Το διττανθρακικό νάτριο ή το γνωστό σε όλους μπέικιν πάουντερ, αποτελεί μια ουσία που είναι περισσότερο γνωστή για τις μαγειρικές χρήσεις, ωστόσο μια εταιρεία στο Λονδίνο σκοπεύει να τη χρησιμοποιήσει για την αντιμετώπιση των ρύπων από τον κλάδο της ναυτιλίας.
Συγκεκριμένα, η βρετανική εταιρεία SodaFlexx επεξεργάζεται ένα Project, για την αντιμετώπιση των εκπομπών καυσαερίων από τα πλοία με σκόνη διττανθρακικού νατρίου. Η ιδέα προσαρμόστηκε από την αποδεδειγμένη επίγεια τεχνολογία, όπου η σκόνη διττανθρακικού νατρίου εγχέεται απευθείας στα καυσαέρια για να εξουδετερώσει τις ενώσεις θείου.
Διαβάστε επίσης: Αλγόριθμος μειώνει τις εκπομπές ρύπων στη ναυτιλία κατά 15%
Μέσω χημικών αντιδράσεων το οξείδιο του θείου μετατρέπεται σε θειικό νάτριο, το οποίο στη συνέχεια είτε απελευθερώνεται με ασφάλεια στην ατμόσφαιρα είτε μπορεί να «συλληφθεί» από ειδικό υβριδικό σύστημα της SodaFlexx και να ανακυκλωθεί στην ξηρά.
Οι δοκιμές
Μετά από τρία χρόνια δοκιμών, το σύστημα καθαρισμού καυσαερίων εγκαταστάθηκε στο πλοίο «Yeoman», ένα φορτηγό πλοίο χύδην ξηρού φορτίου χωρητικότητας 96.772 dwt που ανήκει στην Bontrup, και αποδείχθηκε τόσο επιτυχημένο, ώστε ο ιδιοκτήτης έχει ζητήσει ένα δεύτερο σύστημα που θα εγκατασταθεί στο πλοίο «Bontrup Amsterdam».
Η εφαρμογή βρίσκεται επί του παρόντος στη διαδικασία απόκτησης διπλώματος ευρεσιτεχνίας στις ΗΠΑ και η SodaFlexx δοκιμάζει μια ακόμη νέα τεχνολογία προσαρμόζοντας τα συστήματα για την επεξεργασία και διαχείριση των ρύπων CO2 από κινητήρες πλοίων. Οι δοκιμές σε μικρότερη κλίμακα ήταν επιτυχημένες και προγραμματίζεται εγκατάσταση σε πλοίο για το 1ο τρίμηνο του 2023.
Latest News
Σκύρος: Πρόταση για τη ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα
Έτοιμη για την «πράσινη» ακτοπλοΐα δηλώνει η Σκύρος
Πώς το σύστημα δικαιωμάτων άνθρακα πλήττει τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες
Με τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων που απαλλάσσονται από τέλη και τα δωρεάν δικαιώματα που δίνονται στους αερομεταφορείς, μεγάλο μέρος των πτήσεων δεν καλύπτεται από το σύστημα
Οι μισές μεγάλες κινεζικές πόλεις... βυθίζονται - Πάνω από 1 δισ. καταστροφές
Στον επόμενο αιώνα, σχεδόν το ένα τέταρτο της παράκτιας γης θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο από το επίπεδο της θάλασσας
«Βροχή» υποβολής φακέλων στον ΔΕΔΔΗΕ για «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»
Το «ξαφνικό τέλος» του προγράμματος και του net-metering «φράκαρε» την πλατφόρμα. Ποιοι πρέπει να περάσουν στο νέο μοντέλο του net-billing
«Amazonia bond»: Το ομόλογο του Αμαζονίου και οι προκλήσεις για τη Λ. Αμερική
Πού κολλάνε μέχρι στιγμής οι διαπραγματεύσεις
Γιατί προσέλαβαν πρώην CEO της Shell ως σύμβουλο πράσινων επενδύσεων
Ο Μπεν βαν Μπέρντεν ηγήθηκε της ώθησης της Shell στα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
ΟΤΕ: Πώς θα έρθει η βιώσιμη ανάπτυξη
H ημερίδα διοργανώθηκε από το Executive MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ και τη Nestle, στις εγκαταστάσεις της OTE Academy
Πώς η κλιματική αλλαγή μας οδηγεί στην φτώχεια
Ο κόσμος οδεύει προς αύξηση σχεδόν 3 βαθμών της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη