Ειδική εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά, κατά τη διάρκεια της οποίας έγινε ανταλλαγή πλακετών για το καλωσόρισμα του «εντυπωσιακού» κρουαζιερόπλοιου Viking Mars.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΠ, ο Οκτώβριος ήταν ο μήνας με τις περισσότερες αφίξεις της Viking Cruises στον Λιμένα Πειραιά για το 2022. Μάλιστα, σύμφωνα με τις προκρατήσεις της εταιρείας, της οποίας κρουαζιερόπλοια καταφθάνουν στο Λιμάνι Πειραιά κατά τη διάρκεια όλου του έτους, προβλέπεται συνολική αύξηση της τάξεως του 48% και παράλληλη αύξηση των homeport αφίξεών της στον Πειραιά σε ποσοστό 107% σε σχέση με το 2021.
Όπως τονίστηκε, τα ανωτέρω αποτελούν μέρος της συνολικά απόλυτα αισιόδοξης πορείας στον Λιμένα Πειραιά και κυρίως σημαντική ένδειξη της δυναμικής επανεκκίνησης της κρουαζιέρας. Ορισμένα από τα μεγαλύτερα, πιο προηγμένα και πολυτελή κρουαζιερόπλοια των κορυφαίων εταιρειών του κόσμου έκαναν ήδη το ντεμπούτο τους στον Λιμένα Πειραιά, ενώ και αφίξεις νέων εταιρειών συστηματικά προστίθενται σε αυτό. Κατά τη διάρκεια του 2022 κατέφθασαν στον Πειραιά σε εβδομαδιαία βάση νέα μεγάλης κλίμακας κρουαζιερόπλοια, τα οποία ξεπερνούν σε μήκος τα 300 μέτρα. Ωστόσο, με βάση τις προκρατήσεις για το έτος 2023 η δυναμική αυτή πορεία αναμένεται να συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό και τον επόμενο χρόνο.
Θετικές προοπτικές
Ο Λιμένας Πειραιά αποτελεί έναν σημαντικό προορισμό κρουαζιέρας στη Μεσόγειο διαθέτοντας 11 θέσεις για μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Σημειώνεται, ότι το 2019, πριν δηλαδή από την πανδημία ο Λιμένας ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο επιβάτες κρουαζιέρας, ενώ το 2021 το λιμάνι όπως ήδη προαναφέρθηκε εξυπηρέτησε και πάλι αξιοσημείωτο αριθμό κρουαζιερόπλοιων, συμβάλλοντας σημαντικά στην ελληνική τουριστική βιομηχανία.
Σήμερα, η ανάκαμψη του κλάδου της κρουαζιέρας κινείται με ταχύτατους ρυθμούς, ενώ ταυτόχρονα προωθείται και μια σημαντική δομική τροποποίηση του συγκεκριμένου επιχειρηματικού τομέα συνολικά, αν αναλογιστεί κανείς τον μεγάλο αριθμό πλοίων που πλέον χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως έδρα, όπως το παράδειγμα της Viking Cruise. Αυτή η τάση ήταν ιδιαιτέρως εμφανής κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 με το 65% των κρουαζιερόπλοιων να έχουν έδρα τους τον Πειραιά. Την ίδια περίοδο η συνολική ανάπτυξη των επιβατών της κρουαζιέρας ήταν εκθετική με αύξηση άνω του 800% σε σχέση με το 2021. Η ταχεία υιοθέτηση των δρομολογίων κρουαζιέρας αλλά και των πλοίων που έχουν έδρα πλέον τον Λιμένα Πειραιά δημιουργούν θετικές προοπτικές για τα επόμενα έτη και συμβάλλουν σημαντικά στην εθνική προσπάθεια ανάπτυξης της λιμενικής βιομηχανίας στο σύνολό της καθώς και της νησιωτικής ανάπτυξης.
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα