Το διττανθρακικό νάτριο ή το γνωστό σε όλους μπέικιν πάουντερ, αποτελεί μια ουσία που είναι περισσότερο γνωστή για τις μαγειρικές χρήσεις, ωστόσο μια εταιρεία στο Λονδίνο σκοπεύει να τη χρησιμοποιήσει για την αντιμετώπιση των ρύπων από τον κλάδο της ναυτιλίας.

Συγκεκριμένα, η βρετανική εταιρεία SodaFlexx επεξεργάζεται ένα Project, για την αντιμετώπιση των εκπομπών καυσαερίων από τα πλοία με σκόνη διττανθρακικού νατρίου. Η ιδέα προσαρμόστηκε από την αποδεδειγμένη επίγεια τεχνολογία, όπου η σκόνη διττανθρακικού νατρίου εγχέεται απευθείας στα καυσαέρια για να εξουδετερώσει τις ενώσεις θείου.

Διαβάστε επίσης: Αλγόριθμος μειώνει τις εκπομπές ρύπων στη ναυτιλία κατά 15%

Μέσω χημικών αντιδράσεων το οξείδιο του θείου μετατρέπεται σε θειικό νάτριο, το οποίο στη συνέχεια είτε απελευθερώνεται με ασφάλεια στην ατμόσφαιρα είτε μπορεί να «συλληφθεί» από ειδικό υβριδικό σύστημα της SodaFlexx και να ανακυκλωθεί στην ξηρά.

Οι δοκιμές

Μετά από τρία χρόνια δοκιμών, το σύστημα καθαρισμού καυσαερίων εγκαταστάθηκε στο πλοίο «Yeoman», ένα φορτηγό πλοίο χύδην ξηρού φορτίου χωρητικότητας 96.772 dwt που ανήκει στην Bontrup, και αποδείχθηκε τόσο επιτυχημένο, ώστε ο ιδιοκτήτης έχει ζητήσει ένα δεύτερο σύστημα που θα εγκατασταθεί στο πλοίο «Bontrup Amsterdam».

Η εφαρμογή βρίσκεται επί του παρόντος στη διαδικασία απόκτησης διπλώματος ευρεσιτεχνίας στις ΗΠΑ και η SodaFlexx δοκιμάζει μια ακόμη νέα τεχνολογία προσαρμόζοντας τα συστήματα για την επεξεργασία και διαχείριση των ρύπων CO2 από κινητήρες πλοίων. Οι δοκιμές σε μικρότερη κλίμακα ήταν επιτυχημένες και προγραμματίζεται εγκατάσταση σε πλοίο για το 1ο τρίμηνο του 2023.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Κλιματική κρίση: Η ευρωπαϊκή εμπορία άνθρακα πιάνει λιγότερο από το 25% των εκπομπών των αεροπορικών εταιρειών
Green |

Πώς το σύστημα δικαιωμάτων άνθρακα πλήττει τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες

Με τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων που απαλλάσσονται από τέλη και τα δωρεάν δικαιώματα που δίνονται στους αερομεταφορείς, μεγάλο μέρος των πτήσεων δεν καλύπτεται από το σύστημα