Χιλιάδες άρθρα βρετανικών εφημερίδων κατακλύζονται με την είδηση της αύξησης του πληθωρισμού, αναλύσεις για τους επόμενους μήνες αλλά και προτάσεις «επιβίωσης» για να βγει κάποιος σχετικά αλώβητος από το κύμα των ανατιμήσεων. Όμως το φράγμα του 10% που ξεπεράστηκε και που είναι το υψηλότερο των τελευταίων 40 ετών για την χώρα δεν μπορεί να αφήσει κανένα ανεπηρέαστο. Για τους Βρετανούς καταναλωτές όλα ακριβαίνουν: από τις τιμές των προϊόντων, ακόμα και των βασικών, μέχρι τους ενεργειακούς λογαριασμούς. Αυτομάτως αυτή η κατάσταση εντείνει την ανάγκη αύξησης των μισθών και οι απεργιακές κινητοποιήσεις αναδεικνύονται ως το βασικό μέσο διεκδίκησης.

Τους τελευταίους μήνες οι Βρετανοί πρέπει να έχουν συνηθίσει στην αναστάτωση που τους αλλάζει μια «προγραμματισμένη» καθημερινότητα: ακυρωμένα δρομολόγια τραίνων, κλειστοί σταθμοί μετρό, κάδοι που ξεχειλίζουν και δέματα που δεν μπορούν να παραδοθούν, έχουν γίνει άλλωστε συχνό φαινόμενο.

Διαβάστε επίσης: Απεργία δύο εβδομάδων στο λιμάνι του Λίβερπουλ

Οι εργαζόμενοι σε αυτούς τους τομείς των σιδηροδρόμων, της καθαριότητας και των ταχυδρομείων εδώ και καιρό απαιτούν μια αύξηση που θα μπορέσει να «απορροφήσει» τον πληθωρισμό όμως οι διαπραγματεύσεις με τους εργοδότες δεν έχουν φτάσει ακόμα το επιθυμητό για αυτούς αποτέλεσμα.

Σαν «κύμα» οι απεργιακές κινητοποιήσεις εργαζομένων

Και η κατάσταση φαίνεται πως θα χειροτερέψει καθώς επεκτείνεται και σε άλλους δημόσιους τομείς. Τα συνδικάτα ιατρών, νοσοκόμων, δασκάλων και καθηγητών έχουν στήσει κάλπες για να αποφασίσουν αν και πότε θα ξεκινήσουν τις δικές τους απεργιακές κινητοποιήσεις, με τα αποτελέσματα να αναμένονται αυτόν τον μήνα.

Χαρακτηριστικό της αύξησης των απεργιακών κινητοποιήσεων τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ONS) που δείχνουν ότι οι μηνιαίες ώρες απεργιών έχουν τετραπλασιαστεί σε διάστημα μόλις τριών χρόνων.

Για σήμερα πάντως η προγραμματισμένη απεργία που είχε εξαγγείλει το συνδικάτο RMT (National Union of Rail, Maritime and Transport Workers) για τα τραίνα ακυρώθηκε καθώς όπως ανακοίνωσε «μπαίνουν σε μια περίοδο έντονων διαπραγματεύσεων» με τους εργοδότες. Παρόλα αυτά, η ταλαιπωρία για τους επιβάτες παραμένει μέχρι και την επόμενη εβδομάδα. Όπως δήλωσαν εργαζόμενοι κάποιων σιδηροδρομικών υπηρεσιών η απόφαση του συνδικάτου πάρθηκε τελευταία στιγμή και μόλις το 1/5 των δρομολογίων μπορεί να εξυπηρετηθεί. Μάλιστα η εταιρεία Avanti West Coast προανήγγειλε ότι δεν θα αποκαταστήσει τις υπηρεσίες της για Σάββατο, Δευτέρα αλλά και Τετάρτη.

Θα «κινδυνέψει» το Μουντιάλ από τις βρετανικές απεργίες;

Την ίδια ώρα το απεργιακό κίνημα αναμένεται να επηρεάσει ακόμα και το Μουντιάλ στο μακρινό Κατάρ… Οι εργαζόμενοι του Χίθροου απειλούν με απεργίες που θα «καθηλώσουν» στο έδαφος αεροπλάνα που θα μετέφεραν τους φιλάθλους της Αγγλίας στο Κατάρ. Οι πιθανές απεργιακές κινητοποιήσεις αναμένεται να κρατήσουν τρεις ημέρες και συγκεκριμένα τις ημερομηνίες 18, 19 και 20 Νοεμβρίου, δηλαδή και την ημέρα που ξεκινά και επίσημα το Μουντιάλ αλλά και μία ημέρα ακριβώς πριν τον πρώτο αγώνα της Αγγλίας με το Ιράν στις 21 Νοεμβρίου.

Σημαντικό να αναφερθεί ότι η Qatar Airways έχει προγραμματίσει 10 επιπλέον πτήσεις την εβδομάδα κατά τη διάρκεια του Μουντιάλ, αναδεικνύοντας ακόμα περισσότερο τη μεγάλη πίεση που θα δεχθεί το αεροδρόμιο εκείνες τις ημέρες.

Σύμφωνα με δημοσκόπηση που έγινε τα τέλη του Οκτωβρίου από την Savanta ComRes και αφορούσε τις απεργίες, το 60% των ερωτηθέντων τάσσεται υπέρ έναντι 33% που είναι κατά. Μάλιστα τη μεγαλύτερη συμπαράσταση στον αγώνα που κάνουν οι εργαζόμενοι για καλύτερους μισθούς αλλά και συνθήκες εργασίας λαμβάνουν οι νοσοκόμοι, οι δάσκαλοι αλλά και οι ταχυδρόμοι.

Ζωή Κατζαγιαννάκη, Λονδίνο

Πηγή: Deutsche Welle

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή