H MSC με πολύ μεγάλη διαφορά είναι η ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών (liner) που αγόρασε τα περισσότερα «μεταχειρισμένα» πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τον Αύγουστο του 2020 μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου του 2022 σύμφωνα με την Alphaliner. Η MSC απέκτησε 253 πλοία εκ των οποίων τα 230 προέρχονται από εταιρείες με στόλους containerships που όμως δεν τα διαχειρίζονται οι ίδιες (Non-Operating Owners-NOOs) αλλά τα ναυλώνουν σε liners.
Στη δεύτερη θέση μετά την Ιταλοελβετική MSC βρίσκεται η γαλλική CMA CGM που αγόρασε 85 πλοία εκ των οποίων τα 80 απέκτησε από NOO. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η δανική Maersk που αγόρασε 28 second hand πλοία όλα από NOO.
Σύμφωνα με την Alphaliner οι ναυτιλιακές εταιρείες (ΝΟΟ) που ελέγχουν στόλους με containerships μείωσαν τα δυο προηγούμενα χρόνια την μεταφορική τους ικανότητα κατά 2 εκατ. teu, περίπου. «Υπεύθυνοι» ήταν οι liners που επέλεξαν να προχωρήσουν σε αγορές πλοίων από τις NOOs αντί να τα ναυλώνουν. Η Alphaliner υπολόγισε ότι μέχρι την 1η Νοεμβρίου ο παγκόσμιος στόλος των NOOs είχε μειωθεί και από τα 3.000 πλοία έχει πέσει στα 2.555 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τα πλοία πάντως που κυρίως αγόρασαν οι liners ήταν μεταξύ 700-9000 teu (περίπου 380 πλοία)
Πάντως η πρόσφατη πτώση των ναύλων έχει περιορίσει και το ενδιαφέρον των Liners για περαιτέρω αγορές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με αποτέλεσμα να μειωθεί ο ρυθμός των αγοραπωλησιών
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda