Ο εδρεύων στην Ταϊβάν (αλλά με την κεντρική μονάδα παραγωγής στην Κίνα) τεχνολογικός γίγαντας Foxconn, γνωστός για τη συναρμολόγηση του iPhone της Apple και πολλών ακόμα συσκευών κινητών τηλεφώνων, ηλεκτρονικών υπολογιστών και άλλων συσκευών υψηλής τεχνολογίας, αποκάλυψε την Τρίτη ότι ελπίζει κάποτε να κατασκευάσει αυτοκίνητα για λογαριασμό της Tesla, καθώς επιχειρεί να ενισχύσει τις γραμμές παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στο πλαίσιο της στρατηγικής διαφοροποίησης των λειτουργιών της, που εφαρμόζει.

Μιλώντας στην ετήσια Ημέρα Τεχνολογίας της εταιρείας, ο πρόεδρός της Λιου Γιανγκ Γουέι είπε ότι η Foxconn, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρονικών ειδών στον κόσμο, θέλει να επαναλάβει το επίπεδο επιτυχίας του και στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων για λογαριασμό διαφόρων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Όχι στην ηπειρωτική Κίνα

«Βάσει των στοιχείων που έχουμε για την κατασκευή ηλεκτρονικών υπολογιστών και έξυπνων κινητών τηλεφώνων, κατέχουμε σήμερα μερίδιο περίπου 40 με 45% της αγοράς. Όντας φιλόδοξοι και με υψηλούς στόχους, επιθυμία μας είναι να επαναλάβουμε και στον κλάδο του αυτοκινήτου την επιτυχία που έχουμε στον κλάδο της τεχνολογίας ψηφιακών πληροφοριών και επικοινωνιών. Πρώτο σκαλοπάτι είναι για μας να αποκτήσουμε μερίδιο 5% στην παγκόσμια κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων έως το έτος 2025», είπε χαρακτηριστικά ο Λιου.

Διαβάστε ακόμα: Πρόστιμο στην Foxconn για «παράνομη» επένδυση στην Κίνα

Και για να εντυπωσιάσει ακόμα περισσότερο το ακροατήριό του, ο κινέζος μάνατζερ εξέφρασε την ελπίδα να έρθει κάποια ημέρα που θα κατασκευάζονται και «Tesla για λογαριασμό της Tesla» σε μονάδες παραγωγής στην Ταϊβάν, στην Ταϊλάνδη και στις ΗΠΑ. Όχι δηλαδή στην κολοσσιαία μονάδα παραγωγής της Foxconn στην κινεζική επαρχία Σεντσέν – αυτή που απασχολεί περίπου μισό εκατομμύριο εργαζομένους και τα κτίρια της οποίας οι υπεύθυνοι της εταιρείας έχουν περιβάλει με δίχτυα για να συγκρατούν όσους βουτούν από… ενθουσιασμό στο κενό.

Διπλωματική η δήλωση;

Η Foxconn δηλαδή μοιάζει να θέλει να «κλέψει» την Tesla από την Κίνα για λογαριασμό της Ταϊβάν. Εκτός κι αν η δήλωση του επικεφαλής του ομίλου έγινε για διπλωματικούς λόγους, για την εξομάλυνση των σχέσεων του μεγάλου αφεντικού της Tesla, του πολυσχιδούς και πολυπράγμονος, αλλά καμιά φορά και αλαζονικά επιπόλαιου επιχειρηματία Ίλον Μασκ, με την Ταϊπέι.

Η ρεπόρτερ του Reuters, Σάρα Γου, προσπάθησε να έρθει σε επαφή με την Tesla για να σχολιάσει τη δήλωση του προέδρου της Foxconn αλλά, όπως η ίδια γράφει, δεν έλαβε άμεσα απάντηση στο αίτημά της. Όπως εξηγεί η Γου, η Tesla κατασκευάζει όλα τα μοντέλα της σε δικές της μονάδες παραγωγής και έχει καταφέρει να αυξήσει εντυπωσιακά την παραγωγική της ικανότητα.

Προ δεκαημέρου η εταιρεία του ανακοίνωσε ότι η παραγωγή της στο κεντρικό εργοστάσιο στη Σαγκάη αυξήθηκε κατά 8% το Σεπτέμβριο συγκριτικά με τον Αύγουστο και εκτινάχθηκε σε επίπεδο-ρεκόρ από το Δεκέμβριο του 2019, που άρχισε να λειτουργεί η μονάδα.

Η ρεπόρτερ του Reuters θυμίζει ότι πρόσφατα ο Μασκ εξόργισε τις αρχές της Ταϊπέι όταν πρότεινε ως λύση στις εντάσεις μεταξύ Κίνας και Ταϊβάν την εκχώρηση στο Πεκίνο μεγαλύτερου ελέγχου στο νησί που κάποτε ονομαζόταν Φορμόζα ή «Εθνικιστική Κίνα», διότι εκεί κατέφυγαν το 1949 οι εθνικιστές του Τσανγκ Κάι Σεκ μετά την επικράτηση των κομμουνιστών του Μάο Τσε Τουνγκ στον κινεζικό εμφύλιο πόλεμο – που επισήμως δεν έχει λήξει, αφού δεν έχει υπογραφεί ανακωχή.

Διαβάστε ακόμα: Πιο σταθερή αλυσίδα εφοδιασμού προβλέπει η Foxconn για το β΄εξάμηνο

Παραγωγή για λογαριασμό τρίτων

Ο Λιου ξεκαθάρισε ότι η Foxconn δεν φιλοδοξεί να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το δικό της εμπορικό σήμα. Απλώς θέλει οι πελάτες της να «πουλούν πολλά ηλεκτρικά, τα οποία θα κατασκευάζονται στην Ταϊβάν, την Ταϊλάνδη και τις ΗΠΑ». Για τον σκοπό αυτό η εταιρεία διαπραγματεύεται με παράγοντες στην Ινδονησία και την Ινδία, πρόσθεσε ο Λιου.

Τα τελευταία χρόνια η Foxconn επεκτάθηκε στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και ημιαγωγών, συνάπτοντας μεγάλες συμφωνίες με την αμερικανική νεοφυή εταιρεία Fisker Inc και με τον ινδικό όμιλο Vedanta Ltd. «Η Foxconn αξιοποιεί τη 48χρονη εμπειρία της στην κατασκευή ηλεκτρονικών συσκευών υψηλής τεχνολογίας για να μειώσει στο μισό τους χρόνους σχεδιασμού ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να περιορίσει το κόστος ανάπτυξης και παραγωγής τους κατά το ένα τρίτο» είπε χαρακτηριστικά ο Λιου.

Ο μάνατζερ έφερε ως παράδειγμα επιτυχίας το Luxgen n7, ένα 7θέσιο ηλεκτροκίνητο SUV που κατασκευάζει η Foxtron, μια κοινοπραξία της Foxconn και της ταϊβανέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας Yulon Motor Co Ltd. «Μέσα σε λιγότερο από δύο ημέρες το Luxgen n7 έλαβε περισσότερες από 15.000 προπαραγγελίες», τόνισε ο Λιου.

Το DNA της Foxconn

«Παρά τις παγκόσμιες προκλήσεις της πανδημίας της Covid και της πολεμικής σύγκρουσης στην Ευρώπη, η Foxconn διατήρησε τη στρατηγική της για τα ηλεκτρικά οχήματα. Η ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας ήταν πάντα στο DNA της Foxconn. Το παγκόσμιο αποτύπωμά μας σε 24 χώρες μάς δίνει ένα τεράστιο πλεονέκτημα για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της βιομηχανίας κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων», είπε ο Λιου.

Η μετοχή της Foxconn έκλεισε με πτώση 1,4% την Τρίτη στο Χρηματιστήριο της Σαγκάης, ενώ ο γενικός δείκτης ενισχύθηκε κατά 1,2%. Από την αρχή του έτους η μετοχή της εταιρείας εμφανίζει οριακές απώλειες της τάξεως του 0,5%. Η χρηματιστηριακή αξία της επιχείρησης υπολογίζεται στα 45,5 δισ. δολάρια ΗΠΑ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Πολυτέλεια: Αυξήσεις εκτός τόπου και χρόνου – Ποιοι παίκτες επηρεάζονται
Διεθνή |

Αυξήσεις στην πολυτέλεια εκτός τόπου και χρόνου - Ποιοι παίκτες επηρεάζονται

Μεγαλύτερο αντίτιμο καλούνται να καταβάλουν οι καταναλωτές στην πολυτέλεια, την ίδια στιγμή που σπεύδουν να καταγγείλουν τον «πληθωρισμό της απληστίας» με την τιμή των βασικών προϊόντων του σούπερ μάρκετ να αυξάνεται ταχύτερα από το κόστος των πρώτων υλών. Και παρά το γεγονός ότι είναι δύσκολο να καταλάβουν πότε το πολύ… γίνεται πάρα πολύ, οι αυξήσεις […]