Αυξημένος τζίρος, αλλά λιγότερες πωλήσεις σε όγκο και αύξηση της ιδιωτικής ετικέτας συνθέτουν την εικόνα των σουπερμάρκετ το τελευταίο διάστημα.

H αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κινήθηκε θετικά σε αξία παρουσιάζοντας αύξηση κατά 4,6% το πρώτο εννεάμηνο του 2022 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο. Η τάση αυτή οδηγείται από τα τρόφιμα, τόσο τα φρέσκα (αύξηση 6,6%) όσο και τα τυποποιημένα (5,5%), ενώ αντίστοιχα οι μεγάλες κατηγορίες της οικιακής χρήσης, καθώς και της προσωπικής φροντίδας, παρουσιάζουν μικρότερη αύξηση πωλήσεων σε αξία, στο 1% και 0,6% αντίστοιχα. Η εικόνα αυτή προκύπτει από μελέτη της NielsenIQ για την πορεία του λιανεμπορίου τροφίμων το εννεάμηνο του 2022.

Εξετάζοντας, ωστόσο, τις πωλήσεις ανά τεμάχια οι κατηγορίες αυτές παρουσιάζουν στο σύνολό τους αρνητική τάση, γεγονός που υποδηλώνει σύμφωνα με τη μελέτη της NielsenIQ ότι η ανάπτυξη της αγοράς είναι πληθωριστική και άρα δεν οφείλεται σε αυξημένη ζήτηση/κατανάλωση, τουλάχιστον σε επίπεδο εννεαμήνου.

Διαβάστε επίσης: Καλάθι του νοικοκυριού: Τι προβλέπει η υπουργική απόφαση

Οσον αφορά την εξέλιξη της κατανάλωσης στους διαφορετικούς τύπους καταστημάτων, τη μεγαλύτερη ανάπτυξη παρουσιάζουν τα μικρότερα σε τετραγωνικά καταστήματα (100-400 τ.μ.) κατά 5,7%, γεγονός που οφείλεται, μεταξύ άλλων, και στην αναδιάρθρωση του λιανεμπορίου με τις συνεχείς εξαγορές μικρότερων αλυσίδων ή μεμονωμένων καταστημάτων από τους ισχυρότερους παίκτες του κλάδου.

Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ. Σε επίπεδο γεωγραφικών περιοχών ο τουρισμός φαίνεται να ενίσχυσε σημαντικά την αγοραστική δυναμική της περιφέρειας, τουλάχιστον για το υπό εξέταση χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα οι περιοχές της Κρήτης, αλλά και της Πελοποννήσου, να εμφανίζουν αύξηση 7,4% και 6,8% αντίστοιχα. Πάντως, σύμφωνα με τη μελέτη της NielsenIQ, η  εκτόξευση του πληθωρισμού προφανώς έχει σε πολύ μεγάλο βαθμό επηρεάσει και την απόδοση ορισμένων από τις μεγαλύτερες κατηγορίες προϊόντων σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με ορισμένες από τις βασικές κατηγορίες στον κλάδο των τροφίμων, όπως το ψωμί και τα ζυμαρικά, να οφείλουν την αύξηση του τζίρου τους κυρίως στην αύξηση της μέσης τιμής πώλησής τους, η οποία ανήλθε στο 13% και 10,1% αντίστοιχα, ενώ στην περίπτωση των σπορέλαιων η μέση τιμής της κατηγορίας αυξήθηκε κατά 38,9%.

Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Το πρώτο κουδούνι έφερε εκτίναξη του τζίρου

Σημαντική ήταν και η μεταβολή της μέσης τιμής στον κλάδο των χαρτικών και σε όλες τις βασικές κατηγορίες που τον απαρτίζουν, με τη μέση τιμή στα ρολά κουζίνας να αυξήθηκε κατά 15,6%, ενώ για το χαρτί υγείας η αύξηση αυτή ανήλθε στο 12,7%.

Ο καταναλωτής εξακολουθεί να προβληματίζεται για τις τιμές, καθώς νιώθει περισσότερο από ποτέ ότι ακολουθούν ανοδική πορεία (από το 72% το 2020 στο 99%το 2022) με βάση το πιο ανανεωμένα στοιχεία της έρευνας των Shopper Trends της NielsenIQ. Μάλιστα, η κατάσταση αυτή οδηγεί το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να συνεχίζει την ανοδική πορεία του, έχοντας φτάσει το 14,4% (εξαιρουμένου του Discount καναλιού), μια αυξητική τάση που ξεκίνησε από τα μέσα του 2021 και έπειτα, όταν άρχισαν να παρουσιάζονται γενικότερες πληθωριστικές τάσεις στην αγορά.

Πηγή: Έντυπη Έκδοση Τα Νέα

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κοινωνία