Συναντήσεις με εκπροσώπους γενικών διευθύνσεων και τμημάτων της ΕΕ που ασχολούνται με την ηλεκτροκίνηση, είχε, προ ημερών, στις Βρυξέλλες ο καθηγητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ, Δημήτρης Μάρδας, προκειμένου να διερευνήσει τις δυνατότητες χρηματοδότησης του σχεδίου της Namco για την κατασκευή του πρώτου αμιγώς ελληνικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου που θα παράγεται στη Θεσσαλονίκη.
Το ακριβές χρονοδιάγραμμα για το εγχείρημα «θα χαραχτεί όταν βρεθεί λύση στην χρηματοδότηση του όλου σχεδίου. Τα χρήματα της Επιτροπής φυσικά δεν αρκούν για κάτι τέτοιο… αλλά δεν παύει να προσελκύουν το ενδιαφέρον» δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο κ. Μάρδας.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Kινεζική «έφοδος» στην Ευρώπη;
Οι δυνατότητες στις Βρυξέλλες
Σε σχέση με την επίσκεψή του στις Βρυξέλλες, ο κ. Μάρδας δήλωσε: «Επισκέφθηκα τις Βρυξέλλες για να δω ποιες Γενικές Διευθύνσεις της Επιτροπής και ειδικότερα ποια Τμήματά τους ασχολούνται με την ηλεκτροκίνηση, τι ακριβώς επιδιώκουν να κάνουν και τι δράσεις ενισχύουν. Είχε προηγηθεί βέβαια μια πρώτη διερεύνηση ενώ ήμουν στην Ελλάδα με θέμα τις απαιτούμενες επαφές, έτσι ώστε να κερδίσουμε χρόνο και να είμαστε πιο έτοιμοι. Επίσης, καθώς εργαζόμουν παλαιότερα στη Γενική Διεύθυνση της Εσωτερικής Αγοράς, εύκολα και μέσω γνωριμιών βρήκα τα άτομα που χρειαζόμουν να δω στην Επιτροπή και να συλλέξω τις πληροφορίες που επιθυμούσα. Στο σύνολο των πληροφοριών αυτό, έψαξα να βρω επίσης τα κονδύλια που υπάρχουν και τις άμεσες χρηματοδοτήσεις εκ μέρους της Επιτροπής στο πλαίσιο της όλης πολιτικής της για την ηλεκτροκίνηση. Κάποια είναι ευρύτερα γνωστά, όπως παραδείγματος χάριν αυτά που εντάσσονται στο πρόγραμμα Horizon, κάποια άλλα λιγότερο γνωστά. Οι διαπροσωπικές επαφές πάντοτε θα συνεχίσουν να παίζουν σημαντικό ρόλο σε κάθε project, καθώς αντλούνται γρήγορα πληροφορίες και διευκολύνουν πολύ τη δουλειά κάθε ενδιαφερόμενου παρά την ύπαρξη της ηλεκτρονικής επικοινωνίας, η οποία έχει τις δικές της φυσικά δυνατότητες».
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Μάρδας γνωστοποίησε ο ίδιος, με πρόσφατη ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι ξεκίνησε συνεργασία με την εταιρεία Namco «που παρήγαγε σε παλαιότερα χρόνια το θρυλικό Pony. Στόχος: η παραγωγή ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Θεσσαλονίκη…από μια λοιπόν εταιρία που έχει ήδη παρελθόν στην παραγωγή οχημάτων. Ένα δύσκολο εγχείρημα… αλλά συναρπαστικό!».
Αρχή όλων η χρηματοδότηση
Ερωτηθείς εάν έχουν τεθεί οι βασικές γραμμές για το εγχείρημα και πόσο εύκολο είναι να δούμε σύντομα παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τη Θεσσαλονίκη δήλωσε: «Ομολογουμένως είναι ένα δύσκολο εγχείρημα για πολλούς και διάφορους λόγους, που μου έγιναν ακόμη πιο σαφείς μετά τις συζητήσεις που είχα με στελέχη της Επιτροπής. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, όλοι θέλουν μερίδια σε αυτήν την αγορά… αλλά κάθε τέτοια προσπάθεια νομίζω ότι αξίζει τον κόπο για πολλούς λόγους. Είναι πολύ νωρίς για να θέσουμε ένα χρονοδιάγραμμα των εργασιών της παραγωγής ενώ έχουμε μπροστά μας να ξεπεράσουμε αρκετά εμπόδια -όπως γίνεται συνήθως σε κάθε επένδυση- πριν μπούμε στην τελική ευθεία. Ακριβές χρονοδιάγραμμα θα χαραχτεί όταν βρεθεί λύση στην χρηματοδότηση του όλου σχεδίου. Τα χρήματα της Επιτροπής φυσικά δεν αρκούν για κάτι τέτοιο… αλλά δεν παύει να προσελκύουν το ενδιαφέρον. Αρχή όλων είναι λοιπόν η χρηματοδότηση του όλου έργου και αυτή είναι, όπως γνωρίζετε, η δουλειά μου».
Η συνεργασία του κ. Μάρδα με την εταιρεία αφορά στο κομμάτι της χρηματοδότησης. Όπως εξηγεί ο ίδιος: «Υπάρχουν πολλές πηγές εύρεσης χρημάτων. Αρχικά, θα αποκλείσουμε όσες δεν μας εξυπηρετούν ή δεν είμαστε επιλέξιμοι ή δεν είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτές. Πλην της Επιτροπής και των άμεσων χρηματοδοτήσεων της, το δεύτερο και κυριότερο βήμα είναι οι δυνατότητες εύρεσης χρημάτων από το Εθνικό σκέλος (ΕΣΠΑ κ.λπ.), όπως και από τη διεθνή αγορά. Αυτό καταλαβαίνετε απαιτεί μια προσεκτική και συστηματική προετοιμασία, η οποία θα μας δείξει από την πλευρά της και τις δυνατότητες χρηματοδότησης του όλου σχεδίου. Βέβαια, αν και η NAMCO είναι μια υπαρκτή εταιρία με τις εγκαταστάσεις της, τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις και το παρελθόν της, τα προβλήματα της γραφειοκρατίας και ότι σχετικό, δεν λύνονται όμως μόνο με τα όσα έχει σήμερα στα χέρια της. Απομένει να προχωρήσουμε ακολουθώντας τους υφιστάμενους κανόνες και πρακτικές, ενώ πορευόμενοι θα δούμε τι άλλα εμπόδια θα συναντήσουμε… Οπότε περπατάμε προσεκτικά αποφεύγοντας ότι λάθη αφορούν εμάς και ξεπερνώντας κάθε περιορισμό που οφείλεται στο εξωτερικό μας περιβάλλον… Αυτή η προσπάθεια είναι και η γοητεία του όλου σχεδίου!».
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος