεδιαστεί για να αντικατοπτρίζει τη δυναμική της πόλης», σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι θα είναι ένα γήπεδο με το παγκόσμιο αποκλειστικό προνόμιο, όχι μόνο να βρίσκεται σε έναν ιστορικό τόπο, αλλά έχει και απώτερη οπτική αναφορά στον λόφο της Ακρόπολης.
Πληρώντας τις προδιαγραφές υπερσύγχρονων σταδίων σε όρους υποδομών και τεχνολογίας, το νέο γήπεδο φιλοδοξεί να γίνει τοπόσημο για την πόλη, προκειμένου να προσελκύει επισκέπτες και οικογένειες όχι μόνο για τους αγώνες, αλλά και για περιήγηση και ψυχαγωγία.
Ο προϋπολογισμός κατασκευής του έργου ανέρχεται σε 123 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ. Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το Ταμείο Ανάκαμψης. Όπως σχολίασε, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο Δήμαρχος, η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη και δεν αναμένεται καμία εμπλοκή με τη DGComp, δηλαδή τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ο Δήμαρχος Αθηναίων τόνισε ότι σήμερα πια δεν τον φοβίζει τίποτα σε σχέση με το έργο. «Η δημοπράτηση είναι θωρακισμένη. Είχαμε μπροστά μας ένα βουνό από εμπόδια και τα ξεπεράσαμε ένα – ένα. Σήμερα πλέον το νερό έχει μπει στο αυλάκι, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα επαναπαυθούμε», είπε, τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα πολύπλοκο έργο που ο Δήμος θα παρακολουθεί βήμα-βήμα. Σήμερα, ως προς τις απαλλοτριώσει, υπάρχουν δύο εκκρεμότητες στο ευρύτερο οικοδομικό τετράγωνο, όμως, όπως ξεκαθάρισε, «ο χώρος του γηπέδου είναι απολύτως καθαρός».
Έρχονται κι άλλοι διαγωνισμοί
Για την ολοκλήρωση του πλάνου στον Ελαιώνα, μετά τη δημοπράτηση του γηπέδου, μένουν οι υποδομές που αφορούν σε κοινόχρηστους χώρους, δρόμους, δίκτυα, χώρους πρασίνου για το σύνολο της περιοχής και οι εγκαταστάσεις του Ερασιτέχνη. Η μελέτη για το έργο των υποδομών βαίνει προς ολοκλήρωση, προκειμένου άμεσα να προχωρήσει η δημοπράτηση. Όπως ξεκαθάρισε, μάλιστα, ο κ. Μπακογιάννης, τα συνοδά έργα θα δημοπρατηθούν και θα υλοποιηθούν από τον Δήμο Αθηναίων χωρίς καμία εμπλοκή της Περιφέρειας Αττικής,
Όσον αφορά στις εγκαταστάσεις για τον Ερασιτέχνη, η μελέτη έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση, υπάρχει πολύ συνεργασία του Ερασιτέχνη με τις τράπεζες, σχετικά με το έργο, που αφορά αθλητικές εγκαταστάσεις άνω των 7.000 τ.μ. «Μια κυψέλη για τα παιδιά και τους νέους της Αθήνας. Είναι λοιπόν θέμα χρόνου για να ξεκινήσουμε την αδειοδοτική διαδικασία», ανέφερε.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο