«Ανάβουν και πάλι τα αίματα» στο λιμάνι του Πειραιά καθώς οι Κινέζοι του ΟΛΠ προχωρούν σε αύξηση, από τις αρχές του νέτου έτους, των τελών και τιμολογίων παραλαβής στερεών αποβλήτων κατά 50%(!).

Η διοίκηση του ΟΛΠ κατάφερε να «συσπειρώσει» εναντίον της, όλο το φάσμα των χρηστών από τους ναυτικούς πράκτορες και την ποντοπόρο ναυτιλία μέχρι τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων την ακτοπλοΐα και επιβατηγό ναυτιλία εν γένει.

Η ανακοίνωση

Η αύξηση ανακοινώθηκε στο site του ΟΛΠ χωρίς πριν καμία διαβούλευση με τους χρήστες του λιμανιού, όπως π.χ. μια συζήτηση σε συμβούλιο χρηστών λιμένων. Τελευταία φορά που συνεδρίασε το συμβούλιο ήταν τις 2 Ιουνίου υπό την προεδρία του κ. Άγγελου Καρακώστα (αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ) χωρίς να υπάρχει καμία νύξη σε αυτή την συνεδρίαση για οποιαδήποτε αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής.

Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Μπαίνουν σε… καταιγίδα τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ

Στην ανακοίνωση του ΟΛΠ που έχει αναρτηθεί από τα τέλη Σεπτέμβριου στο site του Οργανισμού, αναφέρεται ότι  «η ΟΛΠ ΑΕ ανακοινώνει, με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης, αναπροσαρμογή τελών και τιμολογίων για τις υπηρεσίες παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων (ANNEX V_ στερεά απόβλητα) με έναρξη εφαρμογής από 1η Ιανουαρίου 2023. Το ύψος της αναπροσαρμογής ανέρχεται σε 50% επί των ισχυόντων τελών και τιμολογίων. Η αναγκαιότητα της αναπροσαρμογής προέκυψε έπειτα από αξιολόγηση των δεδομένων διαμόρφωσης κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών και πιο συγκεκριμένα τον ετήσιο πληθωρισμό, την αύξηση κόστους ενέργειας και καυσίμων, το κόστος διαχείρισης /επεξεργασίας των στερεών αποβλήτων καθώς και τη διακύμανση του κόστους τελικής διάθεσης, τις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας καθώς και ότι τα εφαρμοζόμενα τέλη και τιμολόγια δεν έχουν υποστεί αναπροσαρμογή για τουλάχιστον μία δεκαετία (από το 2009). Η αναπροσαρμογή εφαρμόζεται σε όλες τις κατηγορίες εξυπηρετούμενων πλοίων. Ειδικά για την κατηγορία των πλοίων εξυπηρέτησης ακτοπλοΐας θα εφαρμοσθεί η προβλεπόμενη διαδικασία σύμφωνα με την Σύμβαση Παραχώρησης Ν.4404/2016. Η ΟΛΠ ΑΕ το προσεχές διάστημα, θα επικοινωνήσει αναλυτικά τα νέα τέλη και τιμολόγια με τις ομάδες χρηστών του Λιμένα μέσω του Τμήματος Μάρκετινγκ».

Αντιδράσεις

Από την πλευρά των χρηστών οι ναυτικοί πράκτορες που εκπροσωπούνται από την Διεθνή Ναυτική Ένωση (ΔΝΕ) προτείνουν σύμφωνα με πληροφορίες των ΝΕΩΝ στον ΟΛΠ να ανασταλεί για ένα χρόνο η σχετική απόφαση και να μετά να ακολουθηθεί μία διαδικασία αύξησης των τιμολογίων με βάση τον πληθωρισμό.

Να σημειωθεί ότι από την πλευρά της υπόλοιπης επιβατηγού και φορτηγού ναυτιλίας γίνεται λόγος για μη υλοποίηση των στοιχειωδών προβλέψεων του ευρωπαϊκού κανονισμού 2017/352 του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου και του συμβούλιου της 15ης Φεβρουαρίου 2017 «για τη θέσπιση πλαισίου όσον αφορά την παροχή λιμενικών υπηρεσιών και κοινών κανόνων για τη χρηματοοικονομική διαφάνεια των λιμένων».

Ειδικότερα στο προοίμιο του κανονισμού στο άρθρο 52 αναφέρεται ρητώς ότι «Είναι απαραίτητο να εξασφαλιστεί ότι ζητείται τακτικά η γνώμη των χρηστών των λιμένων και άλλων εμπλεκομένων σχετικά με κομβικά ζητήματα που σχετίζονται με την ορθή ανάπτυξη του λιμένα, την πολιτική του περί χρεώσεων, την απόδοσή του και την ικανότητά του να προσελκύει και να δημιουργεί οικονομικές δραστηριότητες».

Τα επόμενα βήματα

Τώρα οι χρήστες αναμένουν το επόμενο συμβούλιο για το οποίο όπως λέγεται δεν έχει σταλεί ακόμη πρόσκληση προκειμένου να συζητηθεί το θέμα αν και εκφράζεται η απορία αν αυτή η συζήτηση θα οδηγήσει κάπου δεδομένης της επίσημης ανακοίνωσης.

Επίσης οι χρήστες  στρέφονται και προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τόσο τον γενικό Γραμματέα  του ΥΝΑΝΠ κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο όσο και τον Υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη η οποία προς το παρόν πάντως τηρεί «σιγή ιχθύος».

Αξίζει να σημειωθεί  ότι η διαχείριση των στερεών αποβλήτων τόσο στο λιμάνι του Πειραιά όσο και τα άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας γίνεται από μια εταιρεία με το πρόσχημα ότι δεν «χωράει» άλλος. Μάλιστα το ίδιο επιχείρημα το έχουν χρησιμοποιήσει τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, με αποτέλεσμα να έχουμε στην ουσία μονοπωλιακό καθεστώς όπως καταγγέλλουν οι χρήστες.

Τέλος να σημειωθεί ότι οι χρήστες του λιμανιού του Πειραιά φοβούνται ότι σε ανάλογη κίνηση αύξησης των τελών για τα απόβλητα μπορεί να προχωρήσουν  και άλλα λιμάνια. Πάντως από την πλευρά του ΟΛΘ δηλώθηκε στον ot.gr ότι δεν υπάρχει σκέψη για αύξηση των τελών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Λιμάνια
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα