Την ανάπτυξη ενός προγράμματος, ναυπήγησης πλοίου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου το οποίο θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και υδρογόνο, το οποίο θα παράγεται όταν και όσο χρειάζεται, πάνω στο πλοίο, ανακοίνωσε ο Ιταλικός Νηογνώμονας RINA.
Η κατασκευή του πλοίου είναι προϊόν κοινής συνεργασίας του RINA, του ναυπηγικού γραφείου σχεδίασης SDARI της Κίνας και της Maran Dry Management από την Ελλάδα.
Θα κατασκευασθεί ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου, χωρητικότητας 210.000 DWT, το οποίο θα κινείται με LNG και υδρογόνο. Η σχεδίαση βασίζεται σε μια διάταξη πρόωσης, που μειώνει τα εργαζόμενα μηχανήματα κατά το ταξίδι, και συνδυάζει το καύσιμο του πλοίου (LNG) με ατμό για την παραγωγή υδρογόνου και CO2. Είναι η πρώτη φορά, που η σχεδίαση αυτή, η οποία παλιότερα είχε εφαρμοσθεί σε ένα πλοίο tanker εφαρμόζεται σε πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Διαβάστε επίσης: Πρόσω ολοταχώς με τον… άνεμο για το Bulk Carrier «Shofu Maru» [Video]
«H Maran Dry Management δεσμεύεται να αγκαλιάσει την ενεργειακή μετάβαση και εργάζεται σκληρά ώστε να φθάσει σε λύσεις μηδενικών εκπομπών ρύπων από τα πλοία» σχολίασε ο Καπτ. Μπάμπης Κούβακας, Γενικός Διευθυντής της Μaran Dry Management Inc.
Ο κ. Paolo Moretti, CEO RINA Services σχολίασε «Η ιδέα αυτή μπορεί να εφαρμοστεί σε ένα ευρύ φάσμα τύπων και μεγέθους πλοίων. Έχοντας ήδη εγκρίνει την μελέτη σκοπιμότητας για την εφαρμογή της σε δεξαμενόπλοιο τύπου MR, το νέο σχέδιο θα καταδείξει πως ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου Newcastlemax μπορεί να επωφεληθεί από την χρήση LNG και υδρογόνου. Θεωρούμε τον εαυτό μας προνομιούχο και τυχερό που συνεργαζόμαστε με την Μaran Dry Management και την SDARI, στηρίζοντας την πρωτοποριακή τους θέση για την απανθρακοποίηση».
Ο κ. Wang Gangyi, Chief Engineer του SDARI προσέθεσε «Αυτό είναι ένα συναρπαστικό σχέδιο το οποίο δίνει εμπιστοσύνη στους πλοιοκτήτες ότι μπορούν να επιτύχουν τους στόχους του ΙΜΟ για το 2050, καθώς δεν βασίζεται στην διαθεσιμότητα νέων καυσίμων ή πρόσθετων τεχνολογικών εξελίξεων για την διατήρηση της κορυφαίας ενεργειακής κλάσης Α του πλοίου στο μέλλον».
Το σχέδιο
O σχεδιασμός βασίζεται στην μέθοδο δέσμευσης άνθρακα πριν από την καύση: το CO2 δεσμεύεται από την διάσπαση των μορίων του φυσικού αερίου (LNG), πριν από την καύση του στις μηχανές, σε αντίθεση με τη δέσμευση του CO2 από τα καυσαέρια μετά την καύση. Αυτό εξασφαλίζει μικρότερες ροές, επομένως μειωμένο απαιτούμενο χώρο για την συνολική εγκατάσταση και επιτρέπει τη σταδιακή εφαρμογή της λύσης ώστε οι εκπομπές CO2 να συμβαδίζουν με τον απαιτούμενο ρυθμό μείωσης των εκπομπών έως το 2050. Το πλοίο μπορεί να κατασκευαστεί ως ένα συνηθισμένο πλοίο διπλού καυσίμου και ο επιπλέον εξοπλισμός θα εγκαθίσταται όταν οι κανονισμοί λειτουργούν σαν κίνητρο για την επένδυση.
Η λύση χρησιμοποιεί τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις εφοδιασμού πλοίων με LNG και δεν απαιτεί χερσαίες υποδομές υδρογόνου και δεν χρειάζεται εφοδιασμό και αποθήκευση του υδρογόνου πάνω στο πλοίο. Στοχεύει επίσης στην μείωση της αντίστασης του πλοίου και την αύξηση της συνολικής απόδοσης κατά τη λειτουργία του πλοίου.
Ως νηογνώμονας, ο RINA θα ελέγξει τους υπολογισμούς και τα σχέδια του πλοίου τα οποία θα υποβληθούν από την SDARI, ώστε να εξασφαλισθεί ότι πληρούνται και οι πιο πρόσφατα θεσμοθετημένες απαιτήσεις από πλευράς σημαίας και νηογνώμονα, χρησιμοποιώντας την εμπειρία που έχει ήδη αποκτηθεί σε αυτή την καινοτόμο λύση.
Latest News
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές