Σημαντικές διαφοροποιήσεις καταγράφουν οι ευρωπαϊκές εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου τους τελευταίους μήνες, με τα στοιχεία να επιβεβαιώνουνεκτιμήσεις που αναφέρουν ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση διαφοροποιεί αισθητά τις ενεργειακές πηγές της σε σύγκριση με την κατάσταση που επικρατούσε πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων στα ύψη, των capes «βυθίζονται» [γραφήματα]
Παράλληλα και ο ευρωπαϊκός στόλος δεξαμενόπλοιων εγκαταλείπει σταδιακά το ρωσικό πετρέλαιο ενόψει και της επιβολής πλαφόν από την 5ηΔεκεμβρίου από ΕΕ και ΗΠΑ και επεκτείνει τις δραστηριότητές τουστον υπόλοιπο κόσμο. Ομως οι εξελίξεις αυτές είναι θετικές για τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων καθώς αυξάνουν τις αποστάσεις από και προς τις οποίες μεταφέρεται το πετρέλαιο και συνεπώς αυξάνεται και η ζήτηση για πλοία.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Απέκτησαν 234 πλοία σε 11 μήνες οι έλληνες εφοπλιστές
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία αποτίμησης πλοίωνVessels Value, η Ρωσία έχει ήδη αρχίσει να μετατοπίζει τις εξαγωγές αργού πετρελαίου της προς την Ασία καθώς εντοπίζονταιαλλαγές στα «μοτίβα» εμπορικών ροών.
Στην πρώτη θέση η Ολλανδία
Ενδεικτικά ηVV αναφέρει ότι από τους 10 κορυφαίους εξαγωγικούς προορισμούς του ρωσικού πετρελαίου από την έναρξη της πολεμικής σύγκρουσης, η Ολλανδία παρέμεινε στην πρώτη θέση. Ωστόσο, οι όγκοι των εξαγωγών μειώθηκαν σημαντικά και από 407 ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν προς την εν λόγω χώρα την περίοδο μεταξύ Μαρτίου και Οκτωβρίου 2021, φέτος πραγματοποιήθηκαν την ίδια περίοδο 376 ταξίδια. Από την άλλη πλευρά, τα φορτία προς την Κίνα, μια χώρα που χαρακτηρίζεται ως δεύτερος πιο δημοφιλής προορισμός των ρωσικών εξαγωγών αργού, έχουν αυξηθεί από το 2021 κατά 52% σε 344 διαδρομές. Ομοίως, τα ταξίδια προς την Τουρκία, που κατατάσσεται στην τρίτη θέση, έχουν αυξηθεί κατά 30% φτάνοντας τα 283 φορτία. Τέλος, η Ινδία, η οποία το 2021 δεν περιλαμβανόταν σε κάποια λίστα κατάταξης λόγω του πολύ μικρού αριθμού φορτίων, φέτος βρέθηκε στην τέταρτη θέση με συνολικά 238 ταξίδια.
Οσον αφορά το μερίδιο αγοράς των ευρωπαϊκών δεξαμενόπλοιων στις εισαγωγές των χωρών-μελών της ΕΕ, τον Μάρτιο του 2021 πάνω από το ένα τέταρτο των φορτίων ήταν από τη Ρωσία με το μερίδιο να φτάνει το 28%, ή 17 εκατ. τόνους, με το υπόλοιπο 72% να προέρχεται από τον υπόλοιπο κόσμο. Ωστόσο, μέχρι τον Οκτώβριο του 2022, τα φορτία που προορίζονται για την Ευρώπη και είναι εισαγωγές από τη Ρωσία έχουν μειωθεί σημαντικά παρά το γεγονός ότι επιτρέπονται ακόμη οι εισαγωγές. Ετσι το μερίδιό τους έχει υποχωρήσει κατά 33% στα 11 εκατ. τόνους, ή στο 13% (μερίδιο αγοράς), με το 87% να προέρχεται από πηγές από τον υπόλοιπο κόσμο.
Ανάλογες είναι οι εξελίξεις και στην αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Τον Μάρτιο του 2021, η ευρωπαϊκή αγοράLNG (το 2021 περίπου το 90% του ρωσικού φυσικού αερίου προερχόταν μέσω αγωγών) κατά 21% ήταν από ρωσικές εισαγωγές και το 79% από τον υπόλοιπο κόσμο. Ομως στα τέλη Οκτωβρίου του 2022, η ευρωπαϊκές εισαγωγές LNG από Ρωσία έχουν μειωθεί στο 11%, με τις εισαγωγές από τον υπόλοιπο κόσμο να φτάνουν στο 89%.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών