Εντυπωσιακά κέρδη ρεκόρ λόγω της μεγάλης ανόδου των ναύλων, ανακοίνωσε η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία του κόσμου, προειδοποιώντας ωστόσο ότι η παγκόσμια κοινότητα βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο μεγάλης ύφεσης.
Ειδικότερα, ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός Maersk, κατέγραψε κέρδη ρεκόρ για το τρίτο τρίμηνο και ταυτόχρονα σταδιακή επιβράδυνση της ζήτησης, λόγω των προβλημάτων στην παγκόσμια οικονομία.
Η Maersk που θεωρείται ευρέως βαρόμετρο για το παγκόσμιο εμπόριο, ανέφερε κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων (EBITDA) 10,9 δισ. δολάρια, καταγράφοντας αύξηση περίπου 60% σε σχέση με το 2021.
Διαβάστε επίσης: Η μεθανόλη στο στόχαστρο της Maersk
Παράλληλα, η εταιρεία επιβεβαίωσε το guidance της για το EBITDA, ύψους 37 δισ. δολαρίων, και ελεύθερες ταμειακές ροές άνω των 24 δισ.δολαρίων.
Οι ναύλοι και η… καταιγίδα που έρχεται
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Søren Skou επεσήμανε ότι τα «εξαιρετικά αποτελέσματα» οφείλονται στη συνεχιζόμενη άνοδο των ναύλων, αλλά είναι σαφές ότι έχουν κορυφωθεί και θα αρχίσουν να ομαλοποιούνται το τέταρτο τρίμηνο λόγω πτώσης της ζήτησης και άμβλυνσης των διαταραχών στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Όπως σημείωσε ο Skou, τα κέρδη από τις δραστηριότητες της εταιρείας θα μειωθούν τους επόμενους μήνες.
«Είναι πολλά τα μαύρα σύννεφα στον ορίζοντα: ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση στην Ευώπη, ο υψηλός πληθωρισμός και η επικείμενη παγκόσμια ύφεση. Τα παραπάνω επιβαρύνουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει την παγκόσμια ζήτηση για logistics. Ενώ αναμένουμε ότι η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας θα οδηγήσει σε μια πιο ήπια αγορά στους Ωκεανούς, θα συνεχίσουμε να επιδιώκουμε τις ευκαιρίες ανάπτυξης στο πλαίσιο της επιχείρησής μας».
Αξίζει να σημειωθεί πως στην έκθεσή της για το δεύτερο τρίμηνο, η Maersk ανέφερε μια επικείμενη επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης containerships εν μέσω αποδυνάμωσης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και συμφόρησης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία δήλωσε την Τετάρτη ότι η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να συρρικνωθεί μεταξύ 2% και 4% το 2022, σημειώνοντας ότι οι ναύλοι μειώθηκαν το τρίτο τρίμηνο καθώς η ζήτηση μετριάστηκε και μειώθηκαν οι κινεζικοί περιορισμοί για την Covid-19.
Οι μετοχές της Maersk στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια σημείωσαν πτώση έως και 6% κατά τις πρώτες συναλλαγές.
Latest News
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM