Η κινεζική Cosco Shipping Holdings επιβεβαίωσε την υλοποίηση ενός μεγάλου προγράμματος ναυπήγησης νέων πλοίων, ανακοινώνοντας ότι υπέγραψε τη συμφωνία για παραγγελίες 12 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας 24.000 TEU.
Τα πλοία ναυπηγούνται με πρόωση διπλού καυσίμου, σχεδιασμένα να υποστηρίζουν τη μακροπρόθεσμη αναπτυξιακή στρατηγική και τη μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία με τη χρήση μεθανόλης. Η αξία των νέων παραγγελιών αποτιμώνται στα 239,85 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο και κάτι λιγότερο από 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια συνολικά.
Διαβάστε επίσης: Συμβιβασμός για την επένδυση της Cosco στο Αμβούργο
Οι παραδόσεις
Τα νέα πλοία θα κατασκευαστούν σε δύο δόσεις, με πέντε από αυτά να ναυπηγοούνται από την Dalian Cosco KHI Ship Engineering (DACKS). Αυτή η ομάδα «γιγάντιων» πλοίων θα παραδοθεί μεταξύ Φεβρουαρίου 2027 και Ιουνίου 2028.
Το δεύτερο σύνολο επτά πλοίων θα κατασκευαστεί από την Nantong Cosco KHI Ship Engineering (NACKS) και αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ των ετών 2026 – 2028.
Επιπλέον 288.000 TEU στον στόλο της Cosco
Τον Σεπτέμβριο του 2022, πληροφορίες ανέφεραν ότι η Cosco σχεδίαζε μια επένδυση 4,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την επέκταση του στόλου, συμπεριλαμβανομένων εξαιρετικά μεγάλων πλοίων καθώς και μεσαίου μεγέθους containerships στην περιοχή των 15.000 TEU. Ο όμιλος ανέφερε ότι διαθέτει ήδη 34 νέα πλοία συνολικής χωρητικότητας 580.000 TEU. Η νέα παραγγελία προσθέτει στην υπάρχουσα χωρητικότητα επιπλέον 288.000 TEU.
Η COSCO κατατάσσεται ως η τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο από άποψη χωρητικότητας.
Στις αρχές Οκτωβρίου, η Maersk αποκάλυψε ότι έχει υπογράψει με τη Hyundai Heavy Industries συμφωνία για οκτώ containerships μεταφορικής ικανότητας 16.000 teu, τα οποία πρόκειται να παραδοθούν το πρώτο τρίμηνο του 2024. Η εν λόγω συμφωνία έρχεται με options για ακόμη τέσσερα πλοία, με παράδοση το 2025.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda