Ο εδρεύων στην Ταϊβάν (αλλά με την κεντρική μονάδα παραγωγής στην Κίνα) τεχνολογικός γίγαντας Foxconn, γνωστός για τη συναρμολόγηση του iPhone της Apple και πολλών ακόμα συσκευών κινητών τηλεφώνων, ηλεκτρονικών υπολογιστών και άλλων συσκευών υψηλής τεχνολογίας, αποκάλυψε την Τρίτη ότι ελπίζει κάποτε να κατασκευάσει αυτοκίνητα για λογαριασμό της Tesla, καθώς επιχειρεί να ενισχύσει τις γραμμές παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στο πλαίσιο της στρατηγικής διαφοροποίησης των λειτουργιών της, που εφαρμόζει.
Μιλώντας στην ετήσια Ημέρα Τεχνολογίας της εταιρείας, ο πρόεδρός της Λιου Γιανγκ Γουέι είπε ότι η Foxconn, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρονικών ειδών στον κόσμο, θέλει να επαναλάβει το επίπεδο επιτυχίας του και στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων για λογαριασμό διαφόρων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Όχι στην ηπειρωτική Κίνα
«Βάσει των στοιχείων που έχουμε για την κατασκευή ηλεκτρονικών υπολογιστών και έξυπνων κινητών τηλεφώνων, κατέχουμε σήμερα μερίδιο περίπου 40 με 45% της αγοράς. Όντας φιλόδοξοι και με υψηλούς στόχους, επιθυμία μας είναι να επαναλάβουμε και στον κλάδο του αυτοκινήτου την επιτυχία που έχουμε στον κλάδο της τεχνολογίας ψηφιακών πληροφοριών και επικοινωνιών. Πρώτο σκαλοπάτι είναι για μας να αποκτήσουμε μερίδιο 5% στην παγκόσμια κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων έως το έτος 2025», είπε χαρακτηριστικά ο Λιου.
Διαβάστε ακόμα: Πρόστιμο στην Foxconn για «παράνομη» επένδυση στην Κίνα
Και για να εντυπωσιάσει ακόμα περισσότερο το ακροατήριό του, ο κινέζος μάνατζερ εξέφρασε την ελπίδα να έρθει κάποια ημέρα που θα κατασκευάζονται και «Tesla για λογαριασμό της Tesla» σε μονάδες παραγωγής στην Ταϊβάν, στην Ταϊλάνδη και στις ΗΠΑ. Όχι δηλαδή στην κολοσσιαία μονάδα παραγωγής της Foxconn στην κινεζική επαρχία Σεντσέν – αυτή που απασχολεί περίπου μισό εκατομμύριο εργαζομένους και τα κτίρια της οποίας οι υπεύθυνοι της εταιρείας έχουν περιβάλει με δίχτυα για να συγκρατούν όσους βουτούν από… ενθουσιασμό στο κενό.
Διπλωματική η δήλωση;
Η Foxconn δηλαδή μοιάζει να θέλει να «κλέψει» την Tesla από την Κίνα για λογαριασμό της Ταϊβάν. Εκτός κι αν η δήλωση του επικεφαλής του ομίλου έγινε για διπλωματικούς λόγους, για την εξομάλυνση των σχέσεων του μεγάλου αφεντικού της Tesla, του πολυσχιδούς και πολυπράγμονος, αλλά καμιά φορά και αλαζονικά επιπόλαιου επιχειρηματία Ίλον Μασκ, με την Ταϊπέι.
Η ρεπόρτερ του Reuters, Σάρα Γου, προσπάθησε να έρθει σε επαφή με την Tesla για να σχολιάσει τη δήλωση του προέδρου της Foxconn αλλά, όπως η ίδια γράφει, δεν έλαβε άμεσα απάντηση στο αίτημά της. Όπως εξηγεί η Γου, η Tesla κατασκευάζει όλα τα μοντέλα της σε δικές της μονάδες παραγωγής και έχει καταφέρει να αυξήσει εντυπωσιακά την παραγωγική της ικανότητα.
Προ δεκαημέρου η εταιρεία του ανακοίνωσε ότι η παραγωγή της στο κεντρικό εργοστάσιο στη Σαγκάη αυξήθηκε κατά 8% το Σεπτέμβριο συγκριτικά με τον Αύγουστο και εκτινάχθηκε σε επίπεδο-ρεκόρ από το Δεκέμβριο του 2019, που άρχισε να λειτουργεί η μονάδα.
Η ρεπόρτερ του Reuters θυμίζει ότι πρόσφατα ο Μασκ εξόργισε τις αρχές της Ταϊπέι όταν πρότεινε ως λύση στις εντάσεις μεταξύ Κίνας και Ταϊβάν την εκχώρηση στο Πεκίνο μεγαλύτερου ελέγχου στο νησί που κάποτε ονομαζόταν Φορμόζα ή «Εθνικιστική Κίνα», διότι εκεί κατέφυγαν το 1949 οι εθνικιστές του Τσανγκ Κάι Σεκ μετά την επικράτηση των κομμουνιστών του Μάο Τσε Τουνγκ στον κινεζικό εμφύλιο πόλεμο – που επισήμως δεν έχει λήξει, αφού δεν έχει υπογραφεί ανακωχή.
Διαβάστε ακόμα: Πιο σταθερή αλυσίδα εφοδιασμού προβλέπει η Foxconn για το β΄εξάμηνο
Παραγωγή για λογαριασμό τρίτων
Ο Λιου ξεκαθάρισε ότι η Foxconn δεν φιλοδοξεί να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το δικό της εμπορικό σήμα. Απλώς θέλει οι πελάτες της να «πουλούν πολλά ηλεκτρικά, τα οποία θα κατασκευάζονται στην Ταϊβάν, την Ταϊλάνδη και τις ΗΠΑ». Για τον σκοπό αυτό η εταιρεία διαπραγματεύεται με παράγοντες στην Ινδονησία και την Ινδία, πρόσθεσε ο Λιου.
Τα τελευταία χρόνια η Foxconn επεκτάθηκε στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και ημιαγωγών, συνάπτοντας μεγάλες συμφωνίες με την αμερικανική νεοφυή εταιρεία Fisker Inc και με τον ινδικό όμιλο Vedanta Ltd. «Η Foxconn αξιοποιεί τη 48χρονη εμπειρία της στην κατασκευή ηλεκτρονικών συσκευών υψηλής τεχνολογίας για να μειώσει στο μισό τους χρόνους σχεδιασμού ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να περιορίσει το κόστος ανάπτυξης και παραγωγής τους κατά το ένα τρίτο» είπε χαρακτηριστικά ο Λιου.
Ο μάνατζερ έφερε ως παράδειγμα επιτυχίας το Luxgen n7, ένα 7θέσιο ηλεκτροκίνητο SUV που κατασκευάζει η Foxtron, μια κοινοπραξία της Foxconn και της ταϊβανέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας Yulon Motor Co Ltd. «Μέσα σε λιγότερο από δύο ημέρες το Luxgen n7 έλαβε περισσότερες από 15.000 προπαραγγελίες», τόνισε ο Λιου.
Το DNA της Foxconn
«Παρά τις παγκόσμιες προκλήσεις της πανδημίας της Covid και της πολεμικής σύγκρουσης στην Ευρώπη, η Foxconn διατήρησε τη στρατηγική της για τα ηλεκτρικά οχήματα. Η ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας ήταν πάντα στο DNA της Foxconn. Το παγκόσμιο αποτύπωμά μας σε 24 χώρες μάς δίνει ένα τεράστιο πλεονέκτημα για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της βιομηχανίας κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων», είπε ο Λιου.
Η μετοχή της Foxconn έκλεισε με πτώση 1,4% την Τρίτη στο Χρηματιστήριο της Σαγκάης, ενώ ο γενικός δείκτης ενισχύθηκε κατά 1,2%. Από την αρχή του έτους η μετοχή της εταιρείας εμφανίζει οριακές απώλειες της τάξεως του 0,5%. Η χρηματιστηριακή αξία της επιχείρησης υπολογίζεται στα 45,5 δισ. δολάρια ΗΠΑ.
Latest News
«Τσίμπησε» ο πληθωρισμός στη Γερμανία τον Νοέμβριο
Η αύξηση των τιμών στις υπηρεσίες επιβάρυνε το σύνολο του πληθωρισμού στη Γερμανία
Κενό εξουσίας στην Ευρώπη «βλέπει» ο Ντράγκι
Ο πρώην επικεφαλής της ΕΚΤ αναφέρθηκε στα πολιτικά δεινά που υπάρχουν σε Γαλλία και Γερμανία
Σι Τζινπίνγκ: Ένας εμπορικός πόλεμος με τις ΗΠΑ δεν θα είχε «νικητή»
Ο Σι Τζινπίνγκ δήλωσε ότι «η Κίνα είναι έτοιμη να συνεχίσει τον διάλογο με την αμερικανική κυβέρνηση»
Οι εκκαθαριστές της Evergrande πωλούν το ιδιωτικό Airbus του ιδιοκτήτη
Το 2017 ο ιδρυτής της Evergrande βρέθηκε στην κορυφή της λίστας των πλουσίων του Forbes στην Κίνα με συνολική καθαρή περιουσία σχεδόν 43 δισ. δολ.
AllianceBernstein: Μηνύει την Ελβετία για διαγραφή χρέους της Credit Suisse ύψους 17 δισ.
Η αμερικανική διαχειρίστρια περιουσιακών στοιχείων διεκδικεί 225 εκατ. δολάρια για την υπόθεση της Credit Suisse
Η Boeing επανεκκινεί την παραγωγή 737 MAX έναν μήνα μετά τη λήξη της απεργίας
Οι περίπου 4.200 παραγγελίες για το 737 MAX από αεροπορικές εταιρείες αναμένεται ότι θα δώσει σημαντική ώθηση στα έσοδα της εταιρείας
Μέρντοχ vs Μέρντοχ: Ο «πατριάρχης» χάνει τη δίκη για την κληρονομιά
Η προσπάθεια του μεγιστάνα των ΜΜΕ να δώσει τον έλεγχο της αυτοκρατορίας του στον γιο Λάχλαν απορρίπτεται
Προσπαθούν να τα ξαναβρούν - Η ΕΕ προσεγγίζει τον Ίλον Μασκ
Η Χένα Βίρκκουνεν προσπαθεί να αποκαταστήσει τις σχέσεις με τον Ίλον Μασκ, αφού ο προκάτοχός της προκάλεσε την οργή του
Συμφωνία μαμούθ στις μεσιτείες ασφαλίσεων: Η Gallagher αποκτά αντι 13,5 δισ. δολ. την AssuredPartners
Η συμφωνία της Gallagher θεωρειται η μεγαλύτερη πώληση μεσίτη ασφάλισης των ΗΠΑ σε έναν στρατηγικό αγοραστή στην ιστορία του κλάδου.
Έρχονται τα εργοστάσια τσιπ - Ο ρόλος Μπάιντεν και Τραμπ
Λιγότερη εξάρτηση από το εξωτερικό ήταν ο κύριος στόχος της κυβέρνησης Μπάιντεν ενισχύοντας την αμερικανική παραγωγή τσιπ