Σημαντικές διαφοροποιήσεις καταγράφουν οι ευρωπαϊκές εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου τους τελευταίους μήνες, με τα στοιχεία να επιβεβαιώνουνεκτιμήσεις που αναφέρουν ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση διαφοροποιεί αισθητά τις ενεργειακές πηγές της σε σύγκριση με την κατάσταση που επικρατούσε πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων στα ύψη, των capes «βυθίζονται» [γραφήματα]

Παράλληλα και ο ευρωπαϊκός στόλος δεξαμενόπλοιων εγκαταλείπει σταδιακά το ρωσικό πετρέλαιο ενόψει και της επιβολής πλαφόν από την 5ηΔεκεμβρίου από ΕΕ και ΗΠΑ και επεκτείνει τις δραστηριότητές τουστον υπόλοιπο κόσμο. Ομως οι εξελίξεις αυτές είναι θετικές για τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων καθώς αυξάνουν τις αποστάσεις από και προς τις οποίες μεταφέρεται το πετρέλαιο και συνεπώς αυξάνεται και η ζήτηση για πλοία.

Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Απέκτησαν 234 πλοία σε 11 μήνες οι έλληνες εφοπλιστές

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία αποτίμησης πλοίωνVessels Value, η Ρωσία έχει ήδη αρχίσει να μετατοπίζει τις εξαγωγές αργού πετρελαίου της προς την Ασία καθώς εντοπίζονταιαλλαγές στα «μοτίβα» εμπορικών ροών.

Στην πρώτη θέση η Ολλανδία

Ενδεικτικά ηVV αναφέρει ότι από τους 10 κορυφαίους εξαγωγικούς προορισμούς του ρωσικού πετρελαίου από την έναρξη της πολεμικής σύγκρουσης, η Ολλανδία παρέμεινε στην πρώτη θέση. Ωστόσο, οι όγκοι των εξαγωγών μειώθηκαν σημαντικά και από 407 ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν προς την εν λόγω χώρα την περίοδο μεταξύ Μαρτίου και Οκτωβρίου 2021, φέτος πραγματοποιήθηκαν την ίδια περίοδο 376 ταξίδια. Από την άλλη πλευρά, τα φορτία προς την Κίνα, μια χώρα που χαρακτηρίζεται ως δεύτερος πιο δημοφιλής προορισμός των ρωσικών εξαγωγών αργού, έχουν αυξηθεί από το 2021 κατά 52% σε 344 διαδρομές. Ομοίως, τα ταξίδια προς την Τουρκία, που κατατάσσεται στην τρίτη θέση, έχουν αυξηθεί κατά 30% φτάνοντας τα 283 φορτία. Τέλος, η Ινδία, η οποία το 2021 δεν περιλαμβανόταν σε κάποια λίστα κατάταξης λόγω του πολύ μικρού αριθμού φορτίων, φέτος βρέθηκε στην τέταρτη θέση με συνολικά 238 ταξίδια.

Οσον αφορά το μερίδιο αγοράς των ευρωπαϊκών δεξαμενόπλοιων στις εισαγωγές των χωρών-μελών της ΕΕ, τον Μάρτιο του 2021 πάνω από το ένα τέταρτο των φορτίων ήταν από τη Ρωσία με το μερίδιο να φτάνει το 28%, ή 17 εκατ. τόνους, με το υπόλοιπο 72% να προέρχεται από τον υπόλοιπο κόσμο. Ωστόσο, μέχρι τον Οκτώβριο του 2022, τα φορτία που προορίζονται για την Ευρώπη και είναι εισαγωγές από τη Ρωσία έχουν μειωθεί σημαντικά παρά το γεγονός ότι επιτρέπονται ακόμη οι εισαγωγές. Ετσι το μερίδιό τους έχει υποχωρήσει κατά 33% στα 11 εκατ. τόνους, ή στο 13% (μερίδιο αγοράς), με το 87% να προέρχεται από πηγές από τον υπόλοιπο κόσμο.

Ανάλογες είναι οι εξελίξεις και στην αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Τον Μάρτιο του 2021, η ευρωπαϊκή αγοράLNG (το 2021 περίπου το 90% του ρωσικού φυσικού αερίου προερχόταν μέσω αγωγών) κατά 21% ήταν από ρωσικές εισαγωγές και το 79% από τον υπόλοιπο κόσμο. Ομως στα τέλη Οκτωβρίου του 2022, η ευρωπαϊκές εισαγωγές LNG από Ρωσία έχουν μειωθεί στο 11%, με τις εισαγωγές από τον υπόλοιπο κόσμο να φτάνουν στο 89%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα